Nederland is een exportland. Groot in bloemen, agrarische producten, DJ’s en XTC. Dat is bekend. Maar minder bekend is dat ons land ook heel erg groot is in paarden.
Anderhalf miljard gaat er om in die edele sector. Het Nederlandse paard geldt zowel in de dressuur- als springwereld als het beste van de wereld. Van Amerika tot Qatar, van Mexico tot China: de rijken der aarde willen pronken met een paard van Nederlandse bodem. Maar het is niet alleen goud dat er blinkt. Het gaat om veel geld, de belangen zijn groot en dus zijn er ook duistere praktijken in die keurige sport. Fons de Poel in KRO Brandpunt over de wondere wereld van topsport, emotie, rijkdom, list en bedrog.
De uitzending is op zondag 11 mei aanstaande, om 22.40 uur op Nederland 2 te zien. Bekijk hier de promo voor de aflevering.
Ik importeer/exporteer zelf ook paarden naar en van de VS, maar eigenlijk tot nu toe gelukkig goede ervaringen. Werk met betrouwbare mensen. Ik ken de verhalen echter wel en die liegen er niet om.
Veel mensen hier willen idd een paard importeren ipv gewoon een hier gefokt paard kopen... Heeft meer status ofzo... Want hier lopen ook zat prima paarden
Maaik
Geplaatst: 11-05-14 15:34
Ik ben ook benieuwd hoe t uiteindelijk is geworden! Ga zeker (uitzending gemist) kijken. Ben ook wel nieuwsgierig hoe vaak ik me hoofd voorbij ga zien komen.
Hm niks nieuws.... Mbt tussenhandel van die mevrouw die op geld nog wacht. Natuurlijk lullig, maar aan de andere kant denk ik ook wel naïef. Als je handel via iemand doet al is het je beste vriend, is zoiets te verwachten..
Cowgirl
Geplaatst: 11-05-14 22:28
Tja niks nieuws gehoord eigenlijk.
It's all about the money over de rug van het paard.
Verder vond ik het heel sneu voor dat vrouwtje die zo belazerd is dat ze geen plezier meer heeft in haar sport.
ceasario
Geplaatst: 11-05-14 22:32
Niks nieuws..Herhaling Visser...Stal Hendrix reclame als grootste..nu dat is Jan Tops.. En een Melissen die roept onzin, dat Totilas 2 tot 3 keer per dag dekt..
Een "leuk" opgezet KWPN-bobo "promotie"..
litilaura
Geplaatst: 11-05-14 22:33
Niks nieuws zou het interessanter hebben gevonden als ze nu diep op bijvoorbeeld het vingino verhaal ingegaan waren, of een kijkje waren gaan nemen bij totilas anno 2014.