Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:26

http://www.rtvoost.nl/ / http://www.omroepbrabant.nl/

Een 24-jarige Almelose amazone is, onder meer via internet, een opsporingsactie gestart om haar 19-jarige volbloed merrie Lysa terug te krijgen. De vrouw heeft inmiddels aangifte gedaan van verduistering van het dier.

Omstreeks september vorig jaar heeft de Almelose het paard ondergebracht bij een stal in het Brabantse Mierlo. Een 21-jarige amazone uit Lieshout wilde zich wel ontfermen over de merrie. Er werd geen contract ondertekend omdat het paard niet zou worden verkocht. Aanvankelijk had de vrouw veel contact met de verzorgster en stuurde zij haar foto's van Lysa. Alles leek koek en ei maar toen het contact opeens afnam, werd de eigenaresse wantrouwig. Ze besloot op onderzoek uit te gaan en bezocht de stal in Mierlo. Tot haar grote schrik bleek daar dat Lysa al in december was verkocht door de verzorgster.

De vrouw uit Almelo wil niet openbaar maken wie de verzorgster is die het paard verkocht heeft. Wel heeft ze aangifte tegen haar gedaan. Ze maakt zich grote zorgen. Niet zonder reden, want Lysa is een Duitse volbloedmerrie met een handleiding. Ze heeft een aandoening en is daarom niet geschikt om op te rijden of voor consumptie.

De Almelose probeerde zondag opheldering te vragen in Brabant, maar de amazone ontkende te weten waar het paard nu is. Door acties op Facebook en een paardenwebsite komen inmiddels de nodige reacties binnen. Er zijn aanwijzingen dat de merrie zich in België zou bevinden, verkocht aan een handelaar in de Ardennen.

De politie in Almelo heeft inmiddels een aangifte opgenomen en neemt contact op met de collega's in Brabant.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-03-14 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangevuld met een bericht van omroepbrabant

evie1981

Re: Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:27

Je brengt je paard september vorig jaar onder en informeert nu pas hoe het gaat?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:29

Ze gaf het paard af? Contract? En dan na een half jaar pas weer contact opnemen? Niet tussendoor? Hmm... Jaja.
Ik zal niet gaan speculeren, maar ik vind het zo een heel raar verhaal..

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:31

evie1981 schreef:
Je brengt je paard september vorig jaar onder en informeert nu pas hoe het gaat?

Was ook het eerste wat ik dacht. Vreemd verhaal, maar zal er maar niet teveel over zeggen.

Edit; Zie nu de link van het topic.
Hopelijk wordt ze nog gevonden, maar ben bang dat de kans klein is :/
Laatst bijgewerkt door Iselda op 25-03-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:34

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:37

De reacties hierboven zijn wel erg kortzichtig na zo een kort stukje tekst.

Hopelijk vind de eigenaar haar paard snel terug!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:39

ik verbaas mij altijd over eigenaren die gewoon een hele tijd niet naar hun paard gaan kijken...je kunt geen mens vertrouwen.Of ze voeren het dier niet of in dit geval word het gewoon verkocht.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:39

Jullie doen uitspraken zonder ergens zeker van te weten....
Jullie weten verder niet wie hoe en wat hoe haal je dan in je hoofd om zo te oordelen? sorry dat ik het zo onbeschoft zeg...

Het meisje kreeg foto's enz
Ik ga ook niet elk weekeind bij een paard kijken wat ik ''verleast'' heb een beetje vertrouwen moet je soms hebben, wat helaas in dit geval geschaad is
Ip is het paard weg gegeven met als melding ik wil het dier terug hebben of kopen als jij het die ''kwijt'' wilt zoals in dit geval schijnbaar
Ip zou ik het dan zien als ''verkocht'' ga jij dan elke week kijken?

Ik heb ook mijn welsh verleast en ga echt niet elke maand kijken hoor ik word op de hoogte gehouden en krijg foto's toevallig ken ik deze mensen dan al jaren

Meisje merkte dit op in december en is toen ook gaan bellen en heeft dit geconstateerd
Erg sneu en ik wens haar dan ook heel veel succes toe
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-03-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:46

mensen lees even de link voor je oordeelt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:47

Gentlegiant schreef:
Jullie doen uitspraken zonder ergens zeker van te weten....

