Paardenzorgboerderij zorgt voor zorgen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenzorgboerderij zorgt voor zorgen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 07:07

http://www.hartvannederland.nl/
Ingezonden door Bokker _Rosanna

Een Amsterdamse stichting die zegt een zorgboerderij te zijn voor oude paarden, lijkt in werkelijkheid een doortrapte paardenhandelaar te zijn. De stichting heeft met deze praktijken al vele slachtoffers gemaakt.

Een van de slachtoffers doneerde haar pony in goed vertrouwen aan een medewerker van de stichting in de veronderstelling dat ze een goede oude dag zou krijgen. Twee dagen later zag ze tot haar stomme verbazing het paard op Marktplaats te koop staan. Ze deed zich voor als geïnteresseerde en wist haard paard terug te ‘stelen’. Volgens de stichting is dit echter een misverstand. Van de verzorgers mocht het dier niet verkocht worden, maar van de eigenaren wel.

Ook een manege in Amstelveen is gedupeerd door de stichting. Ze brachten twee van hun paarden naar de stichting. Tot grote schrik zagen ze later een foto terug waarop een van de gepensioneerde paarden opeens bij een andere manege werd gebruikt als lespaard.

De dubieuze reputatie van de stichting wordt er niet beter als blijkt dat de dierenbescherming nog nooit van deze stichting voor de opvang van paarden heeft gehoord. Ook bij de dierenpolitie kent niemand de opvang. Uit navraag bij de Kamer van Koophandel blijkt zelfs de hele stichting niet eens ingeschreven te zijn.

De stichting weigert ook te zeggen waar de verdwenen paarden van de Amstelveense manege zijn gebleven. Dit omdat de nieuw eigenaren “geen pottenkijkers” willen. Inmiddels is de stichting onder een nieuwe naam weer actief.

video

Jinthe1

Re: Paardenzorgboerderij zorgt voor zorgen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:10

Die mensen moeten zich schamen....

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:12

Tjee het zal je gebeuren, vreselijk!

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:18

ik had mijn bericht verkeerd geplaatst :o
Ook ik zag het op HvN
De paardenhoefjes
Toen ik een wat oudere pony zocht een tijdje terug, ben ik ook door hun benaderd via Bokt markt !
ze waren erg terug houdend met reageren op vragen vandaar dat ik er niet op in gegaan ben omdat ik het niet vertrouwde ! ;)
Laatst bijgewerkt door Doggylover op 27-06-14 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:25

Een van de redenen waarom je je paard nooit onder, of op de slachtprijs moet verkopen, weg moet geven of in bruikleen moet geven. Op afbetaling is ook niet zo'n slim idee.
Een gratis paard heeft voor de ontvanger van dat paard een waarde. Geld dus. En met geld kun je niemand meer vertrouwen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:31

Ach wat sneu... Wie doet nou zoiets!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:31

Walgelijk dat mensen hier misbruik van maken.

Maar blijf me ook telkens verbazen hoe naïef sommige mensen zijn door in zulke verhalen te trappen. Ik zorg zelf wel voor m'n paarden als ze oud worden, no way dat ik ze weggeef aan zo'n vage stichting.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:36

Sammie schreef:
Ook een manege in Amstelveen is gedupeerd door de stichting. Ze brachten twee van hun paarden naar de stichting. Tot grote schrik zagen ze later een foto terug waarop een van de gepensioneerde paarden opeens bij een andere manege werd gebruikt als lespaard.

Wat vreselijk triest om dit te lezen...krijg je van je oude baas pensioen...moet je alsnog aan het werk....SCHANDE wat een vreselijk mensen zijn er ook bah :(

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:45

Voordat je paard toevertrouwt aan een stichting of een andere vreemde moet je ook voorwerk doen.
Je kunt op verschillende manieren informatie inwinnen over betrouwbaarheid.
Mond op mond werkt vaak ook heel goed.
geef je paard niet zo maar aan de eerste de beste.
Het is inderdaad een schande dat deze dingen gebeuren het vertrouwen in de mensen loopt op deze manier een flinke deuk op.
Dit zijn niet op zichzelf staande gevallen maar gebeurd helaas veel te vaak.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:47

Wat triest!

Ik hoop echt dat iedereen nooit meer een paard daar heen brengt en dat ondanks wat er gebeurd is, hoop ik plechtig dat alle paarden wel een goed plekje hebben gekregen.
Maar sneu, mag je op pensioen, is er een gek die je gewoon weer door verhandeld en moet je alsnog werken :( slaat gewoon nergens op, diep triest.

