Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneeuwpop schreef:Ben ook benieuwd.
Tis wel heel zuur om je paard zo kwijt te raken. Je verwacht dat hij veilig staat bij een kliniek.
Ze hebben wel de mogelijkheid om hem suf te maken en is het wel een verkeerde inschatting grweest om dat niet te doen.
Ashley5760 schreef:Een opfokker kun je toch ook niet aansprakelijk stellen als je paard z'n been breekt in de opfok door gek doen. Dat is toch hetzelfde principe?
FrNo schreef:Ik neem aan dat de eigenaresse voor het ongeval de stal heeft gezien. Als ze toen heeft aangegeven dat de spijlen niet veilig zijn, heeft ze een punt. Maar ik Denk niet dat dat gezegd is.
En een paard standaard sederen is echt niet gezond.
Cemlys schreef:Wie zegt dat hier een fout gemaakt is, of een verkeerde inschatting.
Als ik het begrijp dan moest het dier volgens de eigenaar continu onder sedatie staan, (met de kans dat hij valt, want gemiddeld staan ze niet stabiel dan). Vraag me af hoe ze dat wou oplossen als hij een paar weken boxrust moest. Want gesedeerd hoef je ze ook niet te voeren. Klinkt allemaal heel makkelijk zo, maar is het dus niet
tja vaag artikel.
Janine1990 schreef:FrNo schreef:Ik neem aan dat de eigenaresse voor het ongeval de stal heeft gezien. Als ze toen heeft aangegeven dat de spijlen niet veilig zijn, heeft ze een punt. Maar ik Denk niet dat dat gezegd is.
En een paard standaard sederen is echt niet gezond.
Maar dan heeft ze alsnog zelf het risico genomen lijkt me?
Hier staat bij de veearts een bordje met 'stalling op eigen risico'.
Stel dat het dier een paar dagen had moeten blijven...hiephoi achterbeen is weer pikobello.....maar nu wel een maagzweer