Gemeente Den Haag geeft ruiterpadenkaart uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gemeente Den Haag geeft ruiterpadenkaart uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:39

http://www.dichtbij.nl / http://www.bokt.nl

Gemeente Den Haag heeft alle mogelijkheden om paard te rijden op het strand, in de duinen en in de groene gebieden op kaart gezet. Het resultaat, de Haagse ruiterpadenkaart, maakt in één keer duidelijk dat de stad veel mogelijkheden heeft om een afwisselende rit te maken.

Bij de presentatie van de kaart, op de driesprong van ruiterpaden bij het restaurant Onder de Watertoren in Meijendel, zei wethouder Boudewijn Revis (Stadsbeheer): "Het idee om een ruiterpadenkaart te maken, heeft ons weer scherp bewust gemaakt van wat de groene stad Den Haag allemaal te bieden heeft. Want dat groen, daar zetten we geen hek omheen met een bordje verboden toegang. We willen dat je er kunt wandelen, fietsen én paardrijden. En dat kan, Den Haag is een échte paardenstad."

Het eerste exemplaar kreeg de Riouw Rijschool overhandigd. Zij waren bij het restaurant een buitenrit aan het maken. Ook andere ruiters die passeerden kregen een kaart aangeboden. Hun paard kreeg een appeltje. Voor wie interesse heeft in de kaart. Deze is gratis af te halen bij de maneges (12) die op de kaart vermeld staan, bij het stadshuis, de stadsdeelkantoren en de vestigingen van de VVV. De kaart is ook zelf te downloaden via denhaag.nl.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:46

Ik ben heel benieuwd!! Ik kom vanmiddag toch langs een stadsdeelkantoor dus ga even kijken of ze ze al hebben liggen.

Ibbel

Re: Gemeente Den Haag geeft ruiterpadenkaart uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:49

Die was er toch al lang? Ik heb echt járen geleden, meer dan 20 jaar geleden, al eens zo'n kaart aangevraagd bij de gemeente. Die ze braaf aan me hebben opgestuurd, want ik woon niet in Den Haag. Ik heb 'm nog wel ergens liggen thuis, denk ik.

rkvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:27

Het is alleen jammer dat de gemeente Wassenaar niet heeft meegedaan. Dan was het helemaal compleet geweest.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:40

Leuk zo'n kaart opzich. Heb hem even bekeken, maar er staan geen echte routes op helaas. Meer plekken waar je kunt rijden. Maar als je in Meijendel de weg niet weet, heb je als nog niets aan de kaart.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:48

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:13

Nadat ik hem online heb bekeken sla ik mijn bezoek aan het stadsdeelkantoor ook over, haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:18

Ik verwachtte een plattegrond ofzo. :p met groene lijntjes waar je kunt rijden. X)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:21

Goed zoekwerk, ik kon vanmorgen die hele kaart niet vinden op de site, maar dit is precies dezelfde opzet en kaart die ik meer dan 20 jaar geleden al eens ontvangen heb. Toen werd dat ook met veel poeha in het nieuws gezet. Echt niets nieuws onder de zon. Ja OK, er zal hier en daar misschien een pad meer of minder op staan. :D

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:30

het is in ieder geval leuk dat de kaart gratis is! dat is in het gebied waar ik rij wel anders..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:46

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:55

sanne1221 schreef:
het is in ieder geval leuk dat de kaart gratis is! dat is in het gebied waar ik rij wel anders..

Ik wil best betalen voor een goede kaart.

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:50

Zouden ze van meer gebieden moeten hebben.
Handig hoor! :)

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:53

De kaart is inderdaad niet overzichtelijk, ik woon nu al 6 jaar in den haag en weet nog steeds niet hoe alle routes lopen en daar gaat dze kaart me helaas echt niet bij helpen. net als dat ik foutjes tegen kwam in de zin van niet kloppende foto bij waar de tekst over gaat :+

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:47

Geen hekken en verboden toegang? Nou bij mij in de buurt WEL hekken en weliswaar geen verboden toegang, maar met de gekke Schotse hooglanders hadden ze er voor mij net zo goed wel verboden toegang kunnen zetten. En gevarieerd, ach ik ben niet zo onder de indruk. Ik ben vooral onder de indruk van de afwisseling van stenen, kuilen en mul zand aan de ene kant en aan de andere kant om de 50 tot 100 m een fijn lang stuk steen op het ruiterpad, zodat de voetgangers geen vieze voetjes hoeven te krijgen _-:( . Nope not impressed hier!

