De politie heeft woensdag op een boerderij in de gemeente Drimmelen zes vermagerde paarden aangetroffen. De dieren stonden in een vervuilde schuur. Op sommige plekken lag zoveel ontlasting dat de paarden hierin met hun hoeven wegzakten. Volgens de dierenarts hadden sommige dieren kale plekken door regenschurft. Ook hadden enkele paarden open wondjes. De politie wil vanwege de privacy niet melden in welke plaats de dieren zijn aangetroffen.
De eigenaar heeft een proces-verbaal gekregen. Hij moet de dieren laten behandelen en ze onmiddellijk op een schone en droge plek zetten. Verder zullen diverse instanties vanaf nu controleren of de eigenaar de leefomstandigheden van de dieren verbetert.
De politie had via het telefoonnummer 144 een melding gekregen van iemand die wist over de toestand van de paarden. In Wagenberg in de gemeente Drimmelen werden in oktober vijftig verwaarloosde pony's en paarden weggehaald bij een veehandelaar. Die heeft volgens een politiewoordvoerster niks te maken met de zes vermagerde paarden die woensdag zijn gevonden.
Wat raar dat de eigenaar ze mag houden. Lijkt me duidelijk dat hij er niet voor kan of wil zorgen, gebaseerd op de foto.
Maureen_M
Geplaatst: 29-01-14 19:52
Wel grappig dat de politie zegt dat ze de plaats niet willen noemen...
Staat anders heel groot 'Drimmelen' bij
Legoblokje
Geplaatst: 29-01-14 19:54
M_hartje_M schreef:
Wel grappig dat de politie zegt dat ze de plaats niet willen noemen...
Staat anders heel groot 'Drimmelen' bij
Hhahaa ja, ik heb er eerst ook even na moeten kijken, zovan: wat klopt hier niet
Cemlys
Geplaatst: 29-01-14 19:55
Vind die 50 verwaarloosde pony's er stukken beter uitzien dan deze stumperds, bizar dat de eigenaren weer tijd krijgen... afwachten tot het weer te laat is zeker
Annemiek80
Geplaatst: 29-01-14 19:55
Het bericht leest een beetje typisch:
De politie heeft in de gemeente Drimmelen 6 verwaarloosde paarden aangetroffen.... De politie wil vanwege de privacy niet melden in welke plaats de dieren zijn aangetroffen ... en dan staat er op de site ook nog een google map kaartje ernaast
tuurlijk snap ik dat er in een gemeente meerdere plaatsen kunnen liggen hoor maar moest het wel even 2x lezen
edit: terwijl ik aan het typen was hadden bovenstaande bokkers het dus ook al geconstateerd
jorika1986
Geplaatst: 29-01-14 20:17
Snap niet dat ze die scharminkels niet direct weghalen uit deze situatie. Een hele heisa maken over een paar zorgboerderij paarden die naast een gebrek aan wat TLC en wat lichamelijke gebreken (muv Guus) er picobello uit zien vergeleken met deze paarden.