VHO Trofee voor Arlando in "KWPN's got talent" [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

VHO Trofee voor Arlando in "KWPN's got talent" [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 12:02

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
Diederik van Silfhout en Arlando. Foto: http://www.focussed.nl

De VHO Trofee kende dit jaar een nieuwe formule. In ‘KWPN’s got talent’ reden de zes deelnemers een Kür op muziek die werd beoordeeld door Jacques d’Ancona, Barrie Stevens – beiden met vooral de focus op de presentatie – en Mariette Sanders voor de technische beoordeling.

De Gelderse Upperville (v.Cabochon) werd gereden door Tatiana Dorofeeva, die speciaal hiervoor de oversteek vanuit Rusland had gemaakt. Olivi-zoon Universeel kwam onder het zadel van Grieteke Oldenburger, Stephanie Peters reed haar Kür met Bojengel. Tom Franckx presenteerde Westenwind, de zoon van Flemmingh. Tuschinski kwam in de baan met Kirsten Brouwer.

Diederik van Silfhout startte Arlando. Van deze zes kon de laatste combinatie de jury het meeste bekoren. In een indrukwekkende Kür toonde de Paddox-zoon de aanleg voor verzameling. Jacques d’Ancona was lyrisch en gaf een 9, Barrie een 8.9. Ook Mariette Sanders vond de uitvoering technisch top en roemde het talent voor piaffe en passage. Haar score van 8.7 betekende de winst voor Diederik en Arlando (88.25%).

video

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:03

Hoe was Tuschinski? Iemand een filmpje van?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:11

Geen filmpje, maar Kirsten had hem super aan het lopen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:15

Tuschinski was geweldig. Alleen jammer dat hij zo vastgepakt wordt terwijl de amazone hem daarna aan een lang teugeltje stapt. Het kan dus wel.

Jacques d' Ancona zei: je hebt goud tussen je benen haha.

Waar wel terecht een opmerking over gemaakt werd bij bijna alle combi's, de muziek keuze was eigenlijk gewoon ruk en de uitvoering op die muziek ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:16

janderegelaa schreef:
Tuschinski was geweldig. Alleen jammer dat hij zo vastgepakt wordt terwijl de amazone hem daarna aan een lang teugeltje stapt. Het kan dus wel.

Waar wel terecht een opmerking over gemaakt werd bij bijna alle combi's, de muziek keuze was eigenlijk gewoon ruk en de uitvoering op die muziek ook.

Hoe bedoel je; vastgepakt wordt?

marjolein88

Re: VHO Trofee voor Arlando in "KWPN's got talent"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:17

Ik vond dat zij hem juist mooi los had aan de voorkant. Stang hing er continu los bij.
De waren er een paar bij............

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:18

Suzanne F. schreef:
janderegelaa schreef:

Hoe bedoel je; vastgepakt wordt?

Met heel veel druk en spanning . Hals strekken komt er niet uit door de spanning. En dan vraag ik me dus af: wat kan de amazone met uitstappen blijkbaar wel wat met rijden niet lukt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:19

marjolein88 schreef:
Ik vond dat zij hem juist mooi los had aan de voorkant. Stang hing er continu los bij.
De waren er een paar bij............

De stang kon ook niet vast want dan was hij ontploft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:36

Arlando terechte winnaar. Wat een talent heeft dat paard en wat kan die Diederik sturen zeg. Prachtig om naar te kijken.

Maar waar wij Gelderse liefhebbers hebben gruwelijk genoten van Upperville. Wat een macht heeft dat dier.
2e plaats achter Arlando. Geweldig.

Tushinski...waanzinnig goed paard maar wel echt high voltage...poeh...das geen makkelijk paard om te rijden. Vond hem juist mooi voorgesteld. Maar hij is zo hyperdepiep.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-02-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:41

NatasjavE schreef:
Arlando terechte winnaar. Wat een talent heeft dat paard en wat kan die Diederik sturen zeg. Prachtig om naar te kijken.

Maar waar wij Gelderse liefhebbers hebben gruwelijk genoten van Upperville. Wat een macht heeft dat dier.
2e plaats achter Arlando. Geweldig.

Die Russin heeft het lachen alleen niet uitgevonden. Zelfs in de uitrijbak keek ze alsof de Wodka al een maand op was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:46

Tja...dat heeft niet iedereen van zichzelf. Bovendien zwaaide ze naar de fans....en zag ik toch duidelijk een glimlach.