Het meisje kreeg foto's enz
Ik ga ook niet elk weekeind bij een paard kijken wat ik ''verleast'' heb een beetje vertrouwen moet je soms hebben, wat helaas in dit geval geschaad is
Ip is het paard weg gegeven met als melding ik wil het dier terug hebben of kopen als jij het die ''kwijt'' wilt zoals in dit geval schijnbaar
Ip zou ik het dan zien als ''verkocht'' ga jij dan elke week kijken?

Ik heb ook mijn welsh verleast en ga echt niet elke maand kijken hoor ik word op de hoogte gehouden en krijg foto's toevallig ken ik deze mensen dan al jaren

Meisje merkte dit op in december en is toen ook gaan bellen en heeft dit geconstateerd
Erg sneu en ik wens haar dan ook heel veel succes toe

Volgens mij lees jij niet goed. Ze is er pas later achter gekomen dat het paard schijnbaar in december al is verkocht.
Hoe vaak lezen we deze drama's en wanneer leren we er nu eens van? Contract alleen mondeling? Niets op papier, nooit gaan kijken? Voor mij is dit afstand doen van je oudere paard waar je zelf niet meer de lasten van wilt betalen. Een mooie manier om er af te komen.

Verleasen is een heel anders iets. Je krijgt maandelijks geld en hebt een contract.... Mag ik hopen....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:51

Het paard staat 2 uur rijden bij haar vandaan het paard stond er sinds September dat zijn 3 maanden tot December ze heeft tot toen elke keer foto's enz gekregen.
Toen ze niets meer kreeg en alleen maar smoesjes kreeg is ze gaan nadenken en wou gaan kijken
Als iemand dan zegt ja na 4 uur ben ik er gaat ieder mens er vanuit dat dit meisje of vrouw er is...

Daarbij staat er in de link dat ze het de laatste tijd niet vertrouwde
Hoelang is dit dan al dat kan ook goed 1 of 2 weken zijn weet jij veel...

Ook een mondelinge afspraak is rechtsgeldig

Ik vind het geen mooie manier om er vanaf te komen hoor....
Er staan zoveel oudere paarden te koop, zij ''geeft'' het paard nota bene weg voor een goed tehuis zou ik ook gedaan hebben hoor sorry
En ik zou het ook fijn vinden om het paard terug te krijgen/kopen als het paard weg moest

Verleasen is ip niet veel anders
Paarden die verleast worden, worden zovaak verplaatst en dan worden alle onderhouds kosten voor de gene die least en verder word er niets betaalt

Ik heb de eigenaar al ingelicht ben benieuwd wat zij van een enkele boven staande reactie's vind
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-03-14 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:54

Er zijn nu eenmaal omstandigheden waarin je niet maandelijks naar je paard kijkt, omdat je veel te veel andere dingen aan je hoofd hebt. Dan ben je gewoon blij met de gedachte van een fijn adres. Geen beelden bij? Good for you. Mijn paard heeft een half jaar in Drenthe gestaan en ik had geen geld om er heen te gaan en geen ruimte in mijn leven ivm een helse privé situatie.
Het is zo makkelijk oordelen.. :r Ik hoop dat ze haar paard terug vindt, niemand heeft het recht om zo om te gaan met het bezit en het vertrouwen van iemand anders.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:01

Ik ben wel benieuwd naar welke bokker dit paard naar toe gegaan is en wil haar verhaal eigenlijk stiekem ook wel horen....

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:03

Gentlegiant schreef:
Ik ben wel benieuwd naar welke bokker dit paard naar toe gegaan is en wil haar verhaal eigenlijk stiekem ook wel horen....

Er zullen altijd 2 kanten aan een verhaal zitten, maar ik vraag me af of we die kant van het verhaal te horen gaan krijgen..

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:06

Ik zal zelf even reageren. Het gaat om mijn paard. In de media is de situatie noet goed uitgelegd dus ik begrijp dat er mensen oordelen.

Ik heb inderdaad ondertussen gewoon contact gehad en foto's gekregen. Vervolgens ben ik aan het lijntje gehouden met leugens en heb ik nog lange tijd gedacht dat de merrie nog steeds bij haar was.

