Politiepaarden in Houston bitloos en blootsvoets gereden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Politiepaarden in Houston bitloos en blootsvoets gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 08:22

www.horsetalk.co.nz / bokt.nl
Ingestuurd door bokker Blue_Eyes

Toen officier Greg Sokoloski in 1984 bij de bereden politie in Houston begon te werken, had hij geen ervaring met paarden. De paarden werden op de conventionele en traditionele manier gehouden. In 2004 onderging het korps een grondige transformatie, nadat Sokoloski zijn eerste rit op Shadow achter de rug had. Het dier stond niet op ijzers en Sokoloski volgde de gezondheid van zijn paard nauwkeurig op, omdat de patrouillepaarden te kampen hadden met heel wat klassieke gezondheidsproblemen en problemen met kreupelheid.

De 33 patrouillepaarden in Houston lopen nu allemaal blootsvoets en zijn gezond. Volgens officier Sokoloski hebben ze dat te danken aan de vier pijlers van natuurlijke hoefverzorging. In het korps lopen paarden van 15 verschillende rassen, tussen 3 en 18 jaar. De dieren lopen 5 à 6 uur per dag op harde ondergrond.

De paarden worden nooit op stal gezet en kunnen vrij rondlopen. Ze lopen dus gemiddeld zo'n 10 tot 20 mijl per dag over erg ruw terrein. De stalling werd gebouwd in 2009. Daarbij stond het paard centraal. Men richtte het terrein zo in dat de dieren zo veel mogelijk beweging en ruimte kregen. Er worden overal slowfeeders gebruikt, ook in de weides waar de paarden kunnen rennen, vechten en met elkaar kunnen spelen. Vroeger werden de dieren behandeld voor koliek en kreupelheid, nu behandelt men voornamelijk bijt- en trapwonden die de paarden oplopen tijdens het spelen. Voorheen behandelde men gemiddeld 24 koliekaanvallen per jaar, nu slechts één.

Paarden in de vrije natuur eten de hele dag door en grazen terwijl ze van de ene plek naar de andere gaan. Hun spijsverteringsstelsel heeft dus constant ruwvoer in kleine hoeveelheden nodig. De paarden van de bereden politie in Houston krijgen dan ook 24/7 toegang tot hooi in slowfeeders. Ze krijgen een kleine portie granen, bestaand uit haver en gerst, als een middel om wat supplementen te geven.

De officieren leren om te rijden en om te gaan met de paarden op een natuurlijke manier, heel anders dus dan de traditionele cavalerietraining. De bereden politie in Houston heeft ook vier officieren die de paarden natuurlijk bekappen. Officier Sokoloski bezocht in 2012 een paddock paradise, waar de paarden drie keer per jaar bekapt werden. In het paddock paradise konden de hoeven voldoende op een natuurlijke manier afslijten.

Eske_B

Re: Politiepaarden in Houston op natuurlijke manier gehouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:26

Klinkt goed, zouden veel meer mensen moeten bedenken, zowel eigenaren als politie, als van alles +:)+

kally

Re: Politiepaarden in Houston bitloos en blootsvoets gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:54

Mooi om te lezen en dat het zo goed werkt een voorbeeld voor vele anderen....hopelijk....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:02

Dat zijn mooie cijfers. Nu hopen dat meer stallen die overstap maken!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:07

Super +:)+

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:13

Wat een mooi bericht dat steeds meer mensen erbij na gaan denken hoe ze paarden beter kunnen houden en rijden. Nu hopen dat meer stallen gaan overstappen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:17

Mooi en leuk bericht.

Ben erg blij dat ik jaren geleden al afgestapt ben van 'traditioneel' paarden houden, en mijn paarden tegenwoordig zo natuurlijk mogelijk houd. Zelfs de meest ongezonde dieren zijn via deze natuurlijkere methode enorm opgeknapt, en ze zijn stuk voor stuk zoveel gelukkiger (stralende blik, stralende vacht, dartel, nooit meer kribbig, geen stalgebreken meer, geen blessures).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:17

Eigenlijk is het zo achterhaald om al die paarden in aparte hokjes te zetten. Veel locaties met relatief weinig ruimte, zouden hun ruimte zoveel handiger en paardvrendelijker in kunnen richten.... Hopelijk ziet men ooit het licht :-)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:45

Zonder ijzers.. dat lijkt me niet altijd zo verstandig met de dingen die ik heb zien :-) maar wel super dat het daar zo goed uitgepakt heeft!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:00

Tessa_93: Noem eens een voorbeeld?

