Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NikkiTazz schreef:Dan raad ik Les Chevaux aan in Buinen (Drenthe). Hier is een bos op 5 min stapafstand waar de routes goed zijn aangegeven.
NikkiTazz schreef:Ze doen hier ook zeker trektochten, dus genoeg om een leuke A naar B tocht te maken!
Evelijn schreef:Denk dat je wel gelijk hebt, Ikke die groep ruiters die echt lange dagtochten en trektochten maakt is niet zo groot... maar kennelijk wel groot genoeg dat BMC er een onderzoek naar heeft gedaan en er achter is gekomen dat die kennelijk wel problemen ondervinden bij buitenrijden. Of ze daar nou enorme toestroom aan toeristen mislopen? Tja daar heb ik ook mijn twijfels bij. Zou het onderzoek dan wel willen zien... wat ze nou daadwerkelijk hebben onderzocht (of ze bijv. wel gekeken hebben hoe groot het paardentoerisme überhaupt is)
Kuggur schreef:Hier is het heel gangbaar, onze ruitervereniging organiseert ieder jaar tenminste één meerdaagse tocht over het hoogland. En daar hebben we geen ruiterpaden voor nodig.
ikke schreef:Kuggur schreef:Hier is het heel gangbaar, onze ruitervereniging organiseert ieder jaar tenminste één meerdaagse tocht over het hoogland. En daar hebben we geen ruiterpaden voor nodig.
Ehm, iets met bevolkingsdichtheden en factoren verschil.....?
En dan nog; mijn instructrice heeft meerdermalen tochten door delen van NL ondernomen, met mogelijkheden tot meerijden; minimaal interesse en dan ook nog voornamelijk haar eigen kennissenkring.......
ikke schreef:En wie regelt de knaken om die routes aan te leggen en te onderhouden?
Kijk naar de Veluwetrail. In de basis een goed initiatief maar in de praktijk blijkbaar te star en te arbeidsintensief om echt in de lucht te houden en uit te bouwen.
Dorien66 schreef:ikke schreef:En wie regelt de knaken om die routes aan te leggen en te onderhouden?
Kijk naar de Veluwetrail. In de basis een goed initiatief maar in de praktijk blijkbaar te star en te arbeidsintensief om echt in de lucht te houden en uit te bouwen.
Hoe kom je erbij dat de Veluwe Trail niet bijgehouden wordt Gery? Je weet heel goed dat het een initiatief is van Stichting Hippisch Toerisme Nederland (http://www.hippisch-toerisme.nl/website/?docid=81&provincie=6) waarvoor zelfs een vaste vrijwilliger is aangesteld om bijvoorbeeld herstelwerkzaamheden te verrichten. Moeten de problemen wel gemeld worden... Uitbouwen van de route is inderdaad niet aan de orde, vooral wegens gebrek aan funding, medewerking van terreineigenaren en vrijwilligers die de handen (langdurig) uit de mouwen willen steken. Ik vind het bijzonder jammer dat je SHTN, waarmee de NVVR zegt nauw samen te werken, zo afvalt op een openbaar forum. Het had je gesierd als je een ander voorbeeld had gekozen.
Dorien66 schreef:Blijft een feit dat de Veluwe Trail wel degelijk wordt onderhouden Ikke. En nee, de vrijwilliger rijdt niet hele dagen rond en ziet dus niet ieder detail, daarom schreef ik ook dat problemen wel gemeld moeten worden, anders kan het wel even duren voor het opgelost wordt.
ikke schreef:Maar als er een goede pot met geld was, zou de route wel tot in de puntjes onderhouden worden. DAAR zit simpelweg het probleem. Allerlei instanties hebben allerlei leuke ideeën, maar als er dan geld op tafel moet komen om het uit te voeren en vooral: in stand houden; dan haken de financiers een voor een af......