Politie treft geen pony te water maar met darmkoliek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Politie treft geen pony te water maar met darmkoliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:58

www.regio15.nl
Ingezonden door Peentje

Politie en brandweer werden woensdagochtend gealarmeerd voor een dier te water in Kwintsheul.
Op de locatie aangekomen, bleek dat er geen dier te water was geraakt, maar wel een ernstig zieke pony in een weiland te liggen. De agenten hebben alles in het werk gesteld om de juiste zorg voor het dier te regelen door zowel de dierenambulance als ook de veearts ter plaatse te laten komen.

De veearts heeft het dier onderzocht en hieruit bleek dat het dier een darmkoliek had. Ondanks alle inspanningen van de veearts, de dierenambulance, politie en brandweer om het leven van het dier te redden, kon men uiteindelijk niets anders doen dan het dier te laten inslapen.

De dierenpolitie zal een onderzoek naar de zaak instellen.

Klik op de bronlink voor foto's.

Peelie

Re: Politie treft geen pony te water maar met darmkoliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:09

Toch appart dat (zo blijkt uit het bericht) dit soort dingen zonder overleg met de eigenaar gedaan word.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:12

Dat is inderdaad snel beslist dan , zou ik toch ook echt niet blij mee zijn :n

Ziet er ook uit als een keurig komplex, niet één of ander achteraf rommeltje waar een zielig beestje ligt ...

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:12

Ik zou het apart vinden als ze niets gedaan zouden hebben. Je laat een dier toch niet onnodig lijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:13

Och och de dierenpolitie stelt een onderzoek in... benieuwd wat daar uit komt... krijg jr straks ng een boete ook

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:14

Ze kunnen datpaardje toch ook niet zo laten liggen? Misschien hebben ze wel geprobeerd de eigenaar op te sporen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:14

Ik zag dit op FB al voorbij komen en dan zeer negatief verwoord voor de eigenaar in kwestie door de kranten, vind het niet kunnen eigenlijk!
Ik ken die mensen toevallig, zij huren mijn oude weilandje en die zijn supergoed voor de beesten en het hele stuk ziet er ook heel goed en mooi opgeknapt uit. Maar door dit soort stemmingmakerij van sommige kranten, krijg je zomaar de AID op je dak!

Afbeelding

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:16

Als er niets aan de hand zou zijn, vraag ik me af waarom de politie deze zaak in onderzoek neemt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:17

Shirley schreef:
Ziet er ook uit als een keurig komplex, niet één of ander achteraf rommeltje waar een zielig beestje ligt ...

Je kan natuurlijk best een keurige wei onderhouden die toch niet direct naast je huis ligt. Dat iets keurig is betekend niet perce dat je ook direct weet van wie het is? Je laat immers ook geen dier lijden tot je de eigenaar vindt, dat kan met een weilandje wat ergens achteraf is wel even duren (immers kan het best zo zijn dat je eerst moet achterhalen van wie het is, dan wie het huurt en dan wie zijn paard erop staat)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:18

Als de dierenarts erbij is geweest kan ik me voorstellen dat het diertje wordt ingeslapen. Maar misschien heeft een buurtbewoner wat over het hek gegooid en daardoor ziek geworden? Het ziet er niet zo uit dat het beestje in te volle grasweide staat en ook de andere dieren alsmede de omgeving ziet er goed uit.

Als ik dat FB voorbij zie komen dan reageer ik wel even op een normale manier dan een eigenaar over een kam scheren! Bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:19

Niet de politie, de dieren politie. Die hebben geen verstand van zieke dieren enzo. Dus die zulleb het moeten uitzoekeb omdat ze niet meteen snappen dat koliek zomaar ineens op kan treden

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:20

Ik zie wel een bad maar dat ligt op zijn kop dus als daar water in zit normaal gesproken hebben ze inderdaad geen drinken maar je ziet niet het hele weiland dus misschien staat er ergens anders een drinkbak. Ze nemen echt niet zomaar iets in onderzoek dus ben wel benieuwd.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:24

Wat een lieve foto van die agente met die pony in haar armen....

