Southampton: paard geslacht en in zakken achtergelaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Southampton: paard geslacht en in zakken achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:03

www.horseandhound.co.uk / bokt.nl

In Southampton is afgelopen donderdag het in stukken gesneden lichaam van een paard gevonden. De lichaamsdelen van het paard waren in zakken gestopt en achtergelaten bij een spoorlijn. Onderhoudswerkers vonden daar het hoofd, de romp en de benen van het geslachte paard. Van delen van de romp was het vlees weggesneden.

De staat waarin het karkas gevonden werd, zorgde ervoor dat het paard niet kon geïdentificeerd worden en dat de doodsoorzaak niet bekend is. Het is ook niet duidelijk of het paard heeft geleden. Penny Baker, inspecteur bij dierenbescherming RSPCA, zegt dat het om een jong, donkerbruin paard gaat, met veel behang aan de benen.

Inspecteur Baker: "We krijgen heel wat meldingen over achtergelaten, verwaarloosde en uitgehongerde paarden, maar dit is verschrikkelijk. Ik dacht dat ik al heel wat vreselijke dingen had gezien tijdens mijn carrière, maar dit is is veruit het ergste geval. Het is een dieptepunt. Het is niet goedkoop om een dood paard te laten weghalen en het lijkt alsof sommige mensen hun dieren liever dumpen dan ervoor te betalen."

Volgens de RSPCA is er een 'paardencrisis' in Engeland en Wales. De liefdadigheidsinstelling verzorgt meer dan 800 paarden: de meeste dieren worden verzorgd op privé-adressen, omdat de dierencentra vol zitten.

Anoniem

Re: Southampton: paard geslacht en in zakken achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:36

Aawh :(
Lijkt me ook verschrikkelijk om ineens te zien! Loop je daar.. vindt je ineens stukken paard :(

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:13

Verschrikkelijk!
Daar moet je toch niet aan denken om dat te vinden pfff

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:16

Beter als verhongeren.. Als het maar netjes gebeurd is, al is dit natuurlijk ronduit smerig!

SteffiSara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:49

Belachelijk....

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:56

Wat heb je toch veel zieke mensen!!!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:57

Jeetje wat een horror scene moet dat zijn geweest :n

Hopelijk was het paard al dood.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:17

moonfish13 schreef:
Beter als verhongeren.. Als het maar netjes gebeurd is, al is dit natuurlijk ronduit smerig!

Slachten is idd beter dan verhongeren, maar in dit soort situaties verwacht ik eigenlijk niet dat er op een nette manier geslacht is. Eerder op illegale en onjuiste wijze.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:44

Dribbel schreef:
Slachten is idd beter dan verhongeren, maar in dit soort situaties verwacht ik eigenlijk niet dat er op een nette manier geslacht is. Eerder op illegale en onjuiste wijze.

Daar ben ik het wel mee eens ja.. Als het paard op zo'n creepy manier wordt weggeflikkerd..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:49

Dat krijg je als je slachten van paarden verbied... En nog steeds zijn veel mensen er voorstander van vreemd genoeg..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:55

Ayasha schreef:
Dat krijg je als je slachten van paarden verbied... En nog steeds zijn veel mensen er voorstander van vreemd genoeg..

Inderdaad, en die roepen het harst dat het zielig is om een paard af te maken. Hopelijk heeft die paard niet geleden voordat het geslacht werd, en werd dit een beetje slim gedaan (en niet 30.000 keer mislukking met alle stress en pijnlijk gevolgen)

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:00

Een diepgaand onderzoek lijkt me hier de plaats! Zodat ze er achter kunnen komen wat er zich werkelijk heeft afgespeeld. o.a. wat was de doodsoorzaak? En waarom? Het zal niet de 1e keer zijn dat een potentiele seriemoordenaar eerst 'oefent' op een dier, in dit geval een paard. Dit is geen grap, dit moet werkelijk goed uitgezocht worden. :brr:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:03

