Paard gewond na verkeersruzie bij Velddriel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard gewond na verkeersruzie bij Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 12:54

http://www.omroepgelderland.nl/ / www.bokt.nl

Een paard heeft woensdag verwondingen opgelopen bij een verkeersruzie op de A2 bij Velddriel. Een 41-jarige man uit Zaltbommel is aangehouden. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag en overtreding van de Wegenverkeerswet.

Volgens de politie ontstond er rond 16.00 uur irritatie tussen twee automobilisten, onder wie de 41-jarige. Hun auto's raakten elkaar, waarna een derde auto met een paardentrailer werd geraakt. Geen van de inzittenden raakten gewond. Door de aanrijding liep het paard in de trailer verwondingen op. De politie is op zoek naar getuigen.

De politie wil graag in contact komen met mensen die menen wat gezien te hebben.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:57

bizar dit }:0

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:07

Dus na de aanrijding is het een vechtpartij geworden? Aangezien hij is aangehouden op poging tot doodslag??? of begrijp ik het verkeerd

Hopelijk vallen de verwondingen van het paard mee!

kitbits

Re: Paard gewond na verkeersruzie bij Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:09

Waarom een vechtpartij? Als je iemand opzettelijk met z'n auto tegen een ander aan gaat rijden en daar ook nog een derde partij de dupe van wordt is het toch duidelijk.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:16

:') Inderdaad wel een beetje stom gelezen van mij, maar het staat zo gek.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:26

Wauw waar mensen al niet om gaan vechten. Zoiets kan ke ook anders oplossen lijkt mij.

Hoop dat de verwondingen van het paard meevallen. Je bent er maar mooi klaar mee als twee idioten niet normaal kunnen doen en jouw paard daar de dupe van is.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:28

Zal je maar gebeuren!

imol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:15

Sammie schreef:
http://www.omroepgelderland.nl/ / http://www.bokt.nl

Een paard heeft woensdag verwondingen opgelopen bij een verkeersruzie op de A2 bij Velddriel. Een 41-jarige man uit Zaltbommel is aangehouden. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag en overtreding van de Wegenverkeerswet.

Volgens de politie ontstond er rond 16.00 uur irritatie tussen twee automobilisten, onder wie de 41-jarige. Hun auto's raakten elkaar, waarna een derde auto met een paardentrailer werd geraakt. Geen van de inzittenden raakten gewond. Door de aanrijding liep het paard in de trailer verwondingen op. De politie is op zoek naar getuigen.

De politie wil graag in contact komen met mensen die menen wat gezien te hebben.

Wij werden laatst bijna de vangrail ingedrukt door een vrachtwagenchauffeur terwijl we net een jong paard hadden opgehaald. Het gebeurde nog bewust ook, hij bleef heel strak naast ons hangen echt niet te geloven. Heb de politie nog gebeld en het kenteken doorgegeven maar die zullen er wel weer niets mee gedaan hebben. Dit had echt zo ontzettend verkeerd af kunnen lopen. We hadden ook nog twee kinderen in de auto niet te geloven wat een gekken lopen en rijden er toch rond op deze aardbol.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:08

Mensen die hun emoties niet de baas kunnen, horen niet achter het stuur :n

Hopen dat het meevalt voor het paard !

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:11

ik zou toch helemaal gek worden als mijn paard in die trailer stond hoe klein de verwonding ook is. Als twee van die mongolen zo hun ruzie uitvechten. randdebielen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:25

We weten niet wat de aanleiding geweest is....
Dus oordeel niet te snel...

Net als bovenstaand verhaal...de vangrail ingedrukt worden door een vrachtwagen..
Ten eerste: waarom haalt een vrachtwagen je in?
Omdat je te langzaam rijd?
Simpel op te lossen als hij je voorbij komt..gas los.. Issie je zo voorbij..drukt ie je ook niet weg..
Maar ik weet natuurlijk niet wat de aanleiding ook hiervan was... ;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:40

Jolliegirl, met een trailer mag je maar 80, met een vrachtwagen ook, maar als ie dus iets sneller rijdt haalt ie je in...daar hoef je dus niet te zacht voor te rijden.

Ik had afgelopen zondag ook het geluk zo\n lekker ding tegen te komen. Ik was een vrachtwagen aan het inhalen, en reed 130 ofzo. Komt er ineens een auto aan met 180 ofzo....ik denk...die gaat niet stoppen (hij zat echt op mijn bumper haast). Gelukkig was ik de vrachtwagen al bijna voorbij (het is dus ook niet zo dat ik hem afsneed ofzo..ik reed echt allang links toen hij kwam) en heb maar een dot extra gas gegeven om ongelukken te voorkomen...dus ik naar rechts, steekt die hufter zijn middelvinger op, komt daarbij ook naar rechts zetten, waarbij hij me dus bijna raakte en ik half op de vluchtstrook terechtkwam...toen was ik zo pissed dat ik naar mijn voorhoofd wees....haalt hij me in, snijd me af en trapt op de rem...enige optie voor mij was weer een ruk aan het stuur geven, want remmen kon ik niet meer. En ook ik had een kind achterin. Sommige mensen beseffen echt niet dat ze een potentieel moordwapen in handen hebben en ik zou ook voor zijn om met zulke dingen niet meer te werken met voorwaardelijke rijontzegging, maar gewoon definitief. Alcohol idem.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:47

IHN, jeetje zeg. Er zijn echt van die mensen waarvan ik denk er zijn ook andere mogelijkheden.
Verder niemand gewond? Autobeschadigingen?

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:03

Met de trailer mag je 90.
Die snelheid is verhoogd zodat het verkeer beter doorstroomt.
Vergeet niet als je 90 op de teller rijdt je minder hard gaat.

Wat er in het artikel is gebeurt.is alleen maar gissen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:10

Zaltbommel... Normale mensen daar zijn als een speld in een hooiberg :x

Jozefin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:14

Aj wat naar, hopelijk komt het paard er weer bovenop en idd dit soort lui horen niet achter het stuur! :\

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:12

Met een paardentrailer mag je 90 km per uur op de snelweg.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:30

Naja bizar verhaal weer, sterkte voor het paard!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:58

IHN schreef:
Jolliegirl, met een trailer mag je maar 80, met een vrachtwagen ook, maar als ie dus iets sneller rijdt haalt ie je in...daar hoef je dus niet te zacht voor te rijden.

Met een trailer mag je 90, en hoor je dit ook te rijden voor de verkeersdoorstroming.
Vrachtwagens rijden gemiddeld 86...

Dus ja.. als jij 80 rijd met je trailer.. dan vind ik het niet raar dat je ingehaald word door een vrachtwagen. :)

Dat ie vervolgens afsnijd is natuurlijk niet normaal...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:05

Het voordeel van een paardentrailer is dat deze niet begrensd is en dat je omwille van de veiligheid veel harder kan rijden dan mag.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:54

Ik ken het paard en de eigenaar van dit verhaal.

Het paard is helemaal niet gewond joh, paar schaafwondjes. Zij hebben er vrijwel niets mee te maken, het ging om de andere 2 auto's die helemaal verkeerd bezig waren.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:09

Ik heb dit gezien.. We wonen langs de snelweg en de laatste dagen waren er weer veel files door ongelukken. Zo ook dus gisteren weer een file, ambulance en politie erbij.
Ongeluk zelf heb ik niet gezien..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:15

Deijs schreef:
Ik ken het paard en de eigenaar van dit verhaal.

Het paard is helemaal niet gewond joh, paar schaafwondjes. Zij hebben er vrijwel niets mee te maken, het ging om de andere 2 auto's die helemaal verkeerd bezig waren.

Oh gelukkig !

En jij gefeliciteerd Afbeelding

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:13

hihi dankje :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:24

IHN schreef:

Ik had afgelopen zondag ook het geluk zo\n lekker ding tegen te komen. Ik was een vrachtwagen aan het inhalen, en reed 130 ofzo. Komt er ineens een auto aan met 180 ofzo....ik denk...die gaat niet stoppen (hij zat echt op mijn bumper haast). Gelukkig was ik de vrachtwagen al bijna voorbij (het is dus ook niet zo dat ik hem afsneed ofzo..ik reed echt allang links toen hij kwam) en heb maar een dot extra gas gegeven om ongelukken te voorkomen...dus ik naar rechts, steekt die hufter zijn middelvinger op, komt daarbij ook naar rechts zetten, waarbij hij me dus bijna raakte en ik half op de vluchtstrook terechtkwam...toen was ik zo pissed dat ik naar mijn voorhoofd wees....haalt hij me in, snijd me af en trapt op de rem...enige optie voor mij was weer een ruk aan het stuur geven, want remmen kon ik niet meer. En ook ik had een kind achterin. Sommige mensen beseffen echt niet dat ze een potentieel moordwapen in handen hebben en ik zou ook voor zijn om met zulke dingen niet meer te werken met voorwaardelijke rijontzegging, maar gewoon definitief. Alcohol idem.

Mijn moeder heeft laatst net hetzelfde meegemaakt! Op zo'n momenten zou je eigenlijk toch wel een dashcamera moeten hebben..