Ook in Duitsland paardenmishandelaar actief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Ook in Duitsland paardenmishandelaar actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 12:17

kreiszeitung-wochenblatt.de / bokt.nl

Niet alleen in Nederland worden recentelijk veel paarden mishandeld. Ook in Duitsland hebben ze de laatste tijd te maken met een paardenmishandelaar. Hij is daar onder andere actief in Stader Geest. De meeste eigenaren van de paarden zijn vrouwelijk.

"Dit moet stoppen", aldus de dierenliefhebster Ellen Tiedemann-Bartsch uit Heinbockel. In het rustieke plaatsje Stade heeft een dierenbeul meerdere paarden ernstig verwond. Ook de ruin van Ellen Tiedemann was één van de slachtoffers. De dertienjarige Aladin werd in de nacht van 22 juli toegetakeld, hij hield snij- en steekwonden aan het voorval over.

De dierenarts die ter plaatse kwam, bevestigde dat de ruin de verwondingen heeft opgelopen door inwerking van buitenaf. Hiermee stapelen de gebeurtenissen in deze provincie zich op. Er wordt gevreesd voor een seriedader. In het naburig gelegen plaatsje Düdenbüttel werd twee maanden geleden de schimmel merrie Happy Sk met wurgsporen gevonden.

Melanie Behrendt uit Heinockel vertelt over de bloedige sporen aan de kogels van de voor- en achterbenen van haar merrie Anna. De merrie heeft zichzelf weten te bevrijden, maar helaas maakte de dader op een andere wei zijn karwei af. Daar bond hij de voorbenen van een paard vast: zodra het paard zich bewoog nam de druk op de benen toe. Gelukkig overleefde het paard deze mishandeling.

De eigenaren denken dat een psychisch zieke man met een haat tegen vrouwen deze mishandelingen uitvoert. Deze gevallen staan niet op zich. Sinds 2012 worden her en der in deze provincie paarden op afschuwelijke wijze mishandeld. De gevallen concentreren zich in de gebieden rond Bremen, Hamburg Schwerin en Hannover. Tot nu toe werden meer dan 100 paarden gedood.

Fink

Re: Ook in Duitsland paardenmishandelaar actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:22

Ziek.... :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:24

Wat een zieke geesten... :n

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:27

Je zou bijna bang worden om je paard nog buiten te zetten.. Gelukkig staat die van mij niet echt in het zicht en moet je moeite doen erbij te komen, maar toch.. Het idee alleen al..
Als die vent(of meerdere, gezien het enorme oppervlakte dat zich steeds meer uitbreid) ooit gepakt word kan hij denk ik de rest van z'n leven beter met één oog open slapen..
Al die ellende..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:46

F*cking Freaky dit, ga toch steeds meer denken aan een soort van geheim gestoord genootschap, die onderling misschien nog wel opscheppen ook over hun daden, je weet wel net als die idioten waartoe Dutrioux enzo behoorden maar dan met paarden ofzo...

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:29

Jeetje zeg, het wordt alsmaar erger...
'Tot nu toe werden meer dan 100 paarden gedood.' Dat is toch niet normaal meer. :n

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:35

Het is nodig dat men dit soort mishandelingen ook echt als een "crime scene" gaan behandelen.
Mogelijk zijn er toch (DNA) sporen te vinden. Dus, als je zoiets gebeurt, naast de veearts ook de politie bellen en de "crime scene" afzetten in de hoop dat men ook echt sporenonderzoek gaat doen.
Dat is natuurlijk jaren niet gebeurd en de pakkans is dus heel klein.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:43

SuperAssie schreef:
Je zou bijna bang worden om je paard nog buiten te zetten.. Gelukkig staat die van mij niet echt in het zicht en moet je moeite doen erbij te komen, maar toch.. Het idee alleen al..
Als die vent(of meerdere, gezien het enorme oppervlakte dat zich steeds meer uitbreid) ooit gepakt word kan hij denk ik de rest van z'n leven beter met één oog open slapen..
Al die ellende..

idd :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:37

Gaat dit dan over [vermoedelijk] dezelfde dader als die in nederland?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:23

Fuj zeg wat een zieke geest. Het moet niet gekker worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:30

idioten zijn van alle tijden..

helaas is het niet echt een nieuw verschijnsel,
maar met de huidige media wordt er meer en meer aandacht aan dit soort zaken besteed (en terrecht)..

