Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gem schreef:www.nieuwsblad.be
‘Eigenlijk zou elk paard een chip moeten dragen zodat men meteen weet van wie het paard in kwestie is.’
Deze quote van de eigenaar is best grappig. Het is namelijk verplicht dat elk paard een chip draagt. Dus als hij niet weet dat zijn paard gechipt is, is dit waarschijnlijk niet in orde. Dus als hij een klacht indient, kan de politie daar simpel vanaf komen. (we hebben hier wel niet alle kanten van het verhaal, dus ik kan er volledig langs zitten)Resistance schreef:Het lijkt mij toch vanzelfsprekend, dat als je een paard uit een gracht haalt, je er gelijk een veearts bijhaalt? Of ben ik nou gek? Ik vind dat de politie erg nalatig heeft gehandeld.
Elk paard kan wel eens uitbreken, en misschien was de eigenaar wel weg/naar zijn werk ofzo. Ook al wist de politie niet van wie het paard was, ze hadden er gewoon gelijk een veearts bij moeten halen. De rest komt later wel.
Kitty1985 schreef:Resistance schreef:Het lijkt mij toch vanzelfsprekend, dat als je een paard uit een gracht haalt, je er gelijk een veearts bijhaalt? Of ben ik nou gek? Ik vind dat de politie erg nalatig heeft gehandeld.
Elk paard kan wel eens uitbreken, en misschien was de eigenaar wel weg/naar zijn werk ofzo. Ook al wist de politie niet van wie het paard was, ze hadden er gewoon gelijk een veearts bij moeten halen. De rest komt later wel.
Nee hoor, is helemaal niet vanzelfsprekend....
Als het paard overeind kan komen en prima loopt. Dan gaan ze een wei in.
Rent/loopt/eet zichzelf wel weer warm.
Als je kijkt hoeveel paarden jaarlijks in de sloot liggen...als er elke keer een DA bij moet komen....wie gaat dat betalen als de eigenaar weigert?
Resistance schreef:Kitty1985 schreef:
Nee hoor, is helemaal niet vanzelfsprekend....
Als het paard overeind kan komen en prima loopt. Dan gaan ze een wei in.
Rent/loopt/eet zichzelf wel weer warm.
