Vanmorgen is bekend gemaakt dat de Trakehnerhengst Kasparow is overleden aan koliek.
De zwarte hengst kwam in 1999 in handen van zijn eigenaresse Arja van der Laarse. Tijdens de 100 dagen test in 1999 wist hij een top score in het springen en de dressuur neer te zetten, en was hij daarmee de beste Trakehnerhengst van zijn jaargang. In 2000 werd hij goed gekeurd voor de dekdienst bij het DWB, Trakehner, Oldenburger, Westfalen en Rijnlanden stamboek.
Naast dekhengst was Kasparow ook zeer succesvol in de sport en is hij onder een aantal verschillende ruiters en amazones uitgebracht in de dressuur en het springen. Hij behaalde de Prix St. Georges onder Tommie Visser, en 2 ster eventing onder Chantal Megchelenbrink. Sinds 2006 was Kasparow niet meer actief in de sport. In 2009 werd Kasparow Elite verklaard op basis van de eigen sport prestaties en de prestaties van zijn nakomelingen
Vandaag is hij helaas op 19 jarige leeftijd overleden aan koliek.
Ik las het net. Vreselijk voor Arja. Ik ben er stil van. Deze Trakehner Elite Hengst, heeft zijn veelzijdigheid laten zien.
ponyparadijs
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-14 11:52
Beb_bokt schreef:
Ik las het net. Vreselijk voor Arja. Ik ben er stil van. Deze Trakehner Elite Hengst, heeft zijn veelzijdigheid laten zien.
Een geweldige stempel hengst. Ook binnen het NRPS heeft hij veel goede en lieve nakomelingen gegeven. Ik wens Arja maar ook de andere betrokkenen heel veel sterkte met dit gemis.
Dimple
Geplaatst: 15-07-14 12:09
De grote vriend van onze Boef (helaas ook op 19 jarige leeftijd aan koliek overleden begin dit jaar)
Ja wat een verdriet. Prachtige hengst. Vandaag is het pas bekend gemaakt maar hij is gisteren overleden.
Magic_Ice
Geplaatst: 15-07-14 13:01
Papa van 4 nakomelingen van onze merrie, allen superpaarden... Een groot verdriet en gemis voor Arja... Veel sterkte voor haar en allen die hem lief hadden!
De laatste nakomeling die hij en onze merrie hebben gekregen is gisteren 3 jaar geworden.. een rare dag dus gezien haar vader die dag ook overleed..
Diaantjev
Geplaatst: 15-07-14 13:09
Heel veel sterkte voor Arja met het verlies van haar grote liefde Kas. Mijn zusje heeft één van de oudste nakomelingen van Kas, niet de makkelijkste maar wel met een geweldig karakter. Een echte Kas...
wittepit
Geplaatst: 15-07-14 13:10
Ohnee! Wat erg voor Arja...
Ik heb vast de mooist getekende Kas-zoon, en op stal nog drie Kaskinderen uit een arabiermerrie. Allemaal even lief, goed lopen, spijkerharde pootjes.
Heel veel sterkte voor Arja. Het was haar grote vriend...
doom
Geplaatst: 15-07-14 14:41
Bah vreselijk! Ik heb het geluk deze prachtige hengst een tijd in het echt mee te mogen maken toen hij nog gereden werd door chantal, geweldig dier!!
romy_paard
Geplaatst: 15-07-14 14:47
Oo vreselijk voor de Arja
PaysBas
Geplaatst: 15-07-14 14:50
Een imposante hengst die echt allround was en diversiteit leverde en dat vererfde! Geweldig hoe hij tijdens zijn leven van alles heeft gepresteerd en daarnaast nog strandritjes deed. Heel veel sterkte toegewenst aan de eigenaresse en verdere betrokkenen. Weer een goede van Kostolany die is gegaan...
Echt zo erg, Kas was echt een wereldpaard die zijn veelzijdigheid meer dan bewezen heeft, en nog een gouden karakter ook! Wat een gemis, ook vreselijk voor Arja.... Kas zullen we nooit vergeten....
Mi_Amore
Geplaatst: 15-07-14 15:39
Mijn favoriete hengst, wat een verlies...
Veel sterkte aan de eigenaar, het was een toppaard, eentje die je je hele leven zal herinneren