Paarden Ger Visser naar de Rabobank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paarden Ger Visser naar de Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 09:56

* http://www.rtvoost.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokkers Wendy & _Cher

Afbeelding
London is een van de paarden die naar de Rabobank gaan. Foto: Franz Venhaus

De toppaarden van oud-vastgoedmagnaat Ger Visser gaan na een lange juridische strijd naar de Rabobank. Dat heeft de rechtbank in Zutphen vandaag bepaald.

Het gaat onder meer om het paard London waarmee ruiter Gerco Schröder nog zilver won op de Olympische Spelen 2012. Dat paard zou zo'n tien miljoen euro waard zijn. De uitspraak van de rechter is een gevoelige klap voor de gevallen vastgoedmagnaat. De paarden waren volgens intimi zijn lust en zijn leven.

Er lag al sinds het faillissement van de Deventer kantoorontwikkelaar beslag op de wedstrijdpaarden en de Eurocommerce stallen in Lochem. Toch heeft het tot vandaag geduurd voordat de rechter zijn uitspraak kon doen.

Vlak voor het faillissement verkocht Ger Visser alle paarden en de stallen aan zijn zoon.
De rechter oordeelde vandaag dat de verkoop ongedaan moet worden gemaakt omdat er sprake zou zijn van faillissementsfraude. Ger Visser is nu niet alleen zijn paarden kwijt, maar moet ook nog een kleine veertig miljoen euro terugbetalen aan de Rabobank. Visser heeft al wel aangegeven nog in hoger beroep te gaan.

celano

Re: Paarden Ger Visser naar de Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:59

Helemaal terecht. Stelletje boeven.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:10

Ben blij met de uitspraak. Had hij maar niet moeten frauderen :j

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:14

Ik vind het terecht,
maar oh zo zonde als straks Londen, New Orleans enzo naar het buitenland worden verkocht.
En helemaal vervelend voor Gerco die al z'n toppaarden kwijtraakt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:31

Zouden die ook op BVA geveild worden :D

Nee, zonder gekheid. De Rabobank presenteert zich toch altijd als dé bank voor de paardensport? Misschien behouden ze de paarden wel met een of andere constructie.

Anderzijds... Daarmee kunnen ze ook weer hun eigen boetes aflossen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:43

40 miljoen is geen kattepis zeg! :oo

maarjoleinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:54

Wat er zich allemaal wel niet afspeelt in de buurt, jeetje zeg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:55

Boontje komt om zijn loontje, Visser heeft de kans gehad om het faillissement af te wenden door prive diep in de buidel te tasten maar dat wilde hij niet. Als je het hoog in de bol hebt kun je diep vallen. Enigste wat ik jammer vind is het feit dat één van Nederlands beste ruiters hierdoor misschien weer opnieuw moet beginnen. Met Visser heb ik geen medelijden, ondernemers die proberen van alles aan een faillissement te onttrekken en daardoor de onderaannemers, vaak kleine bedrijven ook over de kling jagen moet je aanpakken en hard ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:13

Ben benieuwd of rabobank de paarden gaat behouden voor de sport. Zou me niks verbazen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:16

Dat de rabobank nu de eigenaar is van de paarden vind ik niet meer dan logisch. Maar wat zou het zonde zijn als ze besluiten de paarden te verkopen ipv bij Gerco te houden... Al zouden ze als ze slim zijn de paarden gewoon bij Gerco kunnen laten, want die brengen samen wel veel geld voor ze binnen dan..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:41

bigone schreef:
Boontje komt om zijn loontje, Visser heeft de kans gehad om het faillissement af te wenden door prive diep in de buidel te tasten maar dat wilde hij niet. Als je het hoog in de bol hebt kun je diep vallen. Enigste wat ik jammer vind is het feit dat één van Nederlands beste ruiters hierdoor misschien weer opnieuw moet beginnen. Met Visser heb ik geen medelijden, ondernemers die proberen van alles aan een faillissement te onttrekken en daardoor de onderaannemers, vaak kleine bedrijven ook over de kling jagen moet je aanpakken en hard ook.

Ger Visser is persoonlijk ook failliet.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:02

Anoniem schreef:
Ben benieuwd of rabobank de paarden gaat behouden voor de sport. Zou me niks verbazen.

Het is te hopen. Volgens mij heeft de Rabobank uit sponsor-overtuiging wel belang bij goed presterende ruiters en paarden.
Aan de andere kant het is een bank, die waarschijnlijk op den duur gewoon geld wil zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:03

janderegelaa schreef:
bigone schreef:

Ger Visser is persoonlijk ook failliet.

Na heel veel gedraai en gekonkel, inderdaad. Ik gun niemand dit , ook Visser niet maar dan had hij maar niet verwerpelijk bezig moeten zijn met zijn kantoorpanden.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:27

Het blijft altijd moeilijk. Ger Visser Jr. heeft idd de stal overgekocht, maar de Rabobank vindt het bedrag wat hiervoor is betaald niet reëel, maar zegt ook niet wat ze wel een goed bedrag hadden gevonden. Waardoor het voor Jr erg moeilijk is om hier tegen in te gaan. Het is zowiezo moeilijk om in te schatten wat de stal waard was toen Ger Visser Jr. het over kocht. Op dat moment had London nog niet de OS gelopen en was daardoor toen nog veel minder waard. Door de OS werd de stal met paarden ineens veel meer waard.

