Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
quartel schreef:Alsof er met een koe of schaap niet gesjoemeld word..........
Natuurlijk is het niet netjes maar ik weet zeker dat er meer gerotzooit word dan men denkt.
Alleen is dat minder makkelijk te achterhalen.
Kuggur schreef:quartel schreef:Alsof er met een koe of schaap niet gesjoemeld word..........
Natuurlijk is het niet netjes maar ik weet zeker dat er meer gerotzooit word dan men denkt.
Alleen is dat minder makkelijk te achterhalen.
Natuurlijk er wordt overal gesjoemeld.
Er is alleen een fundamenteel verschil tussen de diersoorten die je hier opnoemt en paarden; de eerstgenoemde zijn altijd bestemd voor menselijke voedselproductie, paarden niet. Dit heeft consequenties voor de soorten medicatie die toegestaan zijn.
quartel schreef:Kuggur schreef:
Natuurlijk er wordt overal gesjoemeld.
Er is alleen een fundamenteel verschil tussen de diersoorten die je hier opnoemt en paarden; de eerstgenoemde zijn altijd bestemd voor menselijke voedselproductie, paarden niet. Dit heeft consequenties voor de soorten medicatie die toegestaan zijn.
en denk je dat een koe/schaap/varken/geit en noem maar op geen medicatie krijgen die niet toegestaan worden? Het is misschien makkelijker te verbergen maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zelfs een blaadje sla kan zooi bevatten waar je niks van weet. Iedere boer rommelt om zijn beesten aan de slacht te kunnen verkopen. wat niet weet wat niet deert. Ik vind het nogal naief om te denken dat je nog nooit iets binnen hebt gekregen wat niet de bedoeling geweest mag zijn. Mijn vorige paard had ook bute op, meerdere keren maar het stond niet in haar paspoort. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ze niet gegeten mocht gaan worden wegens de bute. Maar ik ben er niet bij geweest toen haar lichaam verwerkt werd. Mensen doen nu eenmaal vaak veel voor geld.
russel schreef:Koeien en varkens krijgen ook medicijnen, zeker varkens, dat zijn zulke zwakke dieren...het drinkwater zit ook vol hormonen en uitgeplaste anti conseptie, drugs.
Ik neem aan dat de paarden ingeslapen bij de DA door Rendac worden opgehaald en thuis ook, het geldt alleen voor de paarden die door de particulier ten onrechte worden aangeboden aan de slachterijen. Kennelijk zonder paspoorten en dergelijke of inderdaad met medeweten van de slachter.
russel schreef:Koeien en varkens krijgen ook medicijnen, zeker varkens, dat zijn zulke zwakke dieren...het drinkwater zit ook vol hormonen en uitgeplaste anti conseptie, drugs.
Ik neem aan dat de paarden ingeslapen bij de DA door Rendac worden opgehaald en thuis ook, het geldt alleen voor de paarden die door de particulier ten onrechte worden aangeboden aan de slachterijen. Kennelijk zonder paspoorten en dergelijke of inderdaad met medeweten van de slachter.
) Marion71 schreef:russel schreef:Koeien en varkens krijgen ook medicijnen, zeker varkens, dat zijn zulke zwakke dieren...het drinkwater zit ook vol hormonen en uitgeplaste anti conseptie, drugs.
Bokt heeft gelukkig overal verstand van. Haha, wat een flauwekul. Drugs en water met hormonen. Ook nog bekend welke hormonen dat dan zijn?
En hopen dat het grootste deel mensen met zieke paarden ze laat inslapen en ophalen met rendac, scheelt weer wat drama. Marion71 schreef:Bokt heeft gelukkig overal verstand van. Haha, wat een flauwekul. Drugs en water met hormonen. Ook nog bekend welke hormonen dat dan zijn?
damian23 schreef:Marion71 schreef:Bokt heeft gelukkig overal verstand van. Haha, wat een flauwekul. Drugs en water met hormonen. Ook nog bekend welke hormonen dat dan zijn?
Er stond laatst een heel artikel op de facebookpagina van wakker dier. Varkens (en ook koeien) krijgen hormonen om tegelijk zwanger te worden en dus tegelijk te bevallen. Vruchtbaarheidshormomen.
Marion71 schreef:russel schreef:Koeien en varkens krijgen ook medicijnen, zeker varkens, dat zijn zulke zwakke dieren...het drinkwater zit ook vol hormonen en uitgeplaste anti conseptie, drugs.
Bokt heeft gelukkig overal verstand van. Haha, wat een flauwekul. Drugs en water met hormonen. Ook nog bekend welke hormonen dat dan zijn?