Gerco Schröder weg bij stal Eurocommerce

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Gerco Schröder weg bij stal Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:07

http://www.tubantia.nl / http://www.horses.nl / http://www.bokt.nl

Gerco Schröder heeft bekend gemaakt dat hij vertrekt bij de voormalige Stal Eurocommerce. Hij zal voortaan uitkomen voor de stal die hij met zijn broers Wim en Ben heeft in Tubbergen, BWG Stables. Schröder geeft aan dat er geen toekomst voor hem meer is in Lochem, waar Eurocommerce gevestigd is.

Hoe lang het duurt voor hij daadwerkelijk weg is bij Eurocommerce kan Schröder nog niet zeggen. Hij laat weten dat dit wellicht een week of twee kan duren, maar verwacht dat er zeer binnenkort een einde zal komen aan zijn dienstverband. Hij geeft aan dat hij wel zijn moeilijke momenten gehad, maar dat hij het niet meer zelf in de hand had. Tijdens indoor Brabant zal Schröder wel van start gaan, niet met paarden die van Eurocommerce waren, maar met paarden die in deeleigendom van BWG Stables zijn.

Tazzey

Re: Gerco Schröder weg bij stal Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:31

Ik kan niet zeggen dat dit als een verrassing komt. Ik hoop dat hij met zijn eigen stal ook zo veel successen boekt! Ik vind het een sympathieke vent en een goede ruiter.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:00

Tazzey schreef:
Ik kan niet zeggen dat dit als een verrassing komt. Ik hoop dat hij met zijn eigen stal ook zo veel successen boekt! Ik vind het een sympathieke vent en een goede ruiter.

Idd... ik hoop het ook...!!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:24

Eens, ik wens hem en zijn broers veel succes! Ik ben zaterdagavond bij Indoor Brabant en zijn huldiging als ruiter van het jaar.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:27

Super dat hij voor zichzelf gaat beginnen ik hoop echt dat het iets wordt. Het is hem gegund!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:32

eurocommerce is ook failliet dus het is logisch. Het zou leuk voor hem zijn als Rabobank de paarden gewoon bij hem in training zou laten staan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:36

Blijkbaar heeft Rabobank andere plannen dan de stal voort te laten bestaan. Jammer dat hij wat paarden samen met Eurocommerce heeft.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:39

Dat is inderdaad jammer maar ik denk wel dat de Rabo hem nog steeds op de toppers laat rijden...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:47

goh wat verrassend... inderdaad veel succes!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:28

Gerco heeft het zo lang mogelijk volgehouden en is zeer integer omgegaan rond alle commotie van Eurocommerce. Ik hoop dat hij nog een afscheidswedstrijd met London kan rijden.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:38

Op een andere site (hoefslag.nl) weerspreekt Gerco bovenstaand verhaal.

Uiteraard zal hij wel een keer weg gaan, maar nu is daar geen sprake van (zegt hij zelf).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:44

Gaat het duo Gerco - London dan ook uit elkaar? Dat is wel zonde. Maar ja, er zullen nog wel goede paarden op zijn pad komen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:45

celano schreef:
Op een andere site (hoefslag.nl) weerspreekt Gerco bovenstaand verhaal.

Uiteraard zal hij wel een keer weg gaan, maar nu is daar geen sprake van (zegt hij zelf).

Dit staat op Hoefslag.nl:

In een reactie meldt Schröder dat dit te kort door de bocht is. ‘Er werd mij gevraagd naar mijn toekomst. Ik heb aangegeven dat het duidelijk is dat de paarden verkocht gaan worden. In de planning voor de toekomst houd ik dus geen rekening meer met de Eurocommerce-paarden, hoewel ik hoop dat er voor London en mogelijk nog een paard een oplossing komt voor mij. Voorlopig ben ik echter nog werkzaam in Lochem en train de paarden gewoon door.’

Bron: Hoefslag/Tubantia

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:04

als de BWG stables goede paarden heeft dan komt het helemaal goed met Gerco.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:14

Die gast zit wel goed, genoeg mensen die wel willen betalen om paarden in training te zetten bij hem.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:21

Ik heb gewerkt bij BWG, ze hebben daar hele beste beesten. Ik hoop op het beste voor de man!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:37

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:39

Liezel1 schreef:
De paarden gaan volgende maand al in de veiling, incl London

https://www.bva-auctions.com/news/index ... =Telegraaf

Had het al gezien en vind het ronduit schandalig dat de hoofdsponsor van de paardensport nederland zo paard laat vertrekken naar buitenland.. Dier moet gewoon onder Gerco blijven..
En ik vind het gestoord dat BVA hier voor gevraagd is.. Niet te geloven.. Die zullen wat geld binnen harken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:43

