Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leeneliefje schreef:jezus wat belachelijk. Is toch totaal niet van deze tijd om nog zulke achterhaalde rituelen te beoefenen. Kijk in een show als appassionato een beetje vuur is mooi voor de show, maar die paarden en ruiters zijn er helemaal op getraind. Als dit er 100 zijn, zijn ze vast niet allemaal professionals. Heel erg sneu voor de ruiter natuurlijk. Maar paard heeft er niet voor gekozen
Lusitana schreef:leeneliefje schreef:jezus wat belachelijk. Is toch totaal niet van deze tijd om nog zulke achterhaalde rituelen te beoefenen. Kijk in een show als appassionato een beetje vuur is mooi voor de show, maar die paarden en ruiters zijn er helemaal op getraind. Als dit er 100 zijn, zijn ze vast niet allemaal professionals. Heel erg sneu voor de ruiter natuurlijk. Maar paard heeft er niet voor gekozen
Pardon, waarom ga je er van uit dat ze er niet op getrained zijn?
Ik raad je aan even de video te kijken voordat je met commentaar komt.
Als het voor een show is waar mensen voor betalen is het okee, maar als het een bestaand ritueel is , is het plots belacheliijk? Aparte denkwijze.

HollyDiva schreef:Ik vind die paarden toch wel bijzonder rustig zo bij dat vuur op het filmpje, denk dat ze dan toch wel geoefend hebben.
Zal wel flink schrikken zijn geweest voor het meisje en de omstanders.
ook de aziaten kennen 'm.
In geval van het christendom heeft zowel het oude als het nieuwe testament wel een verwijzing er naar. Dus wat er zo grappig aan is? Ayasha schreef:Ik vind het hoe dan ook belachelijk om dit met een paard te doen. Of het nu goed gaat of niet... Die beesten snappen niks van onze menselijke rituelen en heet zal het toch wel zijn, om nog maar te zwijgen over de rook en de angst die een paard op instinctief niveau voor vuur heeft.
Citaat:Door paard in vuur geworpen nog wel, alsof dat dier dat bewust gedaan heeft