Adelinde Cornelissen: "Aqiedo is een toppaard" [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Adelinde Cornelissen: "Aqiedo is een toppaard" [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 11:43

http://rtvdrenthe.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker JPitty

Aqiedo is de nieuwe troef van dressuuramazone Adelinde Cornelissen. De 9-jarige hengst is de mogelijke opvolger van Parzival; het paard waarmee Cornelissen zilver won op de Olympische Spelen van Londen.

Bij de hengstenkeuring van de gebroeders Van Manen in Ede toonde Cornelissen haar nieuwe paard aan het grote publiek. Aqiedo is pas 4 maanden onder het zadel bij Cornelissen en dus was er nog wat koudwatervrees bij de hengst.

Het dressuurpaard is een zoon van de hengst Undigo, KWPN goedgekeurd, en wordt pas op z'n negende gebracht omdat hij in het verleden verschillende blessures heeft gehad. Maar de laatste anderhalf jaar gaat het goed met de hengst en ontwikkelt hij zich verrassend snel. Het paard was eigendom van Aris van Manen, maar sindskort is Cornelissen mede-eigenaar geworden. Van Manen werkte in het verleden ook met springruiter Jeroen Dubbeldam.

Het was lang stil rondom Adelinde Cornelissen en haar andere paard Parzival (v. Jazz). Het Europees Kampioenschap in het Deense Herning, vorig jaar augustus, was hun laatste grote wedstrijd. Cornelissen won daar twee bronzen medailles. Het was de afsluiting van een zorgelijke periode waarin haar tweede paard Galahad overleed aan koliek, terwijl bij Parzival hartritmestoornissen werden ontdekt. Parzival werd onlangs nog uitgebreid getest en topfit verklaard.

Het hele winterseizoen met wereldbekerwedstrijden liet Cornelissen bewust aan zich voorbij gaan om eens goed door te trainen. Het hele seizoen staat in het teken van de Wereldruiterspelen die in augustus in Frankrijk worden verreden.

Video
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 02-04-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:48

Beest is amper een kwart jaar ohz en wordt meteen al met s&t gereden??! Dat kan ik toch niet helemaal begrijpen.

Wel een mooi dier en talent zit er ook wel in zo te zien.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:49

Aqiedo live gezien tijdens een rondje instructie. Fijn dier en ze heeft hem ook fijn lopen. Vind alleen dat hij zo eng nekkie heeft
Aranel: waar haal je dat vandaan? Dier is 4 maanden bij Adelinde ohz
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 02-04-14 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:50

hij is pas 4 mnd onder het zadel bij adelinde... dus adelinde rijdt het paard pas 4 maanden, kan best zijn dat hij al veel langer ingereden is hoor :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:51

Zij heeft hem pas 4 maanden onder het zadel, ik neem aan dat hij al veel langer werd gereden... ook omdat er staat dat hij zich in de laatste 1,5 jaar goed ontwikkeld heeft en dat het dier al 9 is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:53

paard is 9 jaar hoor!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:54

Liezel1 schreef:
Zij heeft hem pas 4 maanden onder het zadel, ik neem aan dat hij al veel langer werd gereden... ook omdat er staat dat hij zich in de laatste 1,5 jaar goed ontwikkeld heeft en dat het dier al 9 is.

sorry, jij schrijft het ook al.

mooie zwarte!

MilesNF

Re: Adelinde Cornelissen: "Aqiedo is een toppaard" [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:56

Ze zeggen in het filmpje wel dat hij paas vier maanden onder het zadel is, dus die opmerking van Aranel is niet zo gek. Maar ik vermoed dat, dat niet helemaal correct is, ik vermoed dat hij wel wat langer onder het zadel is.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:59

Dan zeggen ze het in het filmpje inderdaad verkeerd. Hij is 4 maand onder het zadel bij adelinde, maar hun wordt al wel veel langer bereden..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:03

Logisch dat hij al langer onder het zadel is. KWPN goedkeuring geven ze niet aan onbeleerde paarden :+

Super voor Adelinde. Het ziet er uit als een werkbaar paard!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:03