Ho ho, het paard staat nog niet in het buitenland, en het is heel begrijpelijk dat schuldeiser geld willen zien. Dat het paard dan naar het buitenland gaat is voor hen bijzaak. Er is ook nog zoiets als stichting Nederlands Olympiade Paard. Die kunnen ook de handen uit de mouw steken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:47

ik vrees echter dat niemand over landen als Qatar , Rusland , Oekraine ed :(
als een Paloubet 11 miljoen € kon opbrengen dan kan London daar dik over ...( wat een commissie voor BVA

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:48

Als ook London naar Qatar vertrekt, dan hebben die wel een superteam voor de WEG of de OS van 2016.. Zie het nog wel gebeuren ook.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:15

Weet vrijwel zeker dat hij richting buitenland gaat.. Zulke mensen hebben zoveel meer te besteden zie maar die landen als Qatar en Rusland of 1 van die Arabische olie landen.. Denk niet dat een nederlandse stichting in die buurt komt.. Daarbij komt ook nog eens dat Stichting NOP bij de rabobank hoort..

ROTTERDAM (KNHS) – De KNHS en NOC*NSF hebben in samenwerking met Rabobank het initiatief genomen om de stichting Nederlands Olympiade Paard (NOP) nieuw leven in te blazen. Het doel is om op deze wijze meer toppaarden te behouden voor Nederland. Het nieuwe NOP-bestuur presenteerde vandaag haar doelstellingen voor de komende jaren tijdens een persconferentie op het CHIO in Rotterdam. “Met het NOP willen wij potentiële teampaarden, die kansrijk zijn voor podiumposities tijdens de grote kampioenschappen en de Olympische Spelen, voor Nederland behouden", aldus kersverse NOP-voorzitter Ieko Sevinga.

Het NOP is een bestaande stichting, die in de jaren 1980-1990 aan de basis heeft gestaan van veel Nederlandse paardensport successen. De verkoop van Olympische medaillekandidaten Totilas van Edward Gal naar Duitsland en Simon van Jeroen Dubbeldam naar Amerika heeft de KNHS en NOC*NSF doen besluiten het NOP opnieuw gestalte te geven. Het huidige NOP stelt zich uitsluitend tot doel om toppaarden voor een bepaalde periode vast te leggen en zal geen potentiële toppaarden aankopen, zoals in de jaren tachtig wel is gebeurd.

KNHS hoofdsponsor Rabobank en NOC*NSF leveren beiden een financiële bijdrage aan het NOP. Maurits Hendriks, technisch directeur van NOC*NSF, legt uit dat het geld dat NOC*NSF in het NOP stopt geen extra donatie is maar onderdeel uitmaakt van bestaande budgetten uit het investeringsplan 2013-2016. "Roeiers kunnen niet zonder goede boten, bobsleeërs zijn gebaat bij de modernste bobs. Daar investeren we als NOC*NSF in, dus dan is het logisch dat we ook bijdragen aan het faciliteren van dit initiatief", aldus Hendriks. Ook Heleen Crielaard, hoofd sponsoring van Rabobank, is enthousiast. “Voor het blijven leveren van prestaties in de paardensport is continuïteit in de beschikbaarheid van paarden essentieel. We moeten daarbij zuinig zijn op Nederlandse topcombinaties. Het NOP is daarom een mooi initiatief, dat gaat helpen om paarden te behouden voor de Nederlandse topsport. Daar wil Rabobank als hoofdsponsor van de KNHS graag een bijdrage aan leveren.”

Het NOP wil eigenaren van toppaarden ondersteunen zodat het voor hen makkelijker wordt om paarden aan te houden voor Nederland. Hierbij gaat het om bijvoorbeeld het verzekeren van de paarden of het leveren van een financiële bijdrage aan de trainingskosten. Dat zal per paard en per eigenaar kunnen verschillen. Daarnaast mag de eigenaar de naam Olympic als voorvoegsel toevoegen aan de paardennaam (Olympic Bonfire). Daar tegenover staat de verplichting dat de eigenaar zijn paard gedurende een bepaalde periode niet mag verkopen. Het NOP wil maatwerk leveren. Het NOP richt zich op de Olympische disciplines springen, dressuur, eventing en Paralympische dressuur. Europese Kampioenschappen zijn geen ijkpunt voor het NOP. “Wij richten ons primair op de Wereldkampioenschappen (2014) en Olympische Spelen (2016)”, aldus Sevinga.

Het NOP is een onafhankelijke stichting. Het bestuur bestaat uit: Ieko Sevinga (voorzitter), André Cats van NOC*NSF, Emile Hendrix, Frank Kemperman en Bram de Feijter. Het bestuur zal worden geadviseerd door de KNHS bondscoaches. Voorzitter Ieko Sevinga onderstreept het belang van dit adviesorgaan: “Onze adviseurs zijn ervaringsdeskundigen en kenners op het gebied van talentvolle paarden waar we onze medaillekansen voor de komende jaren mee willen vergroten.”

Nou let maar op grote praatjes vorig jaar maar er zal niks van komen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:18

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:20

:') volgens mij viel m'n mond net open vanwege de BVA auctions ..