Ze waren heel aardig. We hebben na afloop bij zijn box staan kijken. Wat een braaf dier zeg.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:49

NatasjavE schreef:
Tja...dat heeft niet iedereen van zichzelf. Bovendien zwaaide ze naar de fans....en zag ik toch duidelijk een glimlach.

Ze waren heel aardig. We hebben na afloop bij zijn box staan kijken. Wat een braaf dier zeg.

Nou mooi als ik het verkeerd zag. Ik hoop dat ze zich welkom gevoeld heeft.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:57

sugarcoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:30

IK vond de Upperville het geweldig doen. Het zag er safe en makkelijk uit. Mijn complimenten voor de amazone, dit paard is heel goed terecht gekomen! Hij oogt klassiek maar een solide paard! Ze doen het toch maar ver van huis in een hectische entourage waar menig paard de riebels van zou krijgen! Chapeau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:38

Die Arlando lijkt wel 1.50 mtr onder Diederik :=

GJ9

Re: VHO Trofee voor Arlando in "KWPN's got talent" [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:01

Wat een leuke rubriek was dit!

Diederik terechte winnaar, wat kan hij rijden zeg. Arlando gaat super, die heeft ontzettend veel talent om terug te schakelen en weer vooruit te gaan.

Enorm genoten van Upperville! Wat deed hij blij wat er van hem gevraagd werd, wissels om de pas met zoveel gemak. Mooie tweede plaats.

Tuschinski, respect voor de amazone! Super snel, naar voren denkend en ril paard, krijg al zweethandjes alleen door ernaar te kijken. Die stuurde ze toch netjes en vriendelijk de baan door, wauw.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:32

sugarcoons schreef:
IK vond de Upperville het geweldig doen. Het zag er safe en makkelijk uit. Mijn complimenten voor de amazone, dit paard is heel goed terecht gekomen! Hij oogt klassiek maar een solide paard! Ze doen het toch maar ver van huis in een hectische entourage waar menig paard de riebels van zou krijgen! Chapeau!

ik vind Upperville helemaal niet klassiek. Hij zou bij de rijpaarden ook goed werk kunnen doen

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:29

Grappig dat hier gezegd wordt dat Tuschinski met veel druk gereden wordt, als er 1 ruiter is die niet met druk rijdt is t Kirsten..
Tuschinski heeft al bij vele 'top'ruiters gestaan die niets met hem konden omdat hij zo overijverig en loperig en gevoelig is, nu krijgt hij eindelijk de ruimte en credits die hij zo verdiend, want wat een beweger!
Petje af voor Kirsten, zij komen er wel samen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:42

Sjoukie1305 schreef:
Grappig dat hier gezegd wordt dat Tuschinski met veel druk gereden wordt, als er 1 ruiter is die niet met druk rijdt is t Kirsten..
Tuschinski heeft al bij vele 'top'ruiters gestaan die niets met hem konden omdat hij zo overijverig en loperig en gevoelig is, nu krijgt hij eindelijk de ruimte en credits die hij zo verdiend, want wat een beweger!

Helemaal mee eens hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:48

pillow schreef:
sugarcoons schreef:

ik vind Upperville helemaal niet klassiek. Hij zou bij de rijpaarden ook goed werk kunnen doen. En hij is eigenlijk ook helemaal rijpaard gefokt met ver weg gelderse voorouders

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:54

Verweg??? Cabochon heeft een Gelderse moeder...Vincent ook met Gelders bloed.

Niet verweg. Hij is zeker klassiek. Tis alleen geen Tuigpaard.

Hij is op en top Gelders.

Zou hij goed werk kunnen doen bij de rijpaarden? Jazeker.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:01

iemand enig idee waarom Apache niet meer mee deed ??

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:02

Afbeelding

Afbeelding

Hier twee fotos van Upperville, die ik van iemand kreeg.

Ik vind hem ook Gelders! Hij is wel charmant met mooie ronde vormen. Zijn dochter Dodessa is voor mij echt het prototype Gelders paard.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:11

NatasjavE schreef:
Sjoukie1305 schreef:

Helemaal mee eens hoor.

Oh, maar ik vind haar ook super hoor, petje af.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 02:31

Upperville is zoals ik een gelder graag zie. Groot zwaar mooi. Ik vind jammer dat veel gelderse doorslaan richting tuigpaard.
Dus erg blij met deze hengst weer in de dekkerij! En wat een karakter, ik was net te laat met foto maken want hij stond op begin vd prijsuitreiking op 3 benen rust :+.