KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 23:01

www.kwpn.nl

Vanavond kwam tijdens de dressuuravond van de KWPN Hengstenkeuring een heel bijzonder kwartet in de baan. Vier generaties dressuurhengsten werden gepresenteerd met Krack C aan kop en daarbij ook zijn zoon United, kleinzoon Bordeaux en achterkleinzoon Ferdeaux. Vier in leven zijnde generaties goedgekeurde hengsten is niet uniek, maar wel dat ze samen te zien waren. Een ander bijzonder feit is dat al deze hengsten in (mede) eigendom zijn van Joop van Uytert.

video

Ketaki

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:09

wauw, dat ziet er gaaf uit zeg.

heeft krack c nog een predikaat behaald?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:14

Ontzettend gave rubriek en superleuk dat dit kan. Jammer alleen dat ze de oudere hengsten niet 'gewoon' onder het zadel toonden, denk dat dat een hoop minder stress had opgeleverd voor deze hengsten...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:15

Krack c was die eerste toch??? Ik irriteerde me wel mateloos aan de man die hem vast hield -O-
Ik vond de 3e hengst zich echt goed tonen!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Krack c was die eerste toch??? Ik irriteerde me wel mateloos aan de man die hem vast hield -O-

Ga 'm zelf maar ff aan de hand tonen daar... Halstertje om en klaar zeker? :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:23

Janine1990 schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

nou daar zit een taak van opvoeden in hoor...
hij had hem absoluut niet zo strak dubbel te hoeven flappen... en sorry, maar hengst of merrie een paard wat je de ring uit druk zou ik niet kunnen waarderen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:23

Janine1990 schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

Sorry, maar vind dat wel een hele rare, misplaatste opmerking?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:25

unihorses schreef:
hij had hem absoluut niet zo strak dubbel te hoeven flappen... en sorry, maar hengst of merrie een paard wat je de ring uit druk zou ik niet kunnen waarderen.

Uhu, lekker makkelijk gezegd :D

Zou het Joop en z'n team ff vertellen ;)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:30

What the hell is die kerel met Krack C aan het doen? Sorry hoor, het zal vast niet makkelijk zijn om zo'n paard daar rond te leiden, maar zo dubbelvouwen is niet nodig.

Verder gaaf filmpje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:30

Janine1990 schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

Natuurlijk niet. Maar dit is ook geen porum.

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:31

Krack is echt kansloos voorgesteld. Halster is natuurlijk super overdreven, maar je hoeft hem niet dubbel te vouwen. Slaat nergens op. Loopt toch ook voor geen meter hoe die man hem vast heeft? Bordeaux en ferdeaux worden mooi voorgesteld!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:32

eszip schreef:
Krack is echt kansloos voorgesteld. Halster is natuurlijk super overdreven, maar je hoeft hem niet dubbel te vouwen. Slaat nergens op. Loopt toch ook voor geen meter hoe die man hem vast heeft? Bordeaux en ferdeaux worden mooi voorgesteld!

Bordeaux en Ferdeaux worden op dezelfde manier vastgehouden als ik het goed heb gezien.
Krack wringt zichzelf in allerlei bochten, hij leek me nogal ehm... fris :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:33

Nou, dank jullie, ik dacht dat ik scheel was.... :roll:

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:38

Bordeaux en Ferdeaux worden niet met de teugel over de hals vastgehouden. Krack C en United wel, en de voorbrenger heeft wel degelijk bij Krack C die teugel ontzettend strak. Ik zeg niet dat ik het kan en je ziet dat hij superfris en vervelend is, maar daarom zei ik ook al misschien hadden ze beter die oudere hengsten (die het niet meer gewend zijn om zo voorgebracht te worden) gewoon onder t zadel moeten tonen, had er een stuk aantrekkelijker uit gezien ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:42

hetismij schreef:
Bordeaux en Ferdeaux worden niet met de teugel over de hals vastgehouden. Krack C en United wel, en de voorbrenger heeft wel degelijk bij Krack C die teugel ontzettend strak. Ik zeg niet dat ik het kan en je ziet dat hij superfris en vervelend is, maar daarom zei ik ook al misschien hadden ze beter die oudere hengsten (die het niet meer gewend zijn om zo voorgebracht te worden) gewoon onder t zadel moeten tonen, had er een stuk aantrekkelijker uit gezien ;)

Na een half rondje haalt de voorbrenger de teugel al over het hoofd heen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:42

hetismij schreef:

Ik zat het nog ff weer opnieuw te kijken (in hogere resolutie), en inderdaad Bordeaux en Ferdeaux worden niet met de teugel over de hals vastgehouden.

