Een amazone uit Kollum is zondag aan het einde van de middag ernstig gewond geraakt toen ze van haar paard viel bij Jistrum. De Kollumse was met twee andere ruiters een tocht aan het maken en ze gingen vanaf de Alde Harstewei de Ieswei op. Bij het opstappen van het zandpad naar de gewone weg gleed het paard uit en viel de Kollumse van het paard. Ze raakte met haar hoofd het wegdek.
Twee ambulances en de traumahelikopter van het UMCG uit Groningen zijn ter plaatse gekomen om eerste hulp te verlenen aan het slachtoffer. Ze is rond 17.45 uur per helikopter overgevlogen naar het ziekenhuis.
Dat meisje is een vriendin van een meisje bij mij in de paarden-whatsapp groep (grote groep met allemaal paardenmeiden). Ze heeft 40% kan om te overleven en 40% kan om te sterven. De overige 20% is dat ze er wel uitkomt maar met een beperking. Haar schedel en cap zijn doormidden en ze heeft een hersenbloeding. Ze word in coma gehouden tot en met woensdag. Dat is alles wat ik weet tot nu toe. We hopen allemaal het beste natuurlijk. Ik wens haar familie en het meisje uit de groep veel sterkte!
Als dit bericht niet gewenst is moet het maar verwijdert worden
Wow wat erg. Het zal je maar overkomen :S Beterschap/sterkte gewenst!
Jet
Geplaatst: 10-03-14 23:49
Jeetje, 12 jaar en dan zo'n rot ongeluk. ArinaZazoe11, ik vind het juist goed dat je het hier plaatst, dan weten wij ook hoe het meisje er aan toe is. Ik hoop dat ze de 40% kans om er goed uit te komen krijgt, zowel voor haarzelf als voor haar familie en vrienden!
Ik ken het meisje. Echt heel erg.. Ik hoop dat ze er goed uit komt!
horselover22
Geplaatst: 11-03-14 13:10
o jee hoop dat ze het overleeft en er niks ernstigs aan overhoud
Knakker
Geplaatst: 11-03-14 13:12
sterkte, 40 % kans... dat is niet veel....
ilaan
Geplaatst: 11-03-14 13:13
Oh jeetje. Is zo'n weg toch wel erg hard ineens. Wil niet eens weten hoe hard dat is gegaan als de cap doormidden is en het er zo aan toe is met haar schedel!
Ik hoop dat ze er nog goed uitkomt!
Cemlys
Geplaatst: 11-03-14 13:15
He bah, dit is echt een naar ongeluk, ondanks de kansen, sterkte aan haar familie en vrienden en hopen dat ze er weer helemaal bovenop komt
Pfoe wat heftig om dit zo te lezen! Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit. En dan nog te bedenken wat er gebeurd was als ze geen cap op had... jakkes!