Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Ik ben geen voorstander van klonen, maar als deze hengst als vaderdier aangeboden wordt en daar interesse voor is, waarom niet? Ik zie hem echter nog niet in de sport lopen en al helemaal geen prestaties van het origineel neerzetten want daar is meer voor nodig dan een beetje DNA en heel veel geld.

Joolien schreef:Heb je naar de foto's gekeken? Het is net een pony en vind zijn model totaal niet interessant.

Joolien schreef:Cassidy schreef:Ik ben geen voorstander van klonen, maar als deze hengst als vaderdier aangeboden wordt en daar interesse voor is, waarom niet? Ik zie hem echter nog niet in de sport lopen en al helemaal geen prestaties van het origineel neerzetten want daar is meer voor nodig dan een beetje DNA en heel veel geld.
Zal hij dan dezelfde genen doorgeven als TG? Dat lijkt me zo onwerkelijk.
Cassidy schreef:Ja ze zijn genetisch identiek. Maar daar houdt het ook mee op. Want ieder paard heeft zijn eigen ervaringen, rijdt andere wedstrijden, komt met andere mensen in aanraking. Een paard wordt niet alleen gevormd door zijn DNA.
Zinzi_jewel schreef:Ben echt geen voorstander van kloonen. Vindt het een reuze stom iets.
Dat een kloon net als zijn vader in dit geval top gun niet mooi is is niet boeiend.
Spring paarden moeten kunnen springen en hoeven geen schoonheid wedstrijd te lopen.
Daar gaat het al te vaak mis in de huidige fokkerij het moet mooi zijn.
Maar het hedendaagse mooi is niet te rijden voor de gemiddelde ruiter.