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:53

tis inderdaad niet echt best hier in den haag.... de ruiterpaden worden steeds slechter... ze hebben wel een poging gedaan om mul zand neer te smijten, maar daar is amper doorheen te banjeren...
een goede kaart of ruiterpaden aanduiding met km route bordjes zou ideaal zijn.... (bijv als je de rode route volgt rij je 20 km rondje enz)
ik zou best eens samen met een aantal mensen de routes willen verkennen en er bordjes voor aanvragen bij de gemeente :)
gemeente den haag zou een voorbeeld kunnen nemen aan de boswachters van het amsterdamse bos... prima ruiterpaden! en routes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:57

MannyChina schreef:
ik zou best eens samen met een aantal mensen de routes willen verkennen en er bordjes voor aanvragen bij de gemeente :)

Ik ben voor! Zijn we alvast met 2!

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:21

Tessebes schreef:
MannyChina schreef:

Ik ben voor! Zijn we alvast met 2!

top!
we kunnen eens met een aantal een aanvraag doen bij de gemeente....wie weet willen ze bordjes leveren....ik wil ze wel plaatsen hhaha *\o/*

Lamilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:50

In Paard en Sport staat een oproep om een petitie te tekenen: Red de buitenrit! Ruiterpaden worden niet meer onderhouden of worden opgeheven. Zo niet in Den Haag. Juist omdat de gemeente de bestaande ruiterpaden opnieuw op de kaart heeft gezet (de vorige kaart was inderdaad 20 jaar oud en dus gedateerd), is iedereen zich er weer van bewust dat ze er zijn, dat ze onderhouden moeten worden en dat er soms verbindingen die vroeger bestonden zijn opgeheven. Door de uitgave van de Haagse ruiterpadenkaart is het overleg met de maneges weer op gang gekomen. Doel is bestaande paden te behouden en te onderhouden en te kijken of de gaten in het netwerk kunnen worden gedicht.
Dus ik zou zeggen: nie klaguh, meedenkuh!

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:54

volgens mij word er in bovenstaande berichten ook wel gedeeltelijk meegedacht...alleen is het wel frusterend dat er altijd half werk word verricht door de gemeente ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 06:30

Het had zoveel beter gekund en dat vind ik gewoon een gemiste kans. Had gedetailleerde kaartjes van elk gebied apart gedaan ipv 1 grote overzichtskaart. Hartstikke fijn dat het onderhoud gaat verbeteren, maar daar heb je geen kaart voor nodig. Verder zijn er ook paden van dunea en SBB, uiteindelijk gaat de gemeente den haag daar toch niet over?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 06:38

Ik denk dat je een goede kans maakt om te reageren naar de gemeente toe met goede voorstellen. Ik kan me namelijk voorstellen dat er weinig kennis is maar wel goede bedoelingen.
Doe voorstellen en wie weet hoever je komt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:03

Alleen.... honden mogen bijna nergens loslopen. Dat is pas fijn als je 500 per jaar betaalt aan hondenbelasting.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:04

Ze hebben ook een mooie hondenkaart. Met uitrengebieden naast drukke wegen. Heel handig...

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:47

Babootje schreef:
Ze hebben ook een mooie hondenkaart. Met uitrengebieden naast drukke wegen. Heel handig...

ik ben al een tijd met de gemeente in de weer over het hondenbeleid.... je betaald idd absurd veel belasting maar krijgt er weinig voor terug.
Nu is het zo dat hondenbelasting niet uitgegeven hoeft te worden aan alleen hondenbezitters, dit mag in een algemeen potje...
Maar neem allemaal gewoon contact op met de gemeente, of dit nu de honden of paarden gebieden betreft. hoe meer suggesties en berichten des te eerder zal de gemeente iets uitvoeren. :D