Toch blijft het erg dat de Ger Visser bij zo veel bedrijven/banken zulke hoge schulden heeft kunnen opbouwen en er onder uit zou kunnen komen door zichzelf persoonlijk failliet te verklaren en de stal+paarden aan zijn zoon te verkopen.... En het zal me niks verbazen als hij ergens nog geld heeft staan... Maar toch verbaasd het me dat de Rabobank het überhaupt zo ver heeft laten komen...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:32

joepluffer schreef:
Het blijft altijd moeilijk. Ger Visser Jr. heeft idd de stal overgekocht, maar de Rabobank vindt het bedrag wat hiervoor is betaald niet reëel, maar zegt ook niet wat ze wel een goed bedrag hadden gevonden. Waardoor het voor Jr erg moeilijk is om hier tegen in te gaan. Het is zowiezo moeilijk om in te schatten wat de stal waard was toen Ger Visser Jr. het over kocht. Op dat moment had London nog niet de OS gelopen en was daardoor toen nog veel minder waard. Door de OS werd de stal met paarden ineens veel meer waard.

Toch blijft het erg dat de Ger Visser bij zo veel bedrijven/banken zulke hoge schulden heeft kunnen opbouwen en er onder uit zou kunnen komen door zichzelf persoonlijk failliet te verklaren en de stal+paarden aan zijn zoon te verkopen.... En het zal me niks verbazen als hij ergens nog geld heeft staan... Maar toch verbaasd het me dat de Rabobank het überhaupt zo ver heeft laten komen...

Jr heeft NIKS betaald (is via een sponsorcontract geregeld), terwijl Eurocommerce Holding toen al in zwaar weer verkeerde en een faillissement niet ondenkbaar was. Dat is gewoon fraude.

En paarden taxeren is inderdaad 'moeilijk', maar het onroerend goed en de grond vertegenwoordigen gewoon een reële waarde.

Hoe kom jij er bij dat de Rabobank niet heeft gezegd voor wel bedrag hij het had moeten kopen? En het is inderdaad voor Visser jr. moeilijk om hier tegen in te gaan omdat het fraude is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:35

the never ending story dan nu toch ten einde?
Ben benieuwd hoe dit nu dan weer verder gaat....

maarjoleinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:56

Terecht, best schokkend dat zoiets dicht in de buurt zich afkan spelen zeg

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:34

celano schreef:
joepluffer schreef:

Jr heeft NIKS betaald (is via een sponsorcontract geregeld), terwijl Eurocommerce Holding toen al in zwaar weer verkeerde en een faillissement niet ondenkbaar was. Dat is gewoon fraude.

En paarden taxeren is inderdaad 'moeilijk', maar het onroerend goed en de grond vertegenwoordigen gewoon een reële waarde.

Hoe kom jij er bij dat de Rabobank niet heeft gezegd voor wel bedrag hij het had moeten kopen? En het is inderdaad voor Visser jr. moeilijk om hier tegen in te gaan omdat het fraude is.

Het is niet met een sponsorcontract geregeld. Het is geregeld met een lening van 7 miljoen, verstrekt door Ger Visser.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:58

Het is natuurlijk niet goed te praten, maar vergeet niet dat deze mensen de springsport jarenlang gesponsord hebben en daarmee de springsport mede op hoog niveau heeft weten te houden voor NL.
En iemand zijn lust en leven afnemen is pijnlijk, bekijk het een beetje menselijk, de Banken zijn ook niet godalmachtig hè, daar zitten ook meer dan genoeg fraude zaken in.

Belle_Siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:05

maarjoleinxx schreef:
Terecht, best schokkend dat zoiets dicht in de buurt zich afkan spelen zeg

Ik vind het niet schokkend.....het spelletje van het grote geld....sometimes you win ( a lot ) sometimes you loose....
Ik denk niet dat meneer Visser er een boterham minder om eet.

Heel jammer voor de sport en Gerco dat ze pion geworden zijn in het spel

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:10

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:57

ullaatje schreef:
Het is natuurlijk niet goed te praten, maar vergeet niet dat deze mensen de springsport jarenlang gesponsord hebben en daarmee de springsport mede op hoog niveau heeft weten te houden voor NL.
En iemand zijn lust en leven afnemen is pijnlijk, bekijk het een beetje menselijk, de Banken zijn ook niet godalmachtig hè, daar zitten ook meer dan genoeg fraude zaken in.

Oh, alsjeblieft zeg, gaan we weer op die toer? Die man heeft heel veel mensen opgelicht, zelf vér boven zijn stand geleefd (ferrari's, andere sportwagens, paarden, huizen etc) niet alleen de bank is daarvan de dupe. Dat de paarden aan de bank zijn toegewezen is in mijn ogen niet meer dan terecht.
De bank wil gewoon geld zien, dus die zullen de paarden verkopen. Daar is het een bank voor.
Hij heeft de boel opgelicht, natuurlijk moet hij daarvoor bloeden (het liefst zie ik zo'n figuur gewoon de cel in gaan).

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:59

ullaatje schreef:

Ja, van andermans geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:03

Idd, dat is niet goed te praten. Mensen gedupeerd, in de schulden geholpen en noem maar op. Nee sorry.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:16