Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.
veel sterkte voor de eigenaren! !Darkness85 schreef:Wat een horror.![]()
Mijn paard is afgelopen zomer ook in de sloot beland. Helaas 's nachts. Het werd op 6u in de ochtend pas ontdekt. Ik vermoed dat hij er echt uren heeft ingelegen. Over een stuk van 30m waren op 5 plaatsen de wal echt flink omgeploegd op de plekken waar hij er geprobeerd geeft uit te klimmen. Er moesten 2 brandweer teams aan te pas komen en nog kregen ze hem er niet uit. Hij gaf op t laatst ook helemaal niet meer mee.
Gelukkig kregen ze hem in zo'n positie, mooi recht met 2 voorbenen naar voren. Toen hebben we 2 touwen om z'n voorbenen gedaan in de koot. En heeft de zoon van de boer hem er met de trekker heel rustig centimeter voor centimeter uitgetrokken. Ik ben geen voorstander van de trekker in zo'n situatie ivm het stuk trekken van t paard. Maar het was dat of dood paard.
Eenmaal op het droge wilde hij ook niet meer op staan. Ogen wel open, maar niet meer knipperen, tandvlees blauw amper ademhaling. Ja t was bijna te laat. Met lieve woordjes en wat trekken kreeg ik m niet overeind. Daar kwam geen reactie op. Heb m toen met t halstertouw geslagen en een schop onder z'n kont gegeven. Toen kwam hij godzijdank weer overeind. En toen was t ook gelijk goed. Wel wat rillerig. Maar hij was okee.
Tis dat die ouwe (20) van mij nog zo fit is. Anders was t einde oefening geweest die dag...
Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. 2 uur later stond ie alweer op de wei.