Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Esprit4 schreef:ik ben er meerdere malen langs gefietst en ik weet echt niet naar welke paarden zij dan hebben gekeken maar die shetlanders hadden gewoon hooi en flink verwaarloosd dan kun je wel meer paarden uit nederland gaan weghalen
Jennyj01 schreef:Esprit4 schreef:ik ben er meerdere malen langs gefietst en ik weet echt niet naar welke paarden zij dan hebben gekeken maar die shetlanders hadden gewoon hooi en flink verwaarloosd dan kun je wel meer paarden uit nederland gaan weghalen
Maar je moet ergens beginnen.
Uppojono schreef:Esprit4 schreef:ik ben er meerdere malen langs gefietst en ik weet echt niet naar welke paarden zij dan hebben gekeken maar die shetlanders hadden gewoon hooi en flink verwaarloosd dan kun je wel meer paarden uit nederland gaan weghalen
Hoe zagen de pony's er zelf uit dan? Weet je zeker dat het om dezelfde pony's gaat? Het lijkt mij sterk dat er dieren worden weggehaald als er niks ernstigs aan de hand is. Ik vind altijd dat in NL de omstandigheden wel heel slecht moeten zijn, voor er pas ingegrepen wordt.
. savath schreef:Veel mensen maken wetten en kennen de dieren niet ... Bv ze kennen het beeld van een paard in een manege, in een nette ingestrooide stal.. 23 op 24 opgesloten in box, maar het oogt mooi... Als ze dan een paard in blub zien staan denken ze Oh arm paardje.... Dat ze eerst leren wat een paard is... en vooral wat hun behoefte is, buiten enkel hun rantsoen...
savath schreef:Veel mensen maken wetten en kennen de dieren niet ... Bv ze kennen het beeld van een paard in een manege, in een nette ingestrooide stal.. 23 op 24 opgesloten in box, maar het oogt mooi... Als ze dan een paard in blub zien staan denken ze Oh arm paardje.... Dat ze eerst leren wat een paard is... en vooral wat hun behoefte is, buiten enkel hun rantsoen...
_Femkeeex schreef:savath schreef:Veel mensen maken wetten en kennen de dieren niet ... Bv ze kennen het beeld van een paard in een manege, in een nette ingestrooide stal.. 23 op 24 opgesloten in box, maar het oogt mooi... Als ze dan een paard in blub zien staan denken ze Oh arm paardje.... Dat ze eerst leren wat een paard is... en vooral wat hun behoefte is, buiten enkel hun rantsoen...
Helemaal mee eens!
Ik ben benieuwd naar het filmpje. Ik kan hem nergens vinden
Tigra_ schreef:Ik vind ze er toch vrij dun uitzien. Al is het moeilijk beoordelen door de bos haar maar juist daardoor lijken ze niet mager. Maar ik weet uit ervaring dat schijn kan bedriegen met zo'n bos haar dat moet je echt voelen.
_Femkeeex schreef:Tigra_ schreef:Ik vind ze er toch vrij dun uitzien. Al is het moeilijk beoordelen door de bos haar maar juist daardoor lijken ze niet mager. Maar ik weet uit ervaring dat schijn kan bedriegen met zo'n bos haar dat moet je echt voelen.
Misschien hebben ze wormen? Hoeft niet altijd aan voedsel te kort te liggen. Zo te zien hebben ze genoeg hooi en daar ergens staat vast en zeker een bak met water. Pony's kunnen makkelijk overleven op hooi, gras en water, brokken zijn een luxe
CxB schreef:Misschien hebben die pony's wel een wormenkuur gehad deze week ofzo.. Er zijn wel ergere gevallen..