Langste paardrijnetwerk van Nederland officieel geopend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Langste paardrijnetwerk van Nederland officieel geopend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:10

http://www.rtvoost.nl/
Ingezonden door Bokker JPitty

In recreatiepark Het Hulsbeek in Oldenzaal is deze week het Paardrijnetwerk Twente officieel geopend. Het is met meer dan 400 kilometer het langste aaneengesloten netwerk van Nederland en loopt door 14 Overijsselse gemeenten.

Het Paardrijnetwerk werd op recreatiepark Het Hulsbeek geopend met een defilé van ongeveer 120 ruiters en menners van verenigingen uit voornamelijk Twente. Naast het defilé werden er op het park verschillende hippische activiteiten gehouden, zoals sier- en hoefsmeden en ringsteken.

Netwerk stukje bij beetje aangelegd
Het netwerk is de afgelopen twee jaar stukje bij beetje aangelegd en bestaat nu uit een aaneengesloten en bewegwijzerde route. Onderweg zijn -om de ongeveer twintig kilometer- rustpunten voor de paarden en ruiters gemaakt. Ook sluit de route aan op horeca-gelegenheden, die overnachtings-mogelijkheden voor mens en dier hebben. Het netwerk is een gezamenlijk initiatief van de 14 gemeenten en de hippische sector in Twente. Het wordt gezien als een belangrijke impuls voor zowel de hippische- als toeristische sector in Overijssel.

hyppolyte

Re: Langste paardrijnetwerk van Nederland officieel geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:48

Gaaf! mogen ze vaker doen :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:54

Wow, daar wil ik wel eens een weekje naar toe!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:57

Komen jullie hier haha, de shets staan op kruipafstand. :))
Nu alleen nog een rijpaard!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:03

Nou! Pas maar op straks kom ik echt haha.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:46

he jammer ik zit net niet in het filmpje....

(mocht iemand foto's hebben van ruiter nr 1 en menner nr 1 hou ik mj aanbevolen :) )

Was een erg mooie rit, jammer van het shipsweer, wij waren echt nat tot de laatste draad...
Hierdoor zijn er al voor de start deelnemers naar huis gegaan...

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:51

inkepink schreef:
he jammer ik zit net niet in het filmpje....

(mocht iemand foto's hebben van ruiter nr 1 en menner nr 1 hou ik mj aanbevolen :) )

Was een erg mooie rit, jammer van het shipsweer, wij waren echt nat tot de laatste draad...
Hierdoor zijn er al voor de start deelnemers naar huis gegaan...

Dat zijn de echten......, bikkels _/-\o_ *\o/*

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:56

Super leuk initiatief!
Maar.....
Ik snap niet echt hoe je een route kunt uitzoeken om te rijden.
Bij ons in de straat staan paaltjes met nummers er op, maar ik kan dit niet op de site terug vinden.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:06

Wel gaaf zoveel km .... Maar als ik het filmpje zie lijkt het wel of de paden allemaal verhard zijn?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:11

Is de route te bekijken via internet? Of VVV?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:18

400 km, dat zijn dus ongeveer 5 x 60 km en 5 x 20 als rustoefening, bij wie kan ik 10 daagjes logeren mij mijn pony? _O-

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:38

Is er een internetsite waar de route staat beschreven en welke rustpunten er zijn voor paard/pony en mens?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:01

hier vind je de routeplanner;
http://www.paardrijdentwente.nl/routeplanner

en voor de mensen met een GPS;
http://planner.gps.nl/paardrijnetwerk.html

Waarschuwing; ga niet met slechts een lijstje knooppuntnummers op pad, maar neem ook een kaart mee van het gebied waar je gaat rijden en bereid je route voor.
Dirk schreef:
En toen was het voorjaar....De eikenhouten paaltjes staan er nog net zo leeg en verlaten bij als in oktober, en ook de route is nog niet vrij van niet passeerbare slagbomen en andere obstakels.

Ook de VVV in Den Ham weet niet van het netwerk af en een goede kaart is ook niet verkrijgbaar. Beetje jammer van het geld...niet... :(
dit is bij ons namelijk nog steeds van toepassing, ondanks herhaardelijk melden bij diverse partijen.
Ik vind het echt een pracht initiatief, maar zie nog wat verbeterpunten die helaas niet doorgevoerd worden.

zie ook dit topic;
Merel @ [VN] Paardrijnetwerk Twente geopend in Den Ham

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:06

Het Hulsbeek is 5 minuten fietsen van mn huis, mis alleen nog een paard :x :=

mocht er nog iemand een paard overhebben :D :Y)
Laatst bijgewerkt door Miesemuisje op 29-04-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:07

Ik heb een paar weken geleden op buurserzand gereden, toen stond er nog niks aangegeven. afgelopen weekend zag ik ineens de bordjes met nummers van het ruiternetwerk :D ik weet zeker dat die er eerder niet stonden maar goed staat nu wel mooi aangegeven.
Ik had met de opening mee willen rijden maar degene met wie ik zou gaan moest helaas werken en achteraf vond ik dat gezien het weer ook geen ramp.
Ziet er wel leuk uit.

