Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
die werd in zijn bil gebeten door een minishet hengst
Ashley5760 schreef:Veel mensen beseffen toch niet dat het voorjaar is en dat veel hengsten dan ook veel veranderen. Sowieso zijn ze al onvoorspelbaar maar dan dubbel!

M_D_H schreef:Ashley5760 schreef:Veel mensen beseffen toch niet dat het voorjaar is en dat veel hengsten dan ook veel veranderen. Sowieso zijn ze al onvoorspelbaar maar dan dubbel!
Wat een onzin. Elk dier is onvoorspelbaar, een hengst niet meer of minder dan een merrie of een ruin... of zelfs een cavia.
Het is vooral frustratie, ze kennen geen omgang met andere paarden, ze staan geïsoleerd, hoog in het voer, worden overal heen gesleept en moeten daarnaast nog dekken ook...
Hoe ouder de hengst wordt in combinatie met een temperamentvol karakter, hoe lastiger het dier wordt. .. zeker in het voorjaar.
joafan2003 schreef:Als het een merrie was geweest hadden we er niets van mee gekregen!
Ik ben bij de kinderboerderij als kind zijnde juist door een ruin aangevallen, iemand die daar werkte kwam er tussen en redde mij! Stond ook niet in de krant!!
_Alarm_wlkp schreef:nou, inderdaad. Ik heb van mijn elfde tot zestiende dagelijks een welsh cob hengst gereden, ben zo'n fijn dier daarna nooit meer tegengekomen.kip en kip mak fijn te rijden op een dubbelgebroken bitje,liet zich wel horen en schoof pp meest genante momenten zijn vijfde been uitGhut ghut en de hengst word weer in een slecht daglicht gezet... komop he... ze doet hier net alsof het bloeddorstige wezens zijn
)
maar wat een betrouwbaar beestje zeg! Stond wel altijd bij zijn merries en veulens dus geen frustraties scheelt natuurlijk al heel erg veel