Ik ondervind namelijk geen enkel probleem zonder ijzers. Veel meer grip, minder hoef/pees/beenproblemen, meer balans in de beweging.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:03

Wat een oud nieuws, dat heb ik weken geleden al gelezen. Zoals ik toen al zei, mooi dat het gedaan wordt hopelijk is het een begin van een einde aan al die middeleeuwse hoefijzers.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:21

Zeer interessant! Lijkt me ook een goede omgeving om dit op te zetten. Die hoeven onderhouden zichzelf en de sterkte uitstekend op mooi ruw terrein, dat voor elkaar krijgen op nederlandse bodem is al een stuk lastiger. Mooiste paddock paradisen heb ik ook in Duitsland gezien, mooie bodem, lang niet zo zacht als hier.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:40

Ik vraag me wel af of het in de situaties waarij politiepaarden in NL gebruikt worden vriendelijker is om met of zonder bit te rijden. Geen bit betekent druk op de neus, en of dat nou in die situaties zo prettig is?

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:41

Top +:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:46

Ik denk dat druk op de neus altijd fijner is dan dezelfde druk op tandvlees.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:13

gekvanfleur schreef:
Ik vraag me wel af of het in de situaties waarij politiepaarden in NL gebruikt worden vriendelijker is om met of zonder bit te rijden. Geen bit betekent druk op de neus, en of dat nou in die situaties zo prettig is?

De mond is vele malen gevoeliger. Daarnaast is de oppervlak van de neus een stuk groter.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:20

Het voordeel van ijzers is dat je er zooltjes tussen kan doen. Indien er veel glas ligt, kan dit het verschil zijn tussen het inzetten van paarden of niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:22

In het originele artikel staat dat dat geen probleem is voor de paarden. Overigens heb je dan altijd nog hoefschoenen

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:48

Gaby89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:15

Echt onwijs mooi zo een groepsstalling al zullen nog niet allen mensen overtuigt zijn, Toch vreemd dat als je een paard hebt wat veel op stal staat en hij heeft op met 7 jaar artrose de meeste hun schouders ophalen en dat accepteren in plaats van nadenken hoe het anders kan.
Dit zouden zoveel meer mensen moeten doen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:24

yup super vind ik dit ik kan niet anders zeggen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:30

Paarden worden daar gehouden zoals ze in het wild leven, heeft altijd de voorkeur voor een stal. Niet iedereen heeft die mogelijkheid om het zo te doen, maar alle kleine beetjes kunnen helpen om je paard dit te gunnen, altijd toegang naar voldoende ruwvoer en zoveel mogelijk de gelegenheid om de benen te strekken en contact met soortgenoten is voor veel paarden voldoende om een paardwaardig bestaan te hebben. Wat betreft het natuurlijk bekappen, dat zullen ze daar ook niet van de ene op de andere dag gedaan hebben en het kost tijd om de hoeven af te harden door blootvoets over het harde te gaan, ook dat is vaak slecht mogelijk in ons overbevolkte kikkerlandje, maar er over nadenken of je paard echt op ijzers moet staan of niet is al een goed begin.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:03

bigone schreef:
Paarden worden daar gehouden zoals ze in het wild leven, heeft altijd de voorkeur voor een stal. Niet iedereen heeft die mogelijkheid om het zo te doen, maar alle kleine beetjes kunnen helpen om je paard dit te gunnen, altijd toegang naar voldoende ruwvoer en zoveel mogelijk de gelegenheid om de benen te strekken en contact met soortgenoten is voor veel paarden voldoende om een paardwaardig bestaan te hebben. Wat betreft het natuurlijk bekappen, dat zullen ze daar ook niet van de ene op de andere dag gedaan hebben en het kost tijd om de hoeven af te harden door blootvoets over het harde te gaan, ook dat is vaak slecht mogelijk in ons overbevolkte kikkerlandje, maar er over nadenken of je paard echt op ijzers moet staan of niet is al een goed begin.

Genoeg asfalt hoor hier. :D

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:49

Wat een top initiatief!
Ik ben al een tijdje voorstander voor deze manier van paarden houden.
Hopelijk volgen er meer, nu het voorbeeld gegeven wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:53

Cowgirl schreef:
bigone schreef:

Genoeg asfalt hoor hier. :D

Asfalt is niet het probleem, wel de toegenomen verkeersdrukte en het aantal ruiters die pas op latere leeftijd in het zadel zijn geklommen en de meeste paarden zijn niet zo bomproof als een goed opgeleid politiepaard.