Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Ergens is dat dus misschien wel een goed idee.![]()
Ik vond het filmpje op tv alleen wat klungelig, als je paard nog schrikt van schoten moet je niet met bepakking en al een schriktraining daarmee gaan doen. Misschien kunnen de beredenen ze hier nog mee helpen...
Rintah schreef:Gypsy schreef:Ergens is dat dus misschien wel een goed idee.![]()
Ik vond het filmpje op tv alleen wat klungelig, als je paard nog schrikt van schoten moet je niet met bepakking en al een schriktraining daarmee gaan doen. Misschien kunnen de beredenen ze hier nog mee helpen...
Maar aan de andere kant, wie zegt dat de lokale paarden wel ''bulletproof'' zijn? Dan heb je liever dat ze dan ook weten hoe een paard te handelen die daar van schrikt als dat ze alleen brave paarden gewend zijn, en in het veld alsnog niet weten hoe ze met dat gedrag om moeten gaan.
Gypsy schreef:Ergens is dat dus misschien wel een goed idee.![]()
Gypsy schreef:Maar hoe je met dat gedrag om leert gaan kun je dan ook wel zonder bepakking leren. In 't filmpje trok het dier zich los, rende weg, bepakking kwam los en tussen de benen/onder de buik etc. En daar schok het dier dan ook weer van. Mazzel dat er niks ergs gebeurde verder.
Gypsy schreef:Maar hoe je met dat gedrag om leert gaan kun je dan ook wel zonder bepakking leren. In 't filmpje trok het dier zich los, rende weg, bepakking kwam los en tussen de benen/onder de buik etc. En daar schok het dier dan ook weer van. Mazzel dat er niks ergs gebeurde verder.
Lara_Silver schreef:Jullie moeten wel in acht nemen dat een gewicht van 100 kilo verdeeld over een brede pakconstructie iets heel anders is dan een zwaar persoon op een zeer kleine oppervlakte als een zadel.