Dat ze nu onder een andere naam werken komt ook niet te goede uit, bah! kan me hier zo kwaad om maken.
Het is goed dat het toch aan het licht komt, ben benieuwd hoeveel gedupeerde mensen/paarden er zijn.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:51

Zo die moeten zich echt kapot schamen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:52

Niet alleen deze.
Zet maar een advertentie op marktplaats voor een pony.
10 tallen mailtjes van "zorgboerderijen".
We willen hem wel van u overnemen, maar hebben weinig voor de aanschaf.
Daarom altijd een reële prijs bedenken en aan die prijs vasthouden.
Iemand die er echt belang bij heeft betaald wel.
Ook veel echte zorgboerderijen handelen gewoon.
Heb ooit ook een hengstveulen aan een zorgboerderij verkocht. Hadden ook website e.d.
Ook voor een lagere prijs.
Die stond ook binnen een paar week op marktplaats voor het drie-dubbele.
Is ook direct mijn laatste verkoop aan een zorgboerderij geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:02

Ik werk op een Zorgmanege.
Wij hebben 2 pensionado's, maar wel met duidelijke op papier gezette afspraken.
Maar ik weet wel wat als straf. Jij laat gepensioneerde manegepaarden werken? Mag jij ook gaan doen na je pensioen. Bah.
@Dakotah
Als je kijkt wat er met PGB's gebeurt is dit geen verrassing.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:08

Oh dit is al van jaren terug hoor, toen kregen zorgboerderijen nog heel veel subsidies.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:13

Niet te geloven, hoe kunnen ze zoiets doen!
Ik heb nog veel van Limbo geleerd, kleine moeite om hem een geweldig pensioen te geven, erg jammer dat deze mensen hem dat niet wilden geven.. Ik hoop dat hij dan in ieder geval bij een goed iemand terecht is gekomen..

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:14

Zo en nu mag er eindelijk wel op gereageerd worden. Toen ik het verhaal lanceerde was het taboe. Zo fijn dat nu door HvN gepubliceerd is. Nu nog meerdere mensen weten te vinden die slachtoffer zijn van deze zorgboerderij in Maarsbergen. Pb mogen weer hoor !!! Bedankt HvN. Ps met het paardje uit mijn verhaal gaat het gelukkig weer goed !!! Hij was echt net op tijd terug gevonden en terug gekocht !!! Weggeven en terug moeten kopen jullie lezen het goed.....

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:27

Verkoop je oude paard of pony niet, geef hem/ haar niet weg. Het dier heeft jouw veel geleerd en was er altijd voor jou. Geef hem/ haar een goede oude dag bij jezelf. Lukt dat niet laat hem/ haar dan inslapen. Voor het dier een verademing, scheelt een hoop ellende voor het dier en uiteindelijk ook voor de eigenaar. Bespaar ze de ellende van geldzuchtige onmensen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:36

Iedereen die slachtoffer is van deze vrouw dacht dat ze het goed deden. Ik noem een paardekamp daar is het toch ook goed geregeld en zo zijn er nog een aantal in Ned. Je verwacht dan toch niet dat dit gebeurd. En helemaal niet als ze adverteren en zich super leuk voordoen en een site hebben. Eerst is het een zorgboerderij dan paardenopvang dan werkt ze met kinderen. En dan willen ze niets meer met je te maken hebben deugd je paard niet die je geschonken hebt en blijkt dat ie allang weer weg is. Kortom hoe je t ook wend of keert ze zitten fout !!!!!

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:45

Echt te erg voor woorden dit... Bah

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:54

Ben ik de enige die dan ook vraagtekens zet bij de manege. De ene manege vind het dier te oud om te werken en wil het pensioen geven. Maar die andere heeft er blijkbaar geen moeite mee het dier aan te kopen voor lessen!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:55

cids schreef:
Ben ik de enige die dan ook vraagtekens zet bij de manege. De ene manege vind het dier te oud om te werken en wil het pensioen geven. Maar die andere heeft er blijkbaar geen moeite mee het dier aan te kopen voor lessen!!

Ik dacht hetzelfde...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:25

Dat is weer een extra reden om een ouwetje niet van de hand te doen.
Maar goed, zo is het met elk paard wat je weggeeft/doneert/in bruikleen geeft.
Je gaat er vanuit dat er respectvol naar het dier gehandeld wordt, alsmede dat er respectvol met jouw wensen en voorwaarden omgegaan wordt.
Het risico loop je altijd en ik denk dat het goed is dat dit eens aan de kaak gesteld wordt.

Inmiddels heb ik gezien op de video van HvN dat het de Paardenho.efjes betreft.
Typerend dat hun website helemaal leeggehaald is?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:20

ik vraag me af of iemand de nieuwe naam van deze stichting weet? ik werk in een dierenwinkel waar veel paardenmensen komen voor voer en het is ook nog eens vlakbij a'dam.
mocht ik iets van plannen opvangen om een paard daar heen te brengen kan ik daar voor waarschuwen. lijkt mij dat deze mensen alle recht op privacy hebben misbruikt.
overigens zijn er echt wel goede opvangen te vinden, die in soest is bijvoorbeeld erg goed en ook zorgzaam voor de paarden. niet iedereen heeft de mogelijkheid een ouder paard een fijne dag te geven als 'grasmaaier'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:36

Snap niet dat mensen zo naïef zijn door te denken dat zo zorg boerderij kostenloos voor je oude paard wilt gaan zorgen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:52

Een zorgboerderij is ook gewoon een bedrijf alleen is de insteek anders.
maar het is absoluut geen liefdadigheids- instelling en dat is wat veel mensen wel denken.