Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De meesten staan hoog in het bloed en hebben geen geduld en vaardigheid om zich zo om het hek heen te bewegen dat de ruiters het hek kunnen openen
mylittlejoy schreef:Zal ik even aftrappen dan?Citaat:De meesten staan hoog in het bloed en hebben geen geduld en vaardigheid om zich zo om het hek heen te bewegen dat de ruiters het hek kunnen openen
Als je niet tijdens een buitenrit kunt af- en opstappen, moet je mijns inziens je toch even achter de oren krabben waar je precies mee bezig bent. Dit is geen excuus om het ruiterpad niet te hoeven gebruiken. En ook een "hoog in het bloed staand paard" hoort gewoon opgevoed genoeg te zijn dat ie even stilstaat of in ieder geval door een hekje kan. Ik heb een rilkikker eerste klas, maar als ik zeg dat wij even stilstaan bij een hekje, gebeurt dat. Als je én dat niet kan én niet kan afstappen, ben je zelf al gevaarlijk bezig, want kan je blijkbaar je paard niet onder controle houden. (Ik snap dan overigens wel meteen het stukje over de mountainbikers. Als een hekje al levensgevaarlijk is, dan krijgt zo'n paard een hartverzakking van een fiets uiteraard).
Dat de hekjes waar ze doorheen moeten blijkbaar te smal zijn voor de paarden is uiteraard wel heel onhandig. Dan is het ruiterpad simpelweg niet te bereiken.

Varekaj schreef:Automatische hekjes zijn wel interessant, ware het niet dat je er wel bij moet kunnen. Paardlief is 1m65 hoog, als dat ding maar 80cm boven de grond hangt mag ik al aardig bukken om erbij te kunnen. Terwijl het voor ponyruiters ook niet handig is als die dingen loodzwaar en torenhoog zijn.
Denk ook niet dat ze er hier blij van worden als je te paard even gaat proberen om iemands weiland over te steken. Ikzelf heb er wel aan gedacht om dat mogelijk te maken met 2 smeedijzeren hekken, maar aangezien ik 1 shethengst heb en 1 warmbloed leek me dat niet zo aantrekkelijk voor andere ruiters