Toen ik het niet meer vertrouwde ben ik meer informatie gaan zoeken en ben ik uiteindelijk zondag langs geweest. Ieder contact wordt geweigerd en gelukkig zijn er veel mensen die helpen.

Vanwege aangifte wil ik verder niet teveel uitspraken doen.

Lysa is een paard dat snel haar vertrouwen kwijt is en ik hoop haar daarom zsm te vinden!

Mensen die meer informatie hebben, neem aub contact met mij op per pb.

Iedereen die helpt/geholpen heeft ontzettend bedankt!

Wat ik verder nog wil mededelen is dat het niet mijn doel is om de 'verkoper' zwart te maken. Ik geef daarom ook geen info vrij. Ook in verband met het onderzoek. Als zij haar kant van het verhaal wil doen is ze vrij om het zelf te melden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:08

Ik zou eens even gaan googlen op http://www.google.co.uk en dan in het engels typen, zo heb ik destijds mijn paard die al flink wat jaren uit het oog was ook gevonden.. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:15

Iselda schreef:
Gentlegiant schreef:

Er zullen altijd 2 kanten aan een verhaal zitten, maar ik vraag me af of we die kant van het verhaal te horen gaan krijgen..

Ik denk nouja ik weet zeker van niet...

Ik hoop echt oprecht dat het paard gevonden gaat worden

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:43

Radosny schreef:
Ik zal zelf even reageren. Het gaat om mijn paard. In de media is de situatie noet goed uitgelegd dus ik begrijp dat er mensen oordelen.

Ik heb inderdaad ondertussen gewoon contact gehad en foto's gekregen. Vervolgens ben ik aan het lijntje gehouden met leugens en heb ik nog lange tijd gedacht dat de merrie nog steeds bij haar was.

Toen ik het niet meer vertrouwde ben ik meer informatie gaan zoeken en ben ik uiteindelijk zondag langs geweest. Ieder contact wordt geweigerd en gelukkig zijn er veel mensen die helpen.

Lysa is een paard dat snel haar vertrouwen kwijt is en ik hoop haar daarom zsm te vinden!

Wat ik verder nog wil mededelen is dat het niet mijn doel is om de 'verkoper' zwart te maken. Ik geef daarom ook geen info vrij. Ook in verband met het onderzoek. Als zij haar kant van het verhaal wil doen is ze vrij om het zelf te melden.

ik hoop dat je snel je paard weer terug hebt. :) :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:46

Radosny schreef:

je kunt dus ook geen foto plaatsen begrijp ik?Wie weet herkent een Bokker haar?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:46

Maar had je het paard verkocht, geschonken of verleast?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:51

geerke schreef:
je kunt dus ook geen foto plaatsen begrijp ik?Wie weet herkent een Bokker haar?

Foto staat gewoon in de link die ik plaatste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:52

Uit het verhaal van de 'eigenaresse' op OV kan ik niet halen dat het paard nog van haar is. Ik lees er eerder uit dat ze het paard geschonken heeft met voorwaarde dat, wanneer de persoon waarbij het paard geplaatst is, zij de eerste zou zijn die het paard zou mogen ophalen. Blijkbaar is dat niet gebeurd en daar is ze nu zo boos over?
IMO heel vervelend maar dat is dus geen diefstal. Klinkt vooral als een geval van: niets concreets op papier gezet bij de overdracht. Bovendien zijn zulke contracten ook rechtsgeldig en mag een paard dan gewoon verkocht worden. Netjes is dat idd niet, maar het mag wel.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:53

Alle info staat in m'n topic ;) degenen die meer info willen kunnen me altijd pb'en ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:56

Radosny schreef:
Alle info staat in m'n topic ;) degenen die meer info willen kunnen me altijd pb'en ;)

Uit je topic word ik niet veel wijs. Heb je het paard aan diegene geschonken? of heeft ze er geld voor betaald?
Welke afspraken zijn er gemaakt wat betreft eigendom? Vind het een rammelend verhaal.

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:59

@cayenne, ze is nooit verkocht of geschonken. Er zijn afspraken niet nagekomen en ze is onder valse voorwaarden zonder mijn medeweten doorverkocht ofwel verduisterd.

Verder wil ik zoals ik al zei niet teveel info vrijgeven op aanraden van de politie.