Maar bij het stilstaan in het midden is Krack ook constant rondjes aan het draaien, dus in mijn ogen pure frisheid. Kijk hoe United zich in het begin gedraagd. Krack is, als ik me niet vergis, een behoorlijk standje. Die wil je niet tegen je hebben. Sowieso wil je geen 500 kilo tegen je hebben. Ook met een bit heb je er weinig tegen te vertellen :D

Wordt Krack nog gereden? Paar jaar geleden wel bij de junioren gestart met in mijn ogen tegenvallende resultaten. United is ook vrij stilletjes uit beeld verdwenen nadat hij LT startte met Edward.

Qua aantrekkelijkheid ben ik het wel met je eens hoor. Maar er wordt zo makkelijk over gedacht hier op Bokt. Wordt er geroepen over opvoeding. Kom op zeg, dacht je nu echt dat die hengsten zich ook zo gedragen op stal? I highly doubt that.. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:44

Janine1990 schreef:
unihorses schreef:

Uhu, lekker makkelijk gezegd :D

Zou het Joop en z'n team ff vertellen ;)

prima.. denk ook niet dat ze er zelf super trots op zullen zijn.
en dan kan ik me maar gelukkig prijzen dat ik niets met heethoofdige hittepetiterige kwpn hengsten te maken heb... ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:46

Wat is die eerste kerel aan het doen? Eerst zelf over de hekjes, dan het paard over de hekjes. :') Ook United word raar vast gehouden. Bordeaux en Ferdeaux worden idd mooi voorgesteld. Bordeaux vind ik toch het meest aansprekend, actie van voor én ook van achter, erg mooi paard. En blijkbaar hebben ze de laatste twee gelukkig wat nuchterder gefokt. :=

eszip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:47

Juist. Krack heeft eerst zijn teugels gewoon over zijn hals hangen en die worden aan een kant vast gehouden.(Net als bij United daarna) vervolgens gooit hij bij Krack de teugels van de hals af en houd de teugels met twee handen apart van elkaar vast. De laatste twee hebben ze de teugels niet over de hals en in 1 hand. Veel handiger. Je contact is veel makkelijker zonder al dat ge-emmer, dat je ze dubbelvouwt of je eigen kant op trekt. Heb je ook nog je andere hand over om die een keer omhoog te zwaaien mochten ze op je schoot willen gaan zitten/zweep vast te houden. Denk je dat die beesten niet fris zijn dan? Joop is zelf denk ook niet blij geweest met Krack. Kan ik me niet voorstellen in iedergeval.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:06

Jemig wat een ellendelingen, sorry, anderen zullen vast verongelukken met die beesten ofzo maar kom op, dit is toch geen reclame voor de hengsten...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:11

Ik snapte niet goed waarom ze niet gewoon alle 4 gereden werden. Ik vond dat iets wat een hommage had moeten zijn eigenlijk een aanfluiting was.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:13

Ik denk dat ze onder het zadel ook nog eens een stuk rustiger geweest waren.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:24

Als ze zo fris zijn, waarom hebben ze ze vooraf niet even beweging gegeven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:30

EmmaVZ schreef:
Als ze zo fris zijn, waarom hebben ze ze vooraf niet even beweging gegeven?

Sinds wanneer betekent fris dat het paard de hele dag heeft stil gestaan of koud de ring in komt??

Niemand heeft hier beweerd dat die paarden de rest van de dag stil hebben gestaan? En het lijkt me dat je als voorbrenger nog geen tijd hebt om iets op bokt te plaatsen tijdens de hk...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:35

Paard leek wel een tuinstoel zo dubbelgevouwen :')

Voor de rest niks dan respect voor die mannen hoor, pfoeh wat een bommetjes!
Heel gaaf wel, jammer dat ze niet ohz getoond werden.

EmmaVZ, ik denk dat je die paarden beweging kan geven wat ze willen :')
In zo'n zaal, en dan zijn dit ook nog hengsten hoog in het bloed, denk dat dat ook wel mee telt.

Wat jij stelt is in ieder geval niet perse juist.