Petitie tegen ban Mary King krijgt 7500 handtekeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Petitie tegen ban Mary King krijgt 7500 handtekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 14:16

* http://www.horseandhound.co.uk / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Mary King. Foto: Wikimedia Commons

Een online petitie tegen de ban van Mary King is gestart op 13 juni en heeft nu al meer dan 7500 handtekeningen gekregen.

Vele verontwaardigde berichten werden geplaatst op social media nadat het nieuws over de ban van twee maanden bekend werd. Mary King kreeg twee gele kaarten wegens "gevaarlijk rijden" binnen 12 maanden met een ban van acht weken als gevolg. Rebecca Bignell startte de petitie nadat ze het nieuws over de ban had gehoord. Ze zegt overweldigd te zijn door de respons op de petitie. "Ik vind dat de ban onnodig en onrechtvaardig is. Het is misschien maar acht weken, maar het kan veel betekenen voor haar carrière." zegt Bignell. Ze heeft zelfs contact gezocht met de FEI: "Ik zou graag zien dat de ban wordt teruggetrokken, maar ik wil vooral laten zien hoeveel steun er is voor Mary."

De FEI heeft in reactie op de petitie laten weten dat zij volledig achter de beslissing van de grondjury staan. "De grondjury heeft duidelijk uitgelegd waarom hij op deze manier heeft geoordeeld en heeft Mary de mogelijkheid gegeven om te reageren. Omdat het haar tweede gele kaart is voor dezelfde overtreding binnen 12 maanden, rest ons niets anders dan haar voor acht weken te weren van wedstrijden. Grondjury's zijn er om ervoor te zorgen dat de regels worden nageleefd en beschermen het paard en de ruiter. Mary is een zeer goede ruiter en we zien ernaar uit haar weer terug in het zadel te zien in Augustus."

2Morrow

Re: Petitie tegen ban Mary King krijgt 7500 handtekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:44

Ik volg dit soort wedstrijden nooit. Maar ze zal wel terecht een gele kaart hebben gehad. Zeker omdat dit al voor de tweede keer is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:48

Nouja. 8 weken is nog te overzien.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:53

Gele kaart krijg je ook niet zomaar en het daarna dan precies weer zo doen. Tja..
8 weken valt dan nog te overbruggen en hopelijk heeft ze er iets van geleerd

IlseBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:53

Een gele kaart krijg je echt niet somer lijkt mij. Hopelijk heeft ze er van geleerd

*zomaar
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-06-14 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:59

Ik volg dit soort wedstrijden ook niet, maar ook ik denk dat er niet voor niets een gele kaart gegeven is. En tja, als er voor hetzelfde "vergrijp" al een gele kaart gegeven is, geloof ik helemaal dat het geen foutje van de grondjury is. Ze zijn er niet voor niets, gevaarlijk rijden mag van mij altijd afgestraft worden. Gevalletje eigen schuld, dikke bult.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:04

Ze was al gestopt vlak voor ze de gele kaart kreeg, dus daar waren ze op zn minst wat laat mee

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:05

Ik snap wel enigzins dat ze ontevreden is over die gele kaart en mensen zo'n actie starten. Ik vond het verhaal namelijk ook wel een beetje lullig en het is een hele sympathieke amazone. Maar aan de andere kant moet het natuurlijk nooit zo zijn dat grote namen in de sport vanwege hun mogelijkheid om zich tot het publiek/de media te wenden in een uitzonderingspositie komen en zich niet aan regels hoeven te houden
(Kijk bijv naar sven kramer bij het NK all-round, opzich een lullige diskwalificatie maar als het met een ander was gebeurt was er nooit ophef over geweest daarom vind ik het wel logisch/goed dat de sportbonden dan toch bij zo'n beslissing blijven.)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:07

Dat vind ik ook vreemd, dat ze zelf besluit te stoppen in de cross en achteraf een gele kaart krijgt.
Dan hadden ze haar gewoon uit de cross moeten halen voordat ze zelf stopte.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:03

liedje89 schreef:
Ik snap wel enigzins dat ze ontevreden is over die gele kaart en mensen zo'n actie starten. Ik vond het verhaal namelijk ook wel een beetje banketstaaf en het is een hele sympathieke amazone. Maar aan de andere kant moet het natuurlijk nooit zo zijn dat grote namen in de sport vanwege hun mogelijkheid om zich tot het publiek/de media te wenden in een uitzonderingspositie komen en zich niet aan regels hoeven te houden
(Kijk bijv naar sven kramer bij het NK all-round, opzich een banketstaaf diskwalificatie maar als het met een ander was gebeurt was er nooit ophef over geweest daarom vind ik het wel logisch/goed dat de sportbonden dan toch bij zo'n beslissing blijven.)

