Een val in een smalle sloot langs de Katwijkerlaan in Pijnacker is een paard fataal geworden.
De brandweer was er snel bij om het paard uit de sloot te halen, maar het lukte niet om het 33-jarige dier weer op zijn benen te tillen. Een veearts heeft na overleg met de eigenaresse het verzwakte paard in laten slapen.
Ons oudje is hetzelfde overkomen. Bijna leeg slootje maar totaal uitgeput. Is 34+ geworden. Triest dat het zo afloopt
Celiien
Geplaatst: 29-05-14 00:20
Duynisveld inderdaad. Paard wat overleden is vroeger van manege zilverster geweest (voor mensen van zoetermeer) Weides zullen wel weer zo glad zijn Geweest daar dat t arme ding er zo ingegleden is. Maarja aflopende weides van een dijk af, met t water van afgelopen dagen
senna21
Geplaatst: 29-05-14 00:29
Wonderlijk, mijn oudje heeft het zelfde lot gekregen ......... of gezocht (???). We vragen ons nog steeds af hoe hij het 'voor elkaar heeft gekregen'. Hij is dwars door een vrij stevige omheining gegaan. Hij had geen schade o.i.d., maar het 'er uit takelen' zou een te grote aanslag zijn geweest op zijn lijf.
Aggg is bij mij in de buurt.. Wat zielig zeg zo'n einde op die leeftijd! Veel sterkte voor de eigenaar
jorika1986
Geplaatst: 29-05-14 08:28
Ach gossie. Arm beessie!
Luca03
Geplaatst: 29-05-14 08:32
Wat naar voor paard en eigenaar. Toch al zo'n mooie leeftijd bereikt en dan ineens almes weg. Maar dan vraag ik me af waarom er geen omheining rond staat? Want een sloot daar springt een paard in paniek volgens mij gewoon over/in?
Nergens daar in de buurt staan hekken voor de sloten, dat zijn gewoon de "drinkbakken" voor de paarden. Het aantal paarden wat in de sloot beland is ook relatief laag, dus hekken oid ervoor zetten lijkt me niet nodig. De kanten zijn ook niet hoog. Dit is gewoon een rottig ongeluk met helaas fatale afloop. Sterkte voor de eigenaresse