Slagharen heeft weer vakantiehuisjes met pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Slagharen heeft weer vakantiehuisjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 13:01

http://www.rides.nl/ / www.bokt.nl

Tientallen jaren konden vakantievierders in Attractiepark Slagharen een huisje huren met bijbehorende pony. Het grote succes was voor de dieren uiteindelijk funest: ze verdwenen uit het vakantiepark. Maar vanaf dit seizoen zijn er weer huisjes mét een eigen pony. Op veler verzoek.

In 1963 werd op het Overijssels platteland een origineel plan realiteit. Ondernemer Henk Bemboom liet 24 vakantiehuisjes bouwen en bij elk huisje hoorde een Shetland pony. De vakantievierende kinderen mochten op het dier rijden. Het was het begin van Shetland Ponypark Slagharen. Het park van Henk Bemboom groeide in de jaren na de opening als kool. Er kwamen steeds weer nieuwe vakantiehuisjes bij en rondom het verblijfspark ontstond een veelzijdig pretpark. Miljoenen mensen wisten de weg naar het populaire Ponypark Slagharen te vinden. Er kwamen zoveel dagjesmensen en vakantiegasten dat de inmiddels honderden pony's in de weg begonnen te lopen. Besloten werd om afstand te doen van de minipaardjes. De naam van het park werd veranderd in Attractie- en Vakantiepark Slagharen.

Bezoekers bleven echter vragen om de populaire paardjes. Daarom werd in 2012 de Indian Pony Ride geopend, waar kinderen onder begeleiding een rondje kunnen rijden op een pony. Met ingang van dit seizoen komen er weer nieuwe pony's bij in Slagharen: ook de pony bij het vakantiehuisje komt terug. Bij huisjes van het type Buffalo Ranch House hoort voortaan een 'eigen' pony die door de kleine vakantiegasten verzorgd en vertroeteld mag worden.

Zo herleven de tijden van het voormalige Ponypark Slagharen. De pony's lopen nu echter niet meer door het hele park, maar door een afgebakend gebied, de Slagharen Ranch. Daar staan ook de speciale vakantiehuisjes Buffalo Ranch House. Cowboy Buffalo Joe houdt er toezicht op dat de pony’s goed verzorgd worden door de kinderen.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:11

Brrr.... ik vind dat niks, zo 'eigen pony' voor onwetende kindertjes met onwetende ouders...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:30

En dit mag gewoon? Ik vind het al een afschuwelijk gezicht dat ze die rondjes lopen.

Angela

Re: Slagharen heeft weer vakantiehuisjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:42

De insteek lijkt nu in ieder geval beter te zijn doordat er toezicht is. Ik hoop alleen echt dat het voor de pony's leuk blijft...

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:26

Huh, maar ze hadden het daarna toch gewoon verplaatst naar Collendoorn (wat wel bij slagharen hoorde?)? Bestaat dat niet meer dan?

Het was super leuk iig, en die pony's hadden het in Collendoorn super naar hun zin :D! Echt meest geweldige vakantie park ever.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:29

Ja, huisje met pony bestond nog wel. Mijn zusje is er vorig jaar nog een week geweest met nichtje van 9.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:30

Sorry, hoeveel toezicht ook.. Ik vind het vreselijk. Ben er afgelopen zomer geweest en irriteerde me al aan de pony's die 3 uur lang rondjes moesten lopen met kinderen op hun rug (28 graden..). Ik begrijp dat kinderen dit helemaal geweldig vinden. Maar ik kan hier absoluut niet iets positiefs in vinden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:43

lilskie schreef:
Sorry, hoeveel toezicht ook.. Ik vind het vreselijk. Ben er afgelopen zomer geweest en irriteerde me al aan de pony's die 3 uur lang rondjes moesten lopen met kinderen op hun rug (28 graden..). Ik begrijp dat kinderen dit helemaal geweldig vinden. Maar ik kan hier absoluut niet iets positiefs in vinden.

Dit is in de gemiddelde manege toch ook? Ik vraag me af hoeveel last de pony's hiervan ondervinden. Vooral omdat het er nu op lijkt dat de pony's onder toezicht komen te staan.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:49

Ik denk dat de pony's het beter hebben op slagharen dan op een gemiddelde manege. Ze hoeven maar 1 kind per dag te dragen en worden daarnaast vooral vertroeteld. Dat klinkt mij een stuk beter dan 20 uur op stal staan en 4 uur rijden met 4 verschillende kinderen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:50

PaulinBijoux schreef:
Ik denk dat de pony's het beter hebben op slagharen dan op een gemiddelde manege. Ze hoeven maar 1 kind per dag te dragen en worden daarnaast vooral vertroeteld. Dat klinkt mij een stuk beter dan 20 uur op stal staan en 4 uur rijden met 4 verschillende kinderen.

Ik weet niet wat voor maneges jij gewend bent maar zo ken ik ze niet hoor haha.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:57

Dus als ik goed begrijp hoef je niet meer naar Ponypark slagharen om daar een pony met huisje enzo te huren?
Maar zitten die nu bij het attractie park zelf weer bij die huisjes?

BBBritt97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:06

Ymor schreef:
lilskie schreef:

Dit is in de gemiddelde manege toch ook? Ik vraag me af hoeveel last de pony's hiervan ondervinden. Vooral omdat het er nu op lijkt dat de pony's onder toezicht komen te staan.

Ik denk dat een sport paard het zwaarder heeft om een training te hebben dan dat die ponykes 3 uurtjes rond rennen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:06

Als kind vond ik het geweldig, de paardjes bij de huizen.. Nu ik 'volwassen' ben kijk er toch wel anders tegen aan. Ik vind het nieuwe plan met toezicht al een stuk beter, maar ik blijft van mening dat kinderen van die leeftijd te weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben en de ouders vaak te onwetend zijn om de problemen in te zien.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:25

Bunga schreef:
Als kind vond ik het geweldig, de paardjes bij de huizen.. Nu ik 'volwassen' ben kijk er toch wel anders tegen aan. Ik vind het nieuwe plan met toezicht al een stuk beter, maar ik blijft van mening dat kinderen van die leeftijd te weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben en de ouders vaak te onwetend zijn om de problemen in te zien.

Dit vind en denk ik ook ja!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:26

Kan alleen maar hopen dat Cowboy Buffalo Joe het heel rustig gaat krijgen :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:40

Je hebt daarbij dat park toch ook PonyPark City ofzo? Krijg je ook een shet tot je beschikking.
Wat is het verschil dan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:41

Mensen krijgen een pony mee zonder enige kennis van paarden, ik vind het gewoon walgelijk. :r
Ik zal hier ook nooit naar toe gaan. :n

Net als ponyparkcity / collendoor, lekker geld verdienen terwijl die arme pony's met te grote kinderen zeulen. :n

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:45

MarlindeRooz schreef:
Mensen krijgen een pony mee zonder enige kennis van paarden, ik vind het gewoon walgelijk. :r
Ik zal hier ook nooit naar toe gaan. :n

En daar sla jij de spijker op zijn kop. Wanneer wij als ruiter onze paarden trainen zal dat inderdaad zwaar zijn. Maar wij trainen met een doel voor ogen en nemen daar (hopelijk) ook begeleiding bij. Ik zorg goed voor mijn paard, ik zou mijn Arabier niet blij maken met 3 uur lang rondjes stappen door een bak met kinderen op haar rug.
Ouders gaan daar met hun kinderen naartoe om een weekje/weekendje weg te gaan en hobbelen lekker rond op een pony. Ziet een leek het wanneer er iets mis is met zo'n beestje?

Ze zullen gaan vervallen in hun oude rituelen waar destijds zoveel kritiek op was. Afgeragde pony's die volgestopt werden met eten dat niet voor de paardenmaag bestemd is.

Ik ben erop tegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:49

Hoewel het daar wel de hemel zou zijn voor mijn verzorgshet Timmy, allemaal kinderen en eten en niet al te hard werken. _O- _O-
Maar hij verkoopt ze ook een trap als ze te irritant zijn of als ze te ruw rijden dan druk hij ze tegen het hek aan. _O-

Als die pony's allemaal zo waren was het geen probleem geweest, maar het zijn meestal van die pony's die alles maar toe laten en dat vind ik zo sneu. Dat je misbruikt maakt van die brave beestjes.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:07

Ponypark Slagharen was in mijn pennytijd de beste vakantie die ik me kon wensen. Leuk dat het terugkomt en dat de penny's van nu weer lekker de hele dag met hun pony kunnen troetelen!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:36

let er wel op dat er niet staat dat er op deze pony mag worden gereden, mischien mag dat helemaal niet en worden ze alleen maar gepoets, daarna zullen er echt wel een paar instructie gegeven worden aan de ouders, dat ze niet gevoerd mogen worden e.d.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:48

Als je goed leest staat er nu ook dat ze niet direct meer bij het huisje staan zonder toezicht van iemand. Maar is er een ranch waar ze staan en waar Cowboy Buffelo toezicht houd! Zo kan je toch in de gaten houden wat er met de dieren gedaan wordt en wat ze krijgen aan eten van de mensen. En er wordt vast geholpen hoe ze goed met het dier omgaan. Denk juist dat het nu wel goed opgezet is en ze juist mensen die niet op een manege komen zo een mooie kans geven om toch dieren te leren kennen en de kinderen iets te leren over de omgang met dieren.

Manege is leuk maar daar mag je niet 1x komen voor les of leren daar moet je vele malen komen en dat is niet voor iedereen weggelegd. En daar is soms juist nog minder toezicht op wat er in de stallen gebeurd dan denk daar nu. Ze hebben ook bijgeleerd van vroeger!

En een kinderboerderij dan..je moet kinderen toch ergens de kans geven kennis te maken met verschillende dieren en ervaring op te doen? Waar moeten ze dat anders nog allemaal doen? Kinderboerderij kan het ook maar is hopelijk veel open met toezicht maar ook niet altijd!

Kritiek is makkelijk geef het een kans!! En anders ga er eens kijken hoe het er aan toe gaat nu als je er meezit? Ik geef het een kans en ga misschien weleens kijken. Sommige dieren thuis hebben het slechter dan daar denk ik zo...en die zien we niet:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:51

jumerenik schreef:
let er wel op dat er niet staat dat er op deze pony mag worden gereden, mischien mag dat helemaal niet en worden ze alleen maar gepoets, daarna zullen er echt wel een paar instructie gegeven worden aan de ouders, dat ze niet gevoerd mogen worden e.d.

Ja daar houden die kinderen zich vast aan. :j :roll:

Ik ben zelf ook geen fan van maneges, heb nog geen enkele goede gezien. :n

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:51

Als het inderdaad in ranchvorm is, dus dat alle pony's op de ranch staan en je een pony toegewezen krijgt bij het huren van een huisje die het kind dan de hele vakantie op de ranch mag komen verzorgen, en evt. op vaste tijdstippen met de cowboy in de bak komen rijden (of een groepsbuitenritje onder begeleiding van cowboy Buffalo Joe) dan vind ik het nog best een leuk plan. :)
Niet zoals vroeger de pony's bij de huisjes zelf compleet zonder toezicht.