Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suzanne F. schreef:Leuk! Herkenbaar denk ik!
Veel ruiters beschikken over weinig zelfreflectie, vooral ook omdat de instructie ze vaak naar de mond praat. Er zijn maar weinig instructeurs die echt eerlijk tegen een leerling zijn over de rijtechnische kwaliteiten of het nivo waarop gereden wordt. En zijn ze dat wel dan denkt de leerling vaak: Nou dan ga ik wel naar een ander.
Ruiters kunnen heel slecht tegen kritiek, slechter dan bij andere sporten heb ik ervaren. Waardoor dat komt weet ik niet. Het helpt ook niet mee dat het een jurysport is en dat iedereen er weer een andere mening over heeft en een andere kijk op heeft.
. Ik heb wel is proeven gereden dat ik echt heel veel spanning had en mn pony echt enorm sterk was en dan had ik winst. Vervolgens een keer een proef gereden, echt zo fijn had ie nog nooit gelopen alles ging goed (was in de B). Mijn vriend die zelf ook paardrijd, veel voorleest (ook bij andere combinaties) en eigenlijk altijd goed zit met de punten en ook voor mij erg kritisch is kwam naar me toe lopen en zei zo goed heb ik je nog nooit zien rijden en ging echt goed dit is zeker dik winst. Krijg ik mn punten 154 en 157. Ik heb maar een vluchtige blik op mn protocol kunnen werpen voor mijn vriend m van me over nam en m ter plekke verscheurde
. En dat heeft ie echt nog maar 1x in zn leven gedaan. Tja en wat doe je dan, inderdaad je schouders ophalen, bedenken dat je gewoon super fijn gereden hebt en het een volgde keer wel weer goed komt! Het is en blijft inderdaad een jurysport en elke jury heeft een plaatje voor zich wat ie wil zien.