JorisDy schreef:
Aqiedo live gezien tijdens een rondje instructie. Fijn dier en ze heeft hem ook fijn lopen. Vind alleen dat hij zo eng nekkie heeft

Die enge nek viel mij daar ook op ja, vond dat niet zo mooi :+ Maar hij loopt inderdaad fijn en ziet er verder goed uit!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 12:06

Aquido heeft op jonge leeftijd een operatie aan zijn nek gehad, vandaar die nek :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:07

Ah dat verklaart een hoop! Weet je toevallig ook wat voor operatie/waarvoor?
En ik maar denken dat ik gek was dat ik dacht dat er gewoon een heel deel van zijn nek verdwenen was :+

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:09

Mooi paard en hele mooie combinatie!
Denk dat er over een jaar met voldoende training er ook een mooiere nek op zit (is nu nog zo iel := )

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:19

@paardenmiep : Aqiedo was een luchtzuiger. Daar is hij aan geöpereerd.
Laatst bijgewerkt door vienna2 op 02-04-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:39

Ah oke, bedankt voor het antwoord Vienna2 :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:09

Vind het echt een gaaf beest! <3

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:16

Snap wel niet de toegevoegde waarde van deze hengst. Blessure gevoelig, stalgebrek (die opgelost werd met een operatie ? ) Volgens mij gaan daar maar weinig fokkers voor aanschuiven.
Stalgebreken zitten in de genen, maar ook die blessures daar stel ik mij vragen bij. Als ze door een ongeval komen tot daar toe, maar als het dier zo veel tijd nodig heeft gehad om op niveau getraind te kunnen worden... Talent alleen is niet genoeg om een goed paard te hebben. Neemt niet weg dat het een dressuur toppertje is en dat ze nog veel kunnen bereiken, maar ik had haar toch liever zien verschijnen met een ander paard. Het zou mooi zijn moest deze Parzival kunnen opvolgen, maar of hij daar sterk genoeg voor zal zijn...
Komt voor mij over als een goede zet van de fokker om zijn producten te promoten.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:31

Mooi paard , maar mij te kort gereden.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:41

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:22

betadine schreef:
Snap wel niet de toegevoegde waarde van deze hengst. Blessure gevoelig, stalgebrek (die opgelost werd met een operatie ? ) Volgens mij gaan daar maar weinig fokkers voor aanschuiven.
Stalgebreken zitten in de genen, maar ook die blessures daar stel ik mij vragen bij. Als ze door een ongeval komen tot daar toe, maar als het dier zo veel tijd nodig heeft gehad om op niveau getraind te kunnen worden... Talent alleen is niet genoeg om een goed paard te hebben. Neemt niet weg dat het een dressuur toppertje is en dat ze nog veel kunnen bereiken, maar ik had haar toch liever zien verschijnen met een ander paard. Het zou mooi zijn moest deze Parzival kunnen opvolgen, maar of hij daar sterk genoeg voor zal zijn...
Komt voor mij over als een goede zet van de fokker om zijn producten te promoten.

Mijn idee....Aquido is een toppertje roepen in het dekseizoen.. :+

Ik vindt het een leuk sportpaard maar zie teveel exterieurmatige tekortkomingen e.d. voor een fokhengst.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:39

Aquido is voordat hij bij Adelinde op stal kwam getraind en op wedstrijden uitgebracht door G.wen B.rinksma

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:45

Aha, Gwen ken ik wel. Wist niet dat zij Aquido heeft gereden. Dan heeft ie vast een goede basis meegekregen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:16

Mooi paard en een leuke combinatie met Adelinde. Een paard met talent en met Adelinde kunnen ze ver komen. Nu nog hopen dat de blessures van het paard niet meer terug komen , als het paard later op het aller hoogste niveau gaat lopen !

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:11

JorisDy schreef:

Er wordt in het filmpje letterlijk gezegd dat hij nog maar 4 maanden onder het zadel is. :)

Vind het ook een aansprekend dier, maar die heeft inderdaad nog wat te leren. Maar dat gaat vast helemaal goed komen bij Adelinde!