De paden zijn trouwens zeker niet allemaal verhard, als je een route uitstippelt geeft de site aan hoeveel er verhard is en hoeveel niet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:09

jarenlang daar een weekje paarden gedaan, moet er gauw weer eens heen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:12

Gaaf!! Daar zou ik ook wel naartoe willen voor een paar dagen of een weekje!

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:48

Tsja, ik snap het niet helemaal. Opening in Oldenzaal, maar daar is via de routeplanner geen route te vinden... Rustpunten bv in Getelo en Springendal, maar daar eveneens geen routes te zien.
Is het nog niet af? Of mis ik iets?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:42

Als ik weer terug ben in Nederland ga ik maar eens op ontdekkingstocht. Ik hoorde dat ze bezig waren met ruiterpaden in de buurt van het beruchte watertje bij de toetersdennen, voor diegenen die daar bekend mee zijn. Dus het lijkt me dat de route daar ergens langs komt of begint.

En inderdaad, de route via de routeplanner komt niet eens in de buurt van Oldenzaal :')

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:46

Whaha het beruchte beekje bij toetersdennen.. daar heb ik al veel meegemaakt :')

Ben sinds mijn verhuizing 3 jaar geleden nooit weer op t hulsbeek geweest maar misschien toch maar eens heen gaan met de trailer!

Maar inderdaad het lijkt alsof de site nog niet klaar is want bij ons in de buurt staan sinds vorige week ook paaltjes maar daar kan ik geen route bij vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:02

Merel schreef:
hier vind je de routeplanner;
http://www.paardrijdentwente.nl/routeplanner

en voor de mensen met een GPS;
http://planner.gps.nl/paardrijnetwerk.html

Waarschuwing; ga niet met slechts een lijstje knooppuntnummers op pad, maar neem ook een kaart mee van het gebied waar je gaat rijden en bereid je route voor.
Dirk schreef:
En toen was het voorjaar....De eikenhouten paaltjes staan er nog net zo leeg en verlaten bij als in oktober, en ook de route is nog niet vrij van niet passeerbare slagbomen en andere obstakels.

Ook de VVV in Den Ham weet niet van het netwerk af en een goede kaart is ook niet verkrijgbaar. Beetje jammer van het geld...niet... :(
dit is bij ons namelijk nog steeds van toepassing, ondanks herhaardelijk melden bij diverse partijen.
Ik vind het echt een pracht initiatief, maar zie nog wat verbeterpunten die helaas niet doorgevoerd worden.

zie ook dit topic;
Merel @ [VN] Paardrijnetwerk Twente geopend in Den Ham

Hier staat waar je meldingen en suggesties ter verbetering kunt doen. http://www.paardrijdentwente.nl/contact/

Mijn ervaring is ook dat ze bij Regio Twente niet erg vlot reageren. -O- Misschien is het een idee als iedereen die een probleem constateert, ook echt een e-mail stuurt. Hoe meer mensen mailen, hoe groter de druk om een probleem op te lossen.

En misschien de ervaringen met meldingen verzamelen in een topic? Bijhouden wanneer wat gemeld is, en of en wanneer het is opgelost? En als dan blijkt dat er niet op meldingen wordt gereageerd en erg veel niet wordt opgelost, de directeur van Regio Twente om een reactie vragen? }> ;)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:58

Ik heb maar meteen even gemaild, hoop dat meer mensen dat doen! Zal ook laten weten of en wanneer ik een antwoord terug krijg.

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:57

Goede suggestie Saar88; ik heb zojuist ook een mail gestuurd met mijn opmerkingen en vragen.
Toch zonde, ik zie het vaak: een goed idee, prima initiatief, veel mensen spannen zich er voor in.
Maar onder druk van een (bestuurlijke/politieke) deadline wordt er al een mega PR-campagne gelanceerd terwijl er in de uitvoering nog erg veel moet gebeuren. En dan worden er verwachtingen gewekt die niet worden waargemaakt. Erg jammer! Een goede start kun je maar één keer maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:29

Sas67 schreef:
Goede suggestie Saar88; ik heb zojuist ook een mail gestuurd met mijn opmerkingen en vragen.
Toch zonde, ik zie het vaak: een goed idee, prima initiatief, veel mensen spannen zich er voor in.
Maar onder druk van een (bestuurlijke/politieke) deadline wordt er al een mega PR-campagne gelanceerd terwijl er in de uitvoering nog erg veel moet gebeuren. En dan worden er verwachtingen gewekt die niet worden waargemaakt. Erg jammer! Een goede start kun je maar één keer maken.

Super dat jullie mailen! +:)+

Qua planning en lancering: Helemaal mee eens. Maar het is ook nog eens uitgesteld, want de planning was 2013.

Anderzijds vind ik het wel geweldig dat er zo'n netwerk wordt gemaakt. En die knooppunten vind ik een handig concept. In andere regio's moet je een vaste route rijden en hier kan je het zelf samenstellen. Ik hoop ik dat er heel veel ruiters in Twente komen genieten van de geweldige mogelijkheden om buiten te rijden! Het is echt een aanrader!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:44

Wow! Wat ontzettend gaaf! Ik heb sinds twee weken mijn eigen paardje waarmee ik lekker buiten wil gaan rijden en dit maakt het wel heel aantrekkelijk. Helemaal omdat er bij mij in de buurt ontzettend veel startpunten zitten.