Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwartje07 schreef:Ik ben een friezen fan maar ze heeft wel gelijk. Moeten we wel willen dat een fries een zwart sportpaard wordt. Want dat is eigenlijk waar ze nu mee bezig zijn met al die sportypes. Blijft weinig barok meer over. Waarom het paard/ras niet in z'n waarde laten en de sportpaarden zoals we ze nu kennen blijven richten op waar ze goed in zijn en de fries laten zoals ze zijn. Er is geen meerwaarde aan om ze richting het dressuurpaard te gaan fokken die zijn er al genoeg waarom moet de fries daar in mee.
Ze zegt ook helemaal niet dat het niet zou kunnen. Ze bedoelt er volgens mij meer mee te zeggen of je het wel moet willen om een fries zo te veranderen.
Ragdollcat schreef:Zwartje07 schreef:Ik ben een friezen fan maar ze heeft wel gelijk. Moeten we wel willen dat een fries een zwart sportpaard wordt. Want dat is eigenlijk waar ze nu mee bezig zijn met al die sportypes. Blijft weinig barok meer over. Waarom het paard/ras niet in z'n waarde laten en de sportpaarden zoals we ze nu kennen blijven richten op waar ze goed in zijn en de fries laten zoals ze zijn. Er is geen meerwaarde aan om ze richting het dressuurpaard te gaan fokken die zijn er al genoeg waarom moet de fries daar in mee.
Ze zegt ook helemaal niet dat het niet zou kunnen. Ze bedoelt er volgens mij meer mee te zeggen of je het wel moet willen om een fries zo te veranderen.
Mooi gezegd, vind ook dat het ras een ras moet blijven zoals het ras is en het in hun waarde laten.
Poess91 schreef:Maar een dressuur gefokte fries blijft toch een Fries..?
Het is niet dat er sprake is van een kruising.
Bij andere rassen wordt toch eigenlijk ook alleen maar gezocht naar verbetering tijdens het fokken?
Poess91 schreef:Ik vind niet dat je het rastypische weg fokt, het zijn en blijven gewoon 100% friezen waarmee je fokt namelijk. Snap niet hoe je het dan kan veranderen?