BigOne

Foto's bekeken , het mag er dan volgens sommigen keurig uitzien, paarden en pony's hou je niet gezond op dit soort landjes zonder er onbeperkt ruwvoer bij te geven. Hier ligt inderdaad zandkoliek op de loer en de da heeft volgens mij echt geprobeerd om de verstopping op te lossen, gezien de handschoen en glijmiddel maar ook al zou dit dier het gered hebben, zonder andere omstandigheden was het zo weer mis.

Vippie

Radionx schreef:
Als er niets aan de hand zou zijn, vraag ik me af waarom de politie deze zaak in onderzoek neemt?

Standaardprocedure als ze bij een melding komen, ongeacht de oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:26

Nouja, keurig, zo'n kale wei is vragen om zandkoliek
Ik zie ook niet direct kuil liggen en dat andere dier is ook schraal

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:31

Zo te zien is Pascale Derijks erbij geweest. Is een goede VA.
In het artikel staat als mogelijke oorzaak zandkoliek (Het weitje wat te zien is is aardig kaal). De pony ziet eruit alsof het al een poosje heeft gelegen. Er bleek geen drinkwater te zijn voor de pony, wat de reden zal zijn dat er een onderzoek wordt ingesteld (en terecht). Arm diertje.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:31

bigone schreef:
Foto's bekeken , het mag er dan volgens sommigen keurig uitzien, paarden en pony's hou je niet gezond op dit soort landjes zonder er onbeperkt ruwvoer bij te geven. .

Misschien lag er wel onbeperkt ruwvoer in het schuilstalletje, kun je niet over oordelen als je er niet bij bent geweest. Zelfde als het water enz enz. Liever zo'n landje met bijvoeren dan een waar het gras tot je knieën staat.

Paarden krijgen nou eenmaal koliek van de meest vreemde dingen, doe je niks aan, zo zitten ze in elkaar. Als ik de foto's zo zie dan denk ik dat er in alle eerlijkheid is gehandeld.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:34

[***] schreef:
Nouja, keurig, zo'n kale wei is vragen om zandkoliek
Ik zie ook niet direct kuil liggen en dat andere dier is ook schraal

Waar maak jij uit op dat dat dier schraal is. Die andere shet ziet er fatsoenlijk uit en die palomino ook. Ik zie geen ribben, uitstekende botten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:34

Ik zie geen schrale dieren hoor, en logisch dat die weide schraal is als er continu 2 pony's lopen.
Die omgekeerde badkuip viel mij wel op, terwijl er zoveel regen is gevallen de afgelopen tijd.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:35

anneliesdj schreef:
Ik zie geen schrale dieren hoor, en logisch dat die weide schraal is als er continu 2 pony's lopen.
Die omgekeerde badkuip viel mij wel op, terwijl er zoveel regen is gevallen de afgelopen tijd.

Dat viel mij ook op, maar dr staat ook een schuilstal, daar kan het ook staan. Daar is verder weinig over te melden vind ik

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:40

KarmaWitch schreef:
anneliesdj schreef:

Dat viel mij ook op, maar dr staat ook een schuilstal, daar kan het ook staan. Daar is verder weinig over te melden vind ik

Dr staat in het krantenartikel (moet je even goed kijken) geen drinkwater beschikbaar. Dan zal het ook niet in de schuilstal hebben gestaan denk ik. Bovendien waarom zou je een drinkbak in een schuilstal zetten. Je hebt toch liever dat ie zich ook met regenwater vult.
Misschien heeft de pony zijn badkuip omgegooid (toen er niks meer inzat).
Geloof daarom ook niet dat de eigenaar 2 x daags kwam. Dan zou het drinkwater toch echt moeten opvallen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:43

Omdat dat zo vaag is zal dat onderzoek er wel komen. Wel water, geen water. Wel ruwvoer, geen ruwvoer. Etc. Ik vind het goed, als je je dieren goed verzorgd is er niks aan het handje. Ik begrijp wel dat ze het willen uitzoeken.

En als mijn dieren er zo bij liggen hoop ik toch niet dat ze mij eerst gaan bellen en wachten met afspuiten tot ik er ben... ik laat mijn dieren niet lijden. Het is niet zo maar een agentje die dat besloten heeft, maar een dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:46

Ja ik zou ook blij zijn dat ze de knoop doorhakken , om het dier te laten lijden tot de eigenaar er is..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:53

Zo te lezen in de gescande krant was keuze operatie of inslapen en koos de eigenaar voor inslapen... begrijpelijk.