WK Verden: Vivaldi-nakomelingen domineren selectie 6-jarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

WK Verden: Vivaldi-nakomelingen domineren selectie 6-jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:34

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Dreamboy onder Gerdine Maree
foto: http://www.dvfotografie.nl/
In het Duitse Verden is vanmorgen de eerste selectiewedstrijd voor de zesjaren gereden. De Vivaldi-nakomelingen lieten zich zeer goed zien en bezette onder hun Nederlandse ruiters plek een tot en met drie.
Op de eerste plaats kwam Dreamboy (mv. Ferro). De hengst onder Gerdine Maree kreeg een gemiddelde score van 8,84. Voor de galop werd een 9,5 genoteerd. De draf kreeg een 8,7 en de stap een 8. Dancer Forever (vm. Tango) onder Kirsten Brouwer volgde op de voet met gemiddeld een 8,82. De combinatie kreeg voor de draf en de galop een 9,2. Voor de stap werd een 8 genoteerd. Desperado (vm. Havidoff) onder Emmelie Scholtens kreeg een gemiddelde van 8,75. Het gemiddelde werd naar beneden getrokken door een 7,2 voor de durchlässigkeit. Voor de galop werd een 9,5 genoteerd. De draf een 9,3 en de draf een 8,8. De totale indruk kreeg een 9.

De hengst Dorado (v. Krack C) onder Emmelie Scholtens werd vijfde met een gemiddelde 8,68.

Niet geplaatst en door naar de kleine finale is voor België Dolores van de Kwikaard (v. Zucchero) onder Tom Franckx, Don Diego (v. Lord Leatherdale) onder Patrick van der Meer, Darabel (v. Westpoint) onder Vai Bruntink en voor België Seymour Begijnhoeve (v. San Amour) onder de Nederlandse ruiter Rob van Puyenbroek.

Een uitgebreider verslag incl. foto's volgt zondag of maandag

Uitslagen

bliver

Re: WK Verden: Vivaldi-nakomelingen domineren selectie 6-jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:37

jammer van de mislukte wissel van emmelie anders had zij 1 gestaan met desperado, maar wat waren ze netjes voorgesteld! Top amazones!!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:39

Super van en voor de Vivaldi's!!!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:35

voor de liefhebbers. kleine finale 5 jarigen is nu op clipmyhorse.tv

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:55

Ligt het aan mijn verbinding? Of staakt het beeld telkens???

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:59

bij mij doet hij het nu goed toevallig maar is indd met deze site wel vaak dat ie moet bufferen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:20

Nah, het lijkt er op dat het aan de router ligt, m'n zusje kwam buiten zitten (met telefoon) en ineens was mijn signaal slecht. Ze is weer weg en ik heb weer prima beeld.

Kan ik mooi weer verder kijken :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:33

je hebt gelukkig nog weinig gemist, de 6 jarigen was vanmorgen leuker om te kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:40

Zeg dat... :O

Ik vraag me van een aantal af waarom ze überhaupt afgevaardigd zijn. Ik zie in mijn nabije omgeving ruiters die betere paarden hebben...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:59

Ik denk niet dat het perse aan de paarden ligt maar aan de ruiters. Er is toch wel een boel kwaliteitsverschil qua voorstellen. Als je bijvoorbeeld die belgische zag, man man wat slecht voorgesteld. Gehobbel en getrek. Je gaat je enorm storen aan het beeld terwijl als er een ruiter op zou zitten die netjes stilzit je gewoon naar het paard kijkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:03

bliver schreef:
Ik denk niet dat het perse aan de paarden ligt maar aan de ruiters. Er is toch wel een boel kwaliteitsverschil qua voorstellen. Als je bijvoorbeeld die belgische zag, man man wat slecht voorgesteld. Gehobbel en getrek. Je gaat je enorm storen aan het beeld terwijl als er een ruiter op zou zitten die netjes stilzit je gewoon naar het paard kijkt.

Die heb ik dan weer gemist... Maar die andere belg met die El Corona Texel wel gezien, was inderdaad beroerd gereden. Net als die Française.
Maar ik vind de paarden ook vies tegenvallen hoor... Bewegen op het houterige op, weinig buiging in de gewrichten etc. Niet door het hele lijf galopperen, maar als een hertje.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:16

bliver schreef:
jammer van de mislukte wissel van emmelie anders had zij 1 gestaan met desperado, maar wat waren ze netjes voorgesteld! Top amazones!!!

Als ik eerlijk ben vond ik Dream Boy beter hij heeft ook gewonnen natuurlijk, maar vond hem met veel meer swung lopen dan Desperado....
Ze hebben het super gedaan met z'n 3e wat kunnen die meiden sturen zeg _/-\o_

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:21

ja ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik had desperado eigenlijk op 3 verwacht maar goed dit was de voorronde. In de finale is het weer nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien maakt emmelie dan geen fout maar loopt hij minder.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:48

BAM. En daar lag Expression. Ik zag het al aankomen. Het dier was niet fijn aan het been, té ontspannen, mogelijk te moe. Jammer.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:50

zohey dat zag er naar uit. Hopen dat ie er niks aan over houd.

Voor degen die niet kijken: expression van diederick van silfhout bleef tijdens het achterwaarts in een hekje hangen en viel :(

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:50

bliver schreef:

Voor degen die niet kijken: expression van diederick van silfhout bleef tijdens het achterwaarts in een hekje hangen en viel :(

Jeetje, wat naar. Ik schakel net pas in en heb het (gelukkig) niet gezien.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:51

eenitraM schreef:
BAM. En daar lag Expression. Ik zag het al aankomen. Het dier was niet fijn aan het been, té ontspannen, mogelijk te moe. Jammer.

Ik vond het wel een fijn beeld. Het kon scherper ok. Hij ging wel heel snel ineens naar achter, dat was inderdaad wat van de hulp af.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:51

bliver schreef:

Ja. Was wel even schrikken. Vooral omdat hij niet overeind kon komen door de hekjes.

Maar tijdens de overgangen voor de aanvang van de proef was het paard al tegen de hand. Ipv een overgang te maken van draf naar stap trad Expression terug en ging in de verzameling. Hij liep bij aanvang al niet fijn. Echt jammer. Tweede middendraf kwam hij overigens wel mooi omhoog en achter was ook sterk. Verder was de pit er uit.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:04

zou er dan toch nog een extra finale plaats inzitten voor nederland? hoeveel mogen er door van de kleine finale? Maar drie toch?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:46

man man wat worden sommige paarden toch slecht voorgesteld. In nederland word er dan tegen de eigenaar gezegd zet er een andere ruiter op anders gaat hij niet ver komen og mag hij niet eens mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:53

Die Tsjechische? :P

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:55

Janine1990 schreef:
Die Tsjechische? :P

haha juist. Zag eruit of ze nog nooit een overgang galop stap had gemaakt dus ging er maar aan hangen en wat dacht je van die door een s van hand veranderen in het begin. :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:56

Nou, ik zit een boek te lezen naast m'n laptop.
En ik zag haar eerste keer verkeerd binnenkomen voor de bel. Hoe ga je halthouden? Let op: Men neme een paar teugels, gaat er met het volle gewicht aan hangen en dan gaat het paard vanzelf stilstaan.
Vervolgens groet je met een grote grijns. :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:57

*\o/* Emmelie gewonnen met Estoril!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:12

moniek21 schreef:
Als ik eerlijk ben vond ik Dream Boy beter hij heeft ook gewonnen natuurlijk, maar vond hem met veel meer swung lopen dan Desperado....
Ze hebben het super gedaan met z'n 3e wat kunnen die meiden sturen zeg _/-\o_

Ik heb het niet kunnen volgen live, was Dreamboy een beetje braaf ?