Helemaal mee eens. En 8 weken is ook weer niet zo lang. Vind het zelf een milde sanctie.
Bovendien denk ik dat iemand van het kaliber als Mary King genoeg paarden in training heeft, dus die heeft genoeg te doen; die 8 weken zijn zo om.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:38

8 weken is misschien niet lang maar in augustus is de WEG en die kan ze waarschijnlijk vergeten op deze manier aangezien de voorbereiding, planning en wedstrijden niet verreden mogen worden.
Dus de timing komt gewoon slecht.

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:40

Wat is een ban?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:42

Starxpam schreef:
Wat is een ban?

Een schorsing

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:54

Yolien schreef:
8 weken is misschien niet lang maar in augustus is de WEG en die kan ze waarschijnlijk vergeten op deze manier aangezien de voorbereiding, planning en wedstrijden niet verreden mogen worden.
Dus de timing komt gewoon slecht.

Tja, eigen schuld -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:39

Starxpam schreef:
Wat is een ban?

Ze mag niet meer bokken -O-

Ik vind de reacties overigens van een heel andere toon als in het voorgaande topic hierover.

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:55

Ja dat klopt Danique_G. Ik had het filmpje gezien.
Ik vind dat ze terecht een gele kaart krijgt, maar nu moet ik eerlijk zeggen ik ben geen fan van deze sport.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:13

Ik ben wel benieuwd naar dat filmpje? Denk ook niet dat er zomaar een gele kaart gegeven word...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 04:56

Of de ban klopt of niet....

Afgelopen weekend is weer vanalles (naars) gebeurt in eventing land, ondanks dat het lang niet altijd de schuld van de ruiter is vind ik het goed dat de regels streng worden gehandhaafd om verdere ongelukken te voorkomen. Dat het erg vervelend voor de ruiter is en voor haar deelname aan de WEG eventueel snap ik, maar ik mag hopen dat een petitie niet op kan tegen wat de jury heeft gezien. Overigens kan ze zelf ook altijd bezwaar maken lijkt me mocht het echt onterecht zijn.

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:47

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:51

Het filmpje in dat topic is van een heel andere wedstrijd waar ze helemaal geen gele kaart heeft gekregen en dat staat ook 3x in het topic volgens mij >;)

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:53

Nou dan moet ze wel heel erg gereden hebben willen ze dan nog geen gele kaart geven

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:00

Er is natuurlijk alleen Mary's kant van het verhaal (te lezen op haar website) - maar dan zou iedere ruiter nadat het op een hindernis fout ging dus een gele kaart moeten krijgen. Ze stopt omdat ze zelf ook vindt dat ze haar paard onvoldoende onder controle heeft (omdat en waardoor het op die laatste sprong fout ging) en als beloning voor die beslissing krijgt ze nog een keer geel na. Hoe doen ze dat dan bij andere ruiters die na een 'narrow escape' besluiten te stoppen? Rijden die dan ook allemaal gevaarlijk?

Pepper2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:03

Vind ik wel. ik vind het een gevaarlijke sport. En als je het filmpje goed bekijkt is het toch echt wel een ruiter fout okal is dit niet het filmpje waar ze een gele kaart voor kreeg. Ik vind haar te onrustig rijden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:14

@pepper, het zou goed zijn als je je wat meer verdiept in haar manier van rijden voordat je een dergelijk oordeel velt. Heb jij nooit een keer een slechte dag met rijden? Ze is diezelfde wedstrijd gestopt omdat het niet lekker ging. Als er ergens een tak van sport is waar het paardenwelzijn voorop staat is het de eventing wel, daar mogen de andere ruiters nog wel eens een voorbeeld aan nemen.

Op zich is het jammer dat er niet echt na te gaan is of het een terechte ban is, maar het is op zich goed dat ze geen onderscheid maken tussen de ruiters.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:19

Pepper2010 schreef:
Nou dan moet ze wel heel erg gereden hebben willen ze dan nog geen gele kaart geven

Lijkt mij een beetje onzin om iemand bij een inschattingsfout op 1 hindernis meteen een gele kaart te geven. Imo wordt het pas verwijtbaar als je weinig controle hebt over je paard je dat merkt, en dan nog te lang doorrrijdt, imo kan je niet door een hindernis zeggen dat ze gevaarlijk reed.

Overgens rijdt Mary King volgens mij wel vaker voor het oog wat hectisch maar als dat opzich een gevaarlijke rijstijl zou zijn had ze denk ik al 26x haar nek gebroken :=