Aangezien het vlees eraf gehaald was is dit paard waarschijnlijk nog nuttig gebruikt. Hoe triest het ook is, misschien staan de eigenaren ook op het punt te verhongeren.
Het wordt tijd dat de slacht weer legaal wordt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:07

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:58

Vreselijk! Als je niet voor een dier kan zorgen, en dit betekent ook eventuele kosten voor slacht/in laten slapen, neem dan gewoon geen paard.. Heel triest dit >;) >;) >;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:01

Toch vraag ik me af waarom ze dit gedaan hebben, denk dat ze hier ook wel even mee bezig zijn geweest om een paard in stukken te snijden en ook nog vlees ervan af te halen. Nouja hoe dan ook, ik vind het een walgelijk verhaal.

jnax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:02

vreselijk, heel erg triest!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:03

Zielig %)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:43

ben ik de enige die ze afvraagt hoe groot de zakken moeten zijn om er een paardenhoofd in kwijt te kunnen? Hoe klein moeten de stukken van de romp gemaakt zijn?

Iets herinnert me dat dit eerder op bokt heeft gestaan, tenminste ene soort gelijk bericht, maar daar was het dier in één stuk gevonden met het vlees eraf op een aantal delen...Weet alleen verder totaal niets meer ervan te herinneren zoals de plek etc.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:48

Wat vreselijk... Hoe kun je eigenlijk.. Ik zou dit niet kunnen. Echt niet!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:40

Woogy schreef:
ben ik de enige die ze afvraagt hoe groot de zakken moeten zijn om er een paardenhoofd in kwijt te kunnen? Hoe klein moeten de stukken van de romp gemaakt zijn?

Iets herinnert me dat dit eerder op bokt heeft gestaan, tenminste ene soort gelijk bericht, maar daar was het dier in één stuk gevonden met het vlees eraf op een aantal delen...Weet alleen verder totaal niets meer ervan te herinneren zoals de plek etc.

Een paardenhoofd past prima in een gewone grijze vuilniszak En je weet niet hoe groot het paard was, een pony wordt vaak ook paard genoemd

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:13

Verschrikkelijk :n
Aan de ene kant snap ik dat de mensen geen geld hebben om hun paard te verzogen/af te laten maken. Maar om het dan op zo'n verschrikkelijke manier te doen...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:08

Goudlokje1 schreef:
Vreselijk! Als je niet voor een dier kan zorgen, en dit betekent ook eventuele kosten voor slacht/in laten slapen, neem dan gewoon geen paard.. Heel triest dit >;) >;) >;)

Wat een kortzichtige reactie! Je kunt niet alles in je leven voorspellen. Iemand kan met gemak een paard kopen en onderhouden en dan slaat plotseling het noodlot toe. In hoeverre dit op deze situatie toepasbaar is, daar laat ik mij verder niet over uit. Maar bovenstaand reactie, echt 'bokkers be like, had je maar geen paard moeten nemen', zo'n gebrek aan inzicht en nuancering..

Ik ben het eens met Marin_ka3, een grondig onderzoek is in dit soort gevallen toch goed op zijn plaats.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:21

Ik denk zelf dat het met de Crisis te maken heeft. Mensen die geen geld meer hebben maar wel een paard. Er wordt in Engeland totaal niet respectvol met de paarden omgegaan, dit geld natuurlijk niet voor iedereen maar je komt veel ergere dingen tegen. Dit paard is waarschijnlijk geslacht voor eigen consumptie. Ik wil dit totaal niet goed praten maar ik vind dit wel minder erg dan de half dode veulens en afgedankte oudere Paarden die ze langs de weg vinden.

Het blijft vreselijk hoe je je eigen paard dit kunt aandoen. Zoals ik eerder zei het valt niet goed te praten.

Aukje1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:21

schandalig, ik snap niet dat iemand het in zn bolle hoofd krijgt om zo iets te doen :?