Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
grrr schreef:Goed dat er opgetreden kan worden tegen eigenaren die hun dieren in modderpoelen laten staan. Ook een beetje een 'enge' wet, want wat als ze om op een (groot genoeg) droog stuk te kunnen staan een stuk modder doormoeten? Of een deel van de wei modderig is?
Ik hoop niet dat dit doorslaat...
max66 schreef:ik voel de discussie al weer aankomen: wat is "slecht beweidbaar land" en wat is "van korte duur" ? Hier kun je nogal van mening verschillen.
Wat is het alternatief? Paarden vanaf de herfst ophokken tot het voorjaar? Misschien moet de dierenbescherming hier eens wat aan doen!
in de stal vind ik ook niet bevorderlijk.xSlvna schreef:Het gaat erom dat de dieren (een deel van de dag) een goede plek hebben om te liggen en staan. Een droge stevige plek dus.
Heb jij je paard 24/7 op pure blub, ben je dus fout bezig. Staat die een dagdeel in de pure blub, mag het wel (8/10 uurtjes niet liggen is zo een probleem niet). Staat die op veel blub met een deel droog en ligbaar mag het dus ook.
Kwestie van logisch nadenken toch? Als er genoeg plek is om lekker te staan, scharrelen en liggen maakt niemand een probleem.
Kaula schreef:Ik denk dat de regel eerder bedoeld is voor paarden die er echt drastisch bij staan.
Dat ze dan op grond van die reden wel kunnen optreden i.p.v er niets mee kunnen.
Lekker vaag omschreven en niet-controleerbaar zo. Het initiatief is prima, maar de uitvoering mag nog wel even goed over nagedacht worden.
CarinaR schreef:xSlvna schreef:Het gaat erom dat de dieren (een deel van de dag) een goede plek hebben om te liggen en staan. Een droge stevige plek dus.
Heb jij je paard 24/7 op pure blub, ben je dus fout bezig. Staat die een dagdeel in de pure blub, mag het wel (8/10 uurtjes niet liggen is zo een probleem niet). Staat die op veel blub met een deel droog en ligbaar mag het dus ook.
Kwestie van logisch nadenken toch? Als er genoeg plek is om lekker te staan, scharrelen en liggen maakt niemand een probleem.
Als je de OP leest, gaat die vlieger dus niet helemaal op
Kaula schreef:Ik denk dat de regel eerder bedoeld is voor paarden die er echt drastisch bij staan.
Dat ze dan op grond van die reden wel kunnen optreden i.p.v er niets mee kunnen.
annelot schreef:Ik denk dat het er meer over gaat dat als paarden constant in de modder staan ze het gewoonweg hardstikke koud krijgen!