Als een konijn en een nijlpaard onder het stro kruipen gebeurt er waarschijnlijk niet veel, maar als je een mannelijke ezel en een vrouwelijke zebra samen zet, krijg je.. een Zonkey...
In een Mexicaanse dierentuin werd Khuma geboren. Hij weegt 26 kilo en is 70 centimeter groot.
Bij kruizingen tussen paarden en ezels is het resultaat een muildier of een muilezel, deze zijn onvruchtbaar. Of dit dier vruchtbaar is, is nog niet bekend.
En als het hip wordt zijn ze binnenkort bij bosjes op marktplaats te koop..
Fenrir
Geplaatst: 29-04-14 17:40
Eigenlijk lijkt het best op een Somalische wilde ezel.. met wat meer streepjes op de benen
GamblersCup
Geplaatst: 29-04-14 17:42
Ik geloof niet dat dit rare kruisen de bedoeling was van de natuur... men kan ook te ver gaan. Paard en ezel vind ik eigenlijk al not done. Je zet toch ook geen kat op een hond?
Ik geloof niet dat dit rare kruisen de bedoeling was van de natuur... men kan ook te ver gaan. Paard en ezel vind ik eigenlijk al not done. Je zet toch ook geen kat op een hond?
Dat kan nooit natuurlijk
Fenrir
Geplaatst: 29-04-14 17:45
Een kat en een hond is natuurlijk niet te vergelijken, die komen van twee complete families.
Ze hoeven ze niet op elkaar "gezet" te hebben, als je ze samen houdt komt het heel soms voor dat er zo'n kruising ontstaat. Bijv in Afrika waar zebra's en ezels wel vaker in elkaars buurt leven.
Het is nog steeds erg zeldzaam en niet iets waar echt bewust op wordt gefokt.
vuurneon
Geplaatst: 29-04-14 17:45
GamblersCup schreef:
Krijg je wel een kond
Fenrir
Geplaatst: 29-04-14 17:46
vuurneon schreef:
GamblersCup schreef: