Kapellen: Rath eerste, Devroe tweede in Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Kapellen: Rath eerste, Devroe tweede in Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 14:15

http://www.nieuwsblad.be/

Dressuurruiter Jeroen Devroe is zaterdag met Eres DL als tweede geëindigd in de driesterren Grand Prix Special in Kapellen. De Duitser Matthias Rath won op Totilas (v. Gribaldi). Donderdag won Rath met Totilas ook al de Grand Prix in Kapellen.

Voor Devroe was het in Kapellen pas zijn tweede internationale proef na een afwezigheid van twee jaar omdat zijn vorig toppaard Apollo van het Vijverhof in 2012 moest afhaken met een voetblessure. Meteen solliciteert hij voor een plaats in het Belgisch dressuurteam voor de Wereldruiterspelen, die op 23 augustus in het Normandische Caen van start gaan. Al wil hij dat zelf niet gezegd hebben. ‘Om in het A-kader te komen, moet je minimum 70 procent halen en dat zie ik in die korte tijd, die ons nog scheiden van het WK, met de tienjarige merrie Eres DL niet lukken.’

Julie De Deken eindigde met de 13-jarige hengst Lucky Dance op de vierde plaats met 68.060 procent. ‘Ik raak met hem maar niet over die 68 % grens omdat hij op wedstrijd nog iets te onnauwkeurig de pirouettes afwerkt. Op training lukt het steeds perfect maar tijdens de proef wil hij om een of andere reden steeds wat anders doen. Met mijn vierde plaats heb ik recht op deelname aan de Kür op muziek van zondag maar Lucky Dance voelde niet meer fris aan na de Grand Prix Special en dus gun ik hem wat rust.’

Rath met Totilas

CasarellJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:04

Respect voor Rath..!! _/-\o_
Heb gewoon genoten van deze proef.. +:)+

GabberGill

Re: Kapellen: Rath eerste, Devroe tweede in Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:36

Supergaaf zeg. Zou Tootje dan eindelijk terug zijn. Vind het een supercombie worden Toot ziet er relaxed uit. Vanuit deze rust kunnen ze verdergaan met de talenten van het paard. Vsnuit dit kan het alleen maar verbeteren.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:41

Vond dat Rath een goede proef reed ! Als Rath en Toot nog meer wedstrijd ritme krijgen dan gaan we nog veel van hun horen !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:58

Ah, toch nog goedgekomen met de combinatie Rath en Totilas.

Dan ben ik blij voor ze beiden. Want eerst geloofde ik het niet zo, omdat de verwachtingen te hoog gegrepen waren en dat Rath te onzeker is, dacht ik........

Knap hoor van hem dat hij doorzette en de tijd nam.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:01

Woooow jongens, jullie hebben zometeen bijna niets meer te klagen :Y)

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:03

Toen Totilas onder Gal liep vond ik het echt waanzinnig om naar te kijken. Noem me een azijnzeiker maar met Rath is Totilas gewoon een zwarte hengst die een nette proef laat zien. De sparkle waardoor ik gek werd op Totilas heb ik sinds de verkoop nooit meer gezien.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:05

Ligt het aan mij of zwabbert Rath nou zo met zijn benen?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:06

Eikenbos schreef:
Toen Totilas onder Gal liep vond ik het echt waanzinnig om naar te kijken. Noem me een azijnzeiker maar met Rath is Totilas gewoon een zwarte hengst die een nette proef laat zien. De sparkle waardoor ik gek werd op Totilas heb ik sinds de verkoop nooit meer gezien.

Je hebt gelijk. Het is het gewoon net niet.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:09

Wat me opvalt is dat Totilas zijn hoofd redelijk veel beweegt, dat is wat me vooral stoort aan het plaatje.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:11

Zeker een nette proef als ze zo door gaan komen ze er wel.
Ik stoor me alleen wel een beetje aan de doorgeslagen stang en Totilas is ook wel onrustig in zijn mond.

Eikenbos: Klopt hoor dat vind ik ook!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:14

Niemand is perfect.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:55

Eikenbos schreef:

Die komt nog, vind het nu eigenlijk heel fijn om naar te kijken!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:32

Mee eens hoor; Totilas is nog niet zo magisch als bij Edward Gal. Maar.... ik vind dit wel een hele verbetering ten opzichte van de eerdere beelden. Ze zijn hard onderweg een mooie combinatie te worden. Super! Totilas weer daar waar hij hoort: aan de top :j

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:13

@D_Desteny: Bij Edward Gal was die stang ook horizontaal, volgens mij hangt de kinketting gewoon wat los.

Verder vind ik dat Rath het heel goed doet! :D Blij dat ik hem eens heb zien rijden, hopelijk het begin van een mooie wedstrijdcarrière, het is hun gegund!

