Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Karakter is ook heel belangrijk. Suzanne F. schreef:Het draait allemaal om het karakter en de 'will to please'.
Ze moeten het wel voor je willen doen. En dan komen de minder talentvolle nog heel ver. En de heel talentvolle die niet willen die doen het gewoon niet en stranden daarom vaak al vroeg.
Vele lopen op hun talent nog wel een bepaald niveau door maar als het echt moeilijk wordt, haken ze af.
Daarom denk ik ook dat het KWPN moet gaan uitkijken met de fokkerij. Om me heen zie ik steeds meer paarden die een wat moeilijker karakter hebben.
Suzanne F. schreef:Het draait allemaal om het karakter en de 'will to please'.
Ze moeten het wel voor je willen doen. En dan komen de minder talentvolle nog heel ver.
. Dan kom je aardig ver.Agossie schreef:Suzanne F. schreef:Het draait allemaal om het karakter en de 'will to please'.
Ze moeten het wel voor je willen doen. En dan komen de minder talentvolle nog heel ver. En de heel talentvolle die niet willen die doen het gewoon niet en stranden daarom vaak al vroeg.
Vele lopen op hun talent nog wel een bepaald niveau door maar als het echt moeilijk wordt, haken ze af.
Daarom denk ik ook dat het KWPN moet gaan uitkijken met de fokkerij. Om me heen zie ik steeds meer paarden die een wat moeilijker karakter hebben.
Hier ben ik het mee eens. Het lijkt wel of er nu gefokt wordt op paarden die zich met hun voorbenen om de oren slaan in draf. Ik zie liever een paard met een fijne achterhand en een fijn en betrouwbaar, werkwillig karakter. Dan maar niet zo'n geweldig voorbeen.
Maar dat karakter.. dat is goud waard, altijd zijn best doen en zo sensibel.
.