Paard zit klem in wildrooster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard zit klem in wildrooster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 19:46

www.rtvnoord.nl
Ingezonden door Bokker Froukje1993

In het natuurgebied langs de Uiterdijk in Kolham is woensdagmiddag een paard vast komen te zitten in een wildrooster.

Twee meisjes waren door het gebied aan het rijden toen het paard van één van hen zich verstapte bij het verlaten van het bos. Het dier kwam met de benen vast te zitten in het rooster. Nog voordat de uitgerukte brandweer ter plaatse was, wist het paard zichzelf al te bevrijden.

Een dierenarts heeft de verwondingen die het paard opliep behandeld. Hoe ernstig de verwondingen van het paard zijn is niet bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:47

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:47

Op de een of andere manier griezel ik altijd dat het paard zichzelf heeft bevrijd... Brrrr. Enge dingen blijven het toch, ik bleef er altijs ver van vandaan met de paarden.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:48

ai, daar kunnen hele nare wonden en beenbreuken van komen! De angst van iedere ruiter denk ik, zo; n wildrooster!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:48

Dat is hier vlakbij! Weet iemand wie het was?

unihorses

Re: Paard zit klem in wildrooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:49

ze liepen over het rooster??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:50

KoudbloedKim schreef:
Dat is hier vlakbij! Weet iemand wie het was?

Een bokker heeft vandaag zo'n zelfde soort topic geopend (Zie mijn vorige bericht), dikke kans dat zij erbij betrokken was.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:51

unihorses schreef:

Volgens mij wordt dat nergens gezegd... Bij de foto bij het artikel zag ik ook een ruiterdoorgang, neem aan dat mensen die dan ook nemen...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:52

secricible schreef:
unihorses schreef:

Volgens mij wordt dat nergens gezegd... Bij de foto bij het artikel zag ik ook een ruiterdoorgang, neem aan dat mensen die dan ook nemen...

maar als je je verstapt kom je dan toch niet in die roosters? die liggen altijd goed gescheiden voor zover ik ze ken. overigens ken ik ook roosters waar je gewoon over kan. maar die zijn niet de koeien roosters maar geloof alleen voor schapen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:54

Ik weet niet wat een leek met verstappen bedoelt. Misschien heeft hij een stap opzij gedaan toen ze naast het rooster stond om de poort te openen ofzo. Ik wil graag zo naief blijven om te denken dat niemand ZO dom kan zijn dat hij over een wildrooster kan stappen, terwijl die dingen GEMAAKT zijn om dieren tegen te houden... 8-) *kruipt weer in haar naief zijn hoekje*

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:02

Heel veel ruiters gebruiken gewoon het wildrooster om een gebied te verlaten.
wat dacht je van menners.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:06

dat mag ik toch niet hopen? Levensgevaarlijk!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:08

max66 schreef:
dat mag ik toch niet hopen? Levensgevaarlijk!

als je kijkt in de kale duinen ( toen ik er nog kwam.. ) is het de enigste optie voor menners. wat wel een kwalijke zaak is ( waar blijft de knhs vecht voor het buitenrijden voor menners? )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:11

Met alle respect unihorses, maar noem je dat serieus een optie?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:12

secricible schreef:

nee. wij hebben toen van die bosbeheer balken gesloopt met behulp van een paar mountainbikers toen we ineens niet meer verder konden :')

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:13

Ik liep met de haflinger ook altijd over een bepaald type wildrooster. Andere vermeed ik juist. Met de kleine a pony uiteraard nooit geprobeerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:17

unihorses schreef:
secricible schreef:

nee. wij hebben toen van die bosbeheer balken gesloopt met behulp van een paar mountainbikers toen we ineens niet meer verder konden :')

:') ik schrok al....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:40

Ik heb zo'n hekel aan die rot roosters.. We hebben er hier in het dorp ook 2 achter elkaat, met 2 hekjes ernaast. Naast het feit dat je constant moet op en afstappen kunnen we ook nog maar net door de hekjes. :\
Ik zit er nog op te wachten dat paardlief een keer de verkeerde kant opdraait en zo op het rooster stapt. :n

Hopelijk is dit paard er nog goed afgekomen, als ze zichzelf los trekken betekend dat vaak meer schade dan alleen een schaafplekje..

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:29

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:32

Ooooh wat een schrik zeg..!
Hopelijk is het goed afgelopen!

Ook ik ben naïef, er kunnen zo veel dingen gebeurd zijn..

Sterkte meiden! Ik hoop dat het paard in orde is.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:11

ALs ik die link zo bekijk, is het wel een pad voor paarden waar ze op rijden. Lijkt me er niet op ingericht ivm schelpen en het smalle wandelhekje.

Maar hopelijk loopt het paard weer gezond en wel in de wei

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:17

Dat been ziet er vanuit de foto toch behoorlijk lelijk uit!
Is er ook bekend of ze daadwerkelijk over het rooster gegaan zijn?

Die dingen zijn er toch juist voor om níet eroverheen te gaan met het paard!! Blegh

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:27

Aangezien die wildroosters juist bedoeld zijn om de pony's die in dat gebied loslopen binnen te houden kan ik mij bijna niet voorstellen dat die meiden de intentie hadden om over het rooster te gaan. Als het wel bewust was dan twijfel ik ernstig aan hun verstandelijke vermogens. Hoe dan ook zullen ze wel ontzettend geschrokken zijn. Hopelijk komt het met de pony helemaal goed en komen ze verder met de schrik vrij.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:41

Ik quote uit het andere topic even een reactie met een duidelijke uitleg over wildrooster vs. veerooster. Een heldere omschrijving, ik wist dit verschil ook niet.
Citaat:
dit is geen wildrooster maar een veerooster. De afstand tussen de spijlen van een wildrooster en een veerooster is anders. De spijlen van een wildrooster zijn plat en niet rond en er zit minder afstand tussen dan bij een veerooster

secricible schreef:
... Bij de foto bij het artikel zag ik ook een ruiterdoorgang, neem aan dat mensen die dan ook nemen...

Nu ja, dat is helaas niet altijd mogelijk. Jaren geleden met een vriendin gereden in het natuurgebied bij Appelscha. Ook van deze veeroosters met een klaphek voor ruiters ernaast. Toen we het gebied wilden verlaten bleek de ene of andere @#$^&** zijn auto voor het klaphek geparkeerd te hebben. Daar konden we met geen mogelijkheid langs. We maakten een dagtocht, en helemaal terug rijden was eigenlijk geen optie. Uiteindelijk een "achteruitgang" gevonden voor mountainbikers waar we ons, met hulp van 2 toevallig passerende mountainbikers, doorheen hebben gewrongen.

Van sommige menners weet ik dat die (kokos) matten meenemen op de kar om over de roosters te leggen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:33

Tja, men moet er dan ook niet overheen gaan, er kan altijd wat foutgaan zoals schrikken en een stap opzijspringen.............zo het rooster in.

Ik ga er nooit overheen hoe dan ook, dat is het me hoe dan ook niet waard.