vroeger gebeurde het jammer genoeg ook.. alleen toen haalde het het landelijke nieuws of landelijke krant niet (krant heeft minder opslagruimte dan het internet). toen hoorde je 1-2 keer per jaar over een extreem geval.. Net zoals nu heel af en toe een extreem geval het journaal haalt..

ik denk dat je niet 'bang' moet gaan worden en daarom je paard op stal moet gaan houden.
Immers onderdeel van het welzijn van je paard is ook dat het buiten kan grazen..

vergelijk het met een kind.. om de zoveel tijd hoor je dat een kind door een ander kind in elkaar geslagen wordt, of dat het onder een auto terrecht komt van een idioot die met 70 door een woonwijk denkt te kunnen scheuren.

maar ben je daarom binnen gehouden door je ouders? of houd je je kinderen thuis daarvoor? Nee, want dat zou ook vreselijk schadelijk voor je kind zijn, in een bubbel op te groeien..

-------

zet je paard gewoon lekker op het land, en als je echt wilt dan hang je cams op rond het land.. Maar probeer je paard niet te beschermen tegen iets wat je paard hoogstwaarschijnlijk nooit zal overkomen.. Overkomt het het paard wel, dan is dat vreselijk en hopelijk pakken ze de griezel.. maar je paarden in een plastic bubbel laten leven is ook slecht voor hun welzijn toch?

Hetgeen wat je in dit geval moet hopen is dat het om 1 of 1 groepje idioten gaat die zo snel mogelijk opgepakt worden.. in plaats van dat er 100 gekken rondlopen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:39

Te triest voor woorden. Hier, daar... stelletje idioten die van mij hetzelfde lot mogen ondergaan. Bah.. word je toch triest van. Waar is het respect voor alles wat leeft gebleven??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:02

in mijn jeugd hadden we een wethouder van milieu
hij werd ontheven van uit functie
nadat hij een paartje zwanen, die in zijn tuin waren neergestreken, doodschoot (nee hij had niets wat eventuele bloeddorstige zwanen konden killen). Hij vond dat hij zijn planten mocht beschermen O.o

AnneH01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:07

Je durft je pony/paard haast niet meer buiten te zetten. Moet een nieuwe wet voor komen. En een zware straf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:23

elenaMM77 schreef:

maar met de huidige media wordt er meer en meer aandacht aan dit soort zaken besteed (en terrecht)..

vroeger gebeurde het jammer genoeg ook.. alleen toen haalde het het landelijke nieuws of landelijke krant niet (krant heeft minder opslagruimte dan het internet). toen hoorde je 1-2 keer per jaar over een extreem geval.. Net zoals nu heel af en toe een extreem geval het journaal haalt..

ik denk dat je niet 'bang' moet gaan worden en daarom je paard op stal moet gaan houden.
Immers onderdeel van het welzijn van je paard is ook dat het buiten kan grazen..

vergelijk het met een kind.. om de zoveel tijd hoor je dat een kind door een ander kind in elkaar geslagen wordt, of dat het onder een auto terrecht komt van een idioot die met 70 door een woonwijk denkt te kunnen scheuren.

maar ben je daarom binnen gehouden door je ouders? of houd je je kinderen thuis daarvoor? Nee, want dat zou ook vreselijk schadelijk voor je kind zijn, in een bubbel op te groeien..

-------

zet je paard gewoon lekker op het land, en als je echt wilt dan hang je cams op rond het land.. Maar probeer je paard niet te beschermen tegen iets wat je paard hoogstwaarschijnlijk nooit zal overkomen.. Overkomt het het paard wel, dan is dat vreselijk en hopelijk pakken ze de griezel.. maar je paarden in een plastic bubbel laten leven is ook slecht voor hun welzijn toch?

Hetgeen wat je in dit geval moet hopen is dat het om 1 of 1 groepje idioten gaat die zo snel mogelijk opgepakt worden.. in plaats van dat er 100 gekken rondlopen.

Sorry maar ik vind je vergelijkingen kant nog wal slaan, eigenlijk.

Er is niemand die zegt zijn paard te gaan "opsluiten" en ik ben er van overtuigd dat de meeste ouders bij gevaarlijke situaties zeker wel maatregelen nemen voor de veiligheid van hun kind.

Als wij nou met zijn allen maar blijven doen of er niets aan de hand is en dus geen extra voorzorgsmaatregelen nemen, omdat je paard je dierbaar is, dan pakken wij die idioten natuurlijk helemaal nooit niet!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:04

elenaMM77 schreef:

-------

heb je het gelezen elena? 100 paarden gedood. als het kinderen zouden zijn, liep die vent (want ik denk zeker dat t een vent is) niet meer los rond.
ik denk dat je je zeker zorgen mag maken, want dit soort wreedheden zijn mss wel van alle tijden, maar het neemt duidelijk toe

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:22

Je weet ook niet tot wat zo een iemand meer in staat is bvb als je hem betrapt. Nou beetje voorzichtsmaatregelen zijn nooit verkeerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:43

Ik denk niet dat ik op dát moment er aan denk,wat zal hij doen? op dat moment heb ik een waas voor me ogen,geloof me.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:47

Bij ons in het dorp eerst een pony in de buik gestoken met iets, een week later een afgesneden ooglid.
Het afgesneden ooglid stond op het land aan de rand van het dorp
De pony met de buik op prive terrein achter het huis.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:08

Babootje schreef:
elenaMM77 schreef:

dit had net zo goed in 1980 kunnen gebeuren.. dat bedoel ik met idioten zijn van alle tijden..

ik vergelijk het met kinderen, omdat er jaarlijks om wat voor reden dan ook honderden kinderen gewond of erger raken op straat, en je weet dat je ze wel naar buiten moet laten voor hun eigen welzijn..

leven in angst is geen leven, als angst je besluitvorming rondom welzijn van je paard leidt, dan heeft je paard niet het leven dat hij zou kunnen leiden

100 paarden zijn 100 paarden teveel, maar moeten dan alle paardenhouders hun paarden binnen houden uit angst? dat zijn dan 1.000.000 ongelukkige paarden in duitsland..

wat mij betreft mogen ze iemand aan de hoogste boom opknopen als ze paarden doden voor niets anders als de kick van paardenmishandeling.. maar je kunt niet in angst gaan leven..

als je precies op een hotspot zit waar een actief lijkt dan kan ik het mij voorstellen dat je ze een poosje binnenhoudt totdat het gevaar geweken is (lijkt over het algemeen).. maar je kunt toch moeilijk de je paarden 30 jaar binnenlopen omdat er een paar maloten rondlopen.. je kunt je niet door angst laten regeren.

dat is mijn punt..

het enige dat je kunt doen is hotspots met bijvoorbeeld buurtwatch in de gaten houden, of waken in tourbeurten.. of camera's ophangen.. meer kun je gewoon niet doen als paardeneigenaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:10

hotchocolat schreef:
Bij ons in het dorp eerst een pony in de buik gestoken met iets, een week later een afgesneden ooglid.

in een dorp zoals dit kan mij voorstellen dat je je paarden tijdelijk binnenhoudt..
maar voor hoelang als zo'n gek niet gepakt wordt?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:12

hotchocolat schreef:

Jezus. :oo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:17

ohjajoh6 schreef:
elenaMM77 schreef:

-------

Sorry maar ik vind je vergelijkingen kant nog wal slaan, eigenlijk.

Er is niemand die zegt zijn paard te gaan "opsluiten" en ik ben er van overtuigd dat de meeste ouders bij gevaarlijke situaties zeker wel maatregelen nemen voor de veiligheid van hun kind.

Als wij nou met zijn allen maar blijven doen of er niets aan de hand is en dus geen extra voorzorgsmaatregelen nemen, omdat je paard je dierbaar is, dan pakken wij die idioten natuurlijk helemaal nooit niet!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 09:48

bah bah bah!

Ik krijg er buikpijn van als ik telkens dit soort berichten lees... so sad! :(

Ik troost mezelf maar door de weten dat de dader zijn straf wel krijgt... ooit '' Karma is a bitch'' :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:42

Je paard binnen houden heeft ook geen zin, want de beul in Nederland die 'behandelt' ook paarden die bij mensen aan huis op stal staan.
Ik denk zelf dat er meerdere van dit soort idioten rondlopen, want de afstand tussen de plaatsen in Belgie/Nederland/Duitsland zijn erg groot.

Als de politie hem te pakken krijgt staat ie zo weer op vrije voeten. Hij kan eigenlijk beter niet gepakt worden door de politie, want dan wordt ie ook nog eens beschermd als dader. Maar wel dat hij bekend wordt gemaakt met naam en gezicht....... lijkt me dat ie dan een betere straf zal krijgen.