Ik ben het trouwens niet eens met jullie commentaren over de 'magische Totilas bij Gal'. Ik vond er niks aan, Totilas was bij Gal een paard dat zich bijna KO sloeg met zijn voorbenen. Achter deed gewoon niks, maar als dat voorbeengezwaai was toch wel erg spectaculair.
Bij Rath vind ik het al veel beter, natuurlijker om het zo te zeggen, hoewel achter nog steeds meer mag doen. Bij Rath vind ik het correcter en dus fijner om naar te kijken :j

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:44

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:14

xAnthea schreef:
@D_Desteny: Bij Edward Gal was die stang ook horizontaal, volgens mij hangt de kinketting gewoon wat los.

Wat heeft Edward Gal hier mee te maken?
Ik heb het over Rath en Toot. Hoe Edward hem reed maakt mij niks uit dat was toen en dit is nu. Ik stoor me er gewoon aan en verder vind ik dat ze op de goede weg zijn en mijn complimenten naar Rath dat hij gekomen is waar hij nu is. :)

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:20

Geweldig van Rath, dat is nou doorzet vermogen! _/-\o_

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:59

D_Desteny schreef:
xAnthea schreef:

Wat heeft Edward Gal hier mee te maken?
Ik heb het over Rath en Toot. Hoe Edward hem reed maakt mij niks uit dat was toen en dit is nu. Ik stoor me er gewoon aan en verder vind ik dat ze op de goede weg zijn en mijn complimenten naar Rath dat hij gekomen is waar hij nu is. :)

Wat ik ermee wil zeggen is dat Totilas een strakkere kinketting mss niet kan verdragen juist omdat de stang bij beide ruiters horizontaal staat. Ik heb de proef van donderdag gezien en het was erg ontspannen. Zelfs met een wat lossere teugel stond die stang nog horizontaal. Dus volgens mij ligt het meer aan de kinketting dan aan de ruiter zelf. Verder bedoelde ik er niets slechts mee hoor!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:07

Nette proef Rath heeft het wel verdiend om een keer positief besproken te worden.
Verder onder Edward was hij inderdaad spectaculairder en sprong hij er meer uit.
Maar over het algemeen vind ik dat hij braaf loopt onder Rath, hun komen er ook wel ze moeten gewoon de klik een beetje vinden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:14

xAnthea schreef:

Verder vind ik dat Rath het heel goed doet! :D Blij dat ik hem eens heb zien rijden, hopelijk het begin van een mooie wedstrijdcarrière, het is hun gegund!

Ik ben het trouwens niet eens met jullie commentaren over de 'magische Totilas bij Gal'. Ik vond er niks aan, Totilas was bij Gal een paard dat zich bijna KO sloeg met zijn voorbenen. Achter deed gewoon niks, maar als dat voorbeengezwaai was toch wel erg spectaculair.
Bij Rath vind ik het al veel beter, natuurlijker om het zo te zeggen, hoewel achter nog steeds meer mag doen. Bij Rath vind ik het correcter en dus fijner om naar te kijken :j

ben blij dat ik niet de enige ben dan haha ;)

Maar goed, hij wint nu 2x en het is nog niet goed :) ze zijn duidelijk met sprongen vooruit gegaan en dat is voor mij wat telt. Top gedaan hun nieuwe 'debut'. Hoop dat ze nu eindelijk weer een beetje in het ritme komen

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:19

Ik vind dat Rath hem correcter rijdt, meer door zn lichaam. Vind ook dat hij in de uitgestrekte draf veeeel meer moet ondertreden met achter en dat hij in zijn lichaam niet verlengt, gooit alleen zijn voorbenen hoger uit....uitgestrekte galop zie je al wel meer dat hij mooi verlengd. Vind het een fijner beeld dan bij edward, maar hij mag idd nog stiller in aanleuning en wat foutjes eruit nog...Leuk om te zien.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:27

Gracy schreef:
Interessant is deze duitse review van Rath en Toot..

http://www.dressur-studien.de/standpunkt-alles-totilas-oder-was/

*kopy en paste naar Google translate voor wie de duitse taal niet begrijpt ;)

Kan het wel eens zijn met het commentaar uit de link. Hij loopt niet helemaal zuiver. En dat is ook de reden dat het hoofd niet stil is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:56

Ik heb al eerder gezegd dat toot bij Edward altijd tot het uiterste gereden werd. Dit is in mijn ogen niet de manier. Dat hij super bewoog is zeker waar. Maar wat ik zag toen hij bij Rath kwam was een paard dat alleen maar wilde laten zien wat hij kon. Een beetje gestresst en zenuwachtig. Rath heeft rust in toot gebracht en vanuit hier kunnen ze zeker ver komen. hij zwiept veel minder met zijn staart enzo. Het is nog niet perfect maar ze zijn al ver. Rust is het begin van alles.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:59

Ik zie rust in het lichaam van Toot, als ie hem de lange teugel geeft zie je hem er echt van genieten. Het is minder gefixeerd dan bij Gal, hij loopt nog steeds met veel swung, maar minder spectacualir.
Ze vormen steeds meer een combinatie, erg mooi om te zien.