www.hvzeeland.nl / bokt.nl Ingezonden door bokkers delerium en SunNDLM
Gisterennamiddag is een koets in de sloot beland bij Grijpskerke. De koetsier raakte zwaargewond bij het ongeval en overleed aan zijn verwondingen.
Rond 15.10 uur werden de hulpdiensten opgeroepen voor het ongeval op de kruising van de Jacob Catsweg met de Hondegemsweg. Twee ambulances, een traumahelikopter en de brandweer zijn ingezet om hulp te verlenen. De koetsier raakte gekneld onder de koets en werd met spoed per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij later aan zijn verwondingen overleden.
De brandweer heeft de paarden uit hun benarde positie bevrijd. De paarden zijn daarna naar een stal gebracht. Over hun toestand is niets bekend. De politie doet nog onderzoek naar de exacte oorzaak van het ongeluk.
Jeetje, dat wil je toch ook niet meemaken... De koetsier had het zich ook wel anders bedacht toen 'ie op een zonnige dag een ritje wilde gaan maken? Heel veel sterkte...
Vreselijk en dan de reacties onder het eerdere bericht. Hoe mensen uberhaupt durven te oordelen zonder een situatie te kennen..
Inderdaad Simone. Ik las het ook... Vreselijk hoe mensen het een "eigen schuld dikke bult" situatie willen maken "dan moet je maar niet over straat gaan rijden met een paard (en wagen)"...
Echt vreselijk voor de nabestaanden...
dravergekkie
Geplaatst: 12-03-14 11:40
Had er gister ook al een stukje van gezien op hvnl.
Vreselijk , sterkte voor de nabestaanden.
Lowara
Geplaatst: 12-03-14 11:41
Jeetje, wat een indrukwekkend filmpje zeg. Dat is echt een hele diepe sloot! Wat een naar einde voor de koetsier, hoop dat de paarden er een beetje goed vanaf zijn gekomen. maar hoe de situatie nu ook is, het leed is al geschied. Heel veel sterkte voor de nabestaanden
wat vreselijk en door dit soort berichtten wil mijn man niet dat ik mijn pony voor de kar zet.. het zal je maar overkomen. sterkte voor de nabestaande...
Caesar
Geplaatst: 12-03-14 11:53
Wat een verschrikkelijk ongeluk. En dan het filmpje... Wat bleven die Fjorden allebei rustig. Arme dieren. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
tamaramt
Geplaatst: 12-03-14 11:55
wat een verschrikkelijk ongeluk... Verschrikkelijk voor de koetsier en zijn nabestaanden. Ontzettend stressvol voor de fjorden. Lof voor de hulpdiensten!
Anoniem
Geplaatst: 12-03-14 12:01
Dat filmpje Altijd vreselijk zoiets ... En een vreselijk einde ... Was gisteren ook met de koets op pad, je moet er niet aan denken.. (zal het mijn moeder maar niet laten zien, dan krijg ik hetzelfde verhaal als bij Zeeuwtje68 ).
saskiaojan
Geplaatst: 12-03-14 12:03
jeetje wat een naar naar ongeluk, sterkte voor de nabestaanden.
Kreeg kippenvel bij het zien van het filmpje, hoe rustig en nagedacht de hulpdiensten omgaan met de paarden.
tine10
Geplaatst: 12-03-14 12:14
Heel veel sterkte voor de nabestaanden. Wat heb ik een respect voor de hulpverleners. Ze blijven zo rustig omgaan met de dieren. De paarden lijken er goed uit te zien, voor zover dat natuurlijk via zo'n filmpje te beoordelen is. Ze zijn wel erg rustig.
Vreselijk heel veel sterkte voor de nabestaanden !!
fargo
Geplaatst: 12-03-14 13:08
Gecondoleerd en sterkte voor de nabestaanden van de koetsier. Och wat een verschrikkelijk ongeluk en wat een diepe sloot om in terecht te komen, het is een wonder dat de paardjes zo rustig blijven en het er goed vanaf lijken te brengen. Heel veel hulde voor de hulpverleners
nikitabanana
Geplaatst: 12-03-14 13:10
vreselijk sterkte voor de nabestaanden en idd alle lof voor de hulpverleners!
Blackbinky
Geplaatst: 12-03-14 13:14
Wat erg zeg mooie rit met een afschuwelijk einde voor man en familie. Wat gaan die hulpverleners fantastisch met de fjorden om zeg. Echt super! En wat een brave paarden.
Wat in en in triest ....heel veel sterkte voor alle betrokkenen !
Respect voor de hulpdiensten !
DGL
Geplaatst: 12-03-14 13:55
Mensen zijn echt heel gemeen wat dit soort dingen betreft, je snapt het echt niet. Mijn moeder had ook een bijna fataal ongeluk gehad, krijg je ook dat soort opmerkingen van: "had die domme doos maar niet op de verkeerde weghelft terecht moeten komen", alsof je dat voor de lol doet...
Heel veel sterkte aan de nabestaanden gewenst, al weet ik dat dit soort woorden hol kunnen overkomen met zo onverwacht verlies. En die opmerkingen eronder. pfff iemand oppert zelf dat we nooit met de dieren op weg moeten...... amai tanden op elkaar en vooral niet op reageren. Complimenten voor alle hulpverleners. Omdat hun zo rustig bleven zijn de Fjorden ook rustig gebleven/geworden.