Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 11:09

http://www.alphens.nl
Ingezonden door Renske_W

Een 27-jarige Alphense is dinsdagavond gewond geraakt nadat zij samen met haar paard werd aangereden door een wit bestelbusje. De bestuurder van de Peugeot bestelbus is er daarna vandoor gegaan.

Het ongeval gebeurde dinsdag rond 20.30 uur op de Achtermiddenweg bij Aarlanderveen. De vrouw en haar paard reden op de weg toen de automobilist hen van voren tegemoet kwam. De automobilist maakte bij het naderen van de ruiter en het paard een beweging richting het paard en reed hen hierbij de omver. De Alphense en haar paard kwamen gelukkig in de berm ten val, maar raakte bij de aanrijding allebei gewond aan hun benen. Na de aanrijding is de automobilist er snel vandoor gegaan.

De Alphense liet het hier niet bij zitten en is de volgende dag direct op zoek gegaan naar getuigen van het ongeval om aangifte te kunnen doen. Een buurtbewoner bleek inderdaad getuige van het ongeval te zijn en had de zijspiegel van de bestelbus, die bij de aanrijding was afgebroken, meegenomen.

Een kennis van de vrouw heeft aan de hand van de zijspiegel het type bestelbus kunnen achterhalen en heeft daarna diverse garages gebeld met de vraag of er toevallig iemand een zijspiegel voor een bestelbus had besteld. Na flink wat telefoontjes vond de kennis uiteindelijk een garage waar inderdaad een bestelbus was binnengebracht met een afgebroken zijspiegel waar toevallig allemaal bruine haartjes aan kleefden.

Met deze informatie en het kenteken van de bestelbus gaat de Alphense aangifte doen bij de politie.

xSlvna

Re: Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:11

Goede navraag hebben de jongens gedaan +:)+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:12

Nou lekker aso zeg pff

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:13

What the...@#$^ Als dit verhaal klopt, dan is ze opzettelijk aangereden door degenen met die bestelbus? Had veel slechter kunnen aflopen...wat n mafkees...

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:14

Goed dat er een getuige is en dat ze al zover zijn, het zou je overkomen zeg.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:15

Wat een idioot! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:16

Wat een klojo die bestuurder!

Super hoe ze hebben gehandeld! Hopelijk is de dader snel gepakt.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:21

Poging tot doodslag

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:24

Mag ook hopen dat ze hem vinden en goed bestraffen !
Wat een malloot :n

Beterschap voor paard en amazone !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:24

Reggledoos schreef:
Poging tot doodslag

Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:26

Pfoe wat een l*llo zeg.
Gelukkig konden ze achterhalen welke bus het waarschijnlijk is geweest.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:30

Als dit opzet was hoop ik van harte dat ie inderdaad poging tot moord aangerekend krijgt, daar nog doorrijden na een ongeval boven op.. dan is ie zwaar de pineut!

Hopelijk geen blijvende schade voor paard en ruiter..

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:31

vraag me af hoe het met het paard is of heb ik er mischien overheen gelezen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:32

Zo wat is er goed geholpen door de getuigen en omgeving :-) super!!

Maar wat een idioot zeg... hoop dat die flink in de problemen raakt.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:32

Het lijkt mij niet zomaar gedaan in ieder geval anders rijd je niet Door.
Jezus zeg, maar inderdaad goed dat ze het busje gevonden hebben en ik hoop op een vervolg verhaal !
Ben benieuwd naar de toestand van het paard ook

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:34

Jeetje wat een idioot zeg... ben zelf een keer aangereden in de auto door ook zo'n idioot die doorreed na ongeval, maar goed ik had toen niks (alleen de auto aan diggelen) en toen was ik al zwaar over de zeik. Moet je nagaan als je dan ook nog op een paard zit. Wat bestaan er toch mafkezen in deze wereld. Hopelijk maken zowel amazone als paard het ok!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:38

Wat een knuppels zeg!! Hoop dat de amazone en haar paard en zonder al te erge verwondingen vanaf zijn gekomen!

En top dat ze mede door de getuige misschien wel de bestuurder kunnen achterhalen! Hoop dat die een vette claim aan zijn broek krijgt!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:39

teiger150 schreef:
vraag me af hoe het met het paard is of heb ik er mischien overheen gelezen?

gezien er allebij staat vermoed ik datze aarmee ruiter en paard bedoelde
Citaat:
De Alphense en haar paard kwamen gelukkig in de berm ten val, maar raakte bij de aanrijding allebei gewond aan hun benen.

wat een gek zeg

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:43

Wat een aso idioot van de bestuurder. Wie gaat er nu als je een paard en ruiter tegen komt op een weg richting het paard rijden en daarbij het paard met ruiter omver rijdt ! Hoe kun je dat in je hoofd halen . En dan nog zo laf zijn om niet te stoppen nadat paard en ruiter zijn gevallen. Ik hoop dat ze de bestuurder van de Peugeot bestelbusje snel kunnen oppakken. En zeker voor laten komen bij de rechter en dat het met opzet was gedaan , dat is een poging tot doodslag. misschien ook nieuws voor Hart van Nederland om dit eens uit te zenden.

Ik hoop dat het paard en de ruiter snel hersteld van hun benen wonden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:44

Nu zou het nog mooi zijn dat we hier kunnen volgen wat de politie met de aangifte gaat doen..
Als het bij de officier van justitie komt dan krijgt de persoon waarschijnlijk een deal aangeboden van plus/minus € 350,-.. :(:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:46

Ayasha schreef:
Reggledoos schreef:
Poging tot doodslag

Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.

Moord is met voorbedachte rade. Daar lijkt vooralsnog geen sprake van te zijn. Doodslag is iemand impulsief maar wel opzettelijk om het leven willen brengen. Wat jij bedoelt is dood door schuld, waarbij je iets doet wat de dood van een ander tot gevolg heeft gehad en waarvan je redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat het dit gevolg zou kunnen hebben. Poging tot doodslag kan dus wel, poging tot dood door schuld niet.

Ik ga even uit dat hier gewoon een ongeluk is gebeurd, in dat geval kan de bestuurder volgens mij alleen aangeklaagd worden voor het doorrijden na een ongeval. Iets wat overigens beslist niet hoeft te wijzen op kwade opzet, mensen kunnen ook schrikken en in paniek doorrijden. Achteraf durf je je dan misschien niet meer te melden omdat je dan al een misdrijf hebt gepleegd. Wat het niet goedpraat, overigens.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:52

@dani. Er staat toch duidelijk in het stukje dat de bestuurder zich naar haar en het paard bewoog. Niks niet perongeluk dus. En 2. Een slachtoffer alleen achterlaten uit paniek is nooit maar dan ook nooit een excuus. Daar staat niet voor niks (terecht) een straf op.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:06

Dat weet je niet. Misschien was hij in slaap gesukkeld, misschien was hij ziek, misschien is het verhaal van de amazone niet helemaal waarheidsgetrouw. Het is echt ridicuul om op basis van één zin te concluderen dat het een mislukte moordaanslag is geweest.

En ik zeg toch ook dat ik het beslist niet goed praat? Uiteraard is het vreselijk om iemand achter te laten na een ongeluk, en ik vind het meer dan terecht dat daarvoor gestraft wordt. Maar het feit dat iemand dat doet is geen bewijs van een bewuste aanslag op iemands leven.

DutchFarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:46

Het is inderdaad zo dat het feit dat hij richting het paard reed, niet betekent dat hij dat bewust deed. Er zijn genoeg autos die bijvoorbeeld op de andere weghelft komen omdat ze bezig zijn met de telefoon, iets op de achterbank goedleggen o.i.d.. Mensen letten heel vaak niet goed op waar ze mee bezig zijn, namelijk autorijden. Dit gegeven op zich stoort mij vreselijk en het veroorzaakt heel veel leed. Hier vlak bij ons is twee jaar geleden een automobilist om het leven gekomen omdat een bestuurder van een bestelbusje zat te sms-en en daardoor in het tegemoetkomend verkeer van een 4 baans weg terecht kwam. SMS-en tijdens autorijden is in de meeste, zo niet alle Staten hier strafbaar, maar helaas is dat niet afdoende om het mensen echt af te leren.

Het doorrijden na ongeval is vreselijk. Ik vind het eerste klas detective werk van de aangereden vrouw en haar directe omgeving. Dat is dus eigenlijk politiewerk, maar soms zijn we zelf gewoon sneller en meer gemotiveerd om zaken aan te pakken. Ik hoop in ieder geval dat na de aangifte het recht zegenviert.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:50

Wat zijn er toch een rare mensen op de wereld.
Je moet zoiets toch voelen? Een paard is niet bepaald lichtgewicht ofzo...
En dan nog doorrijden ook :n

Ik hoop dat de bestuurder zijn fout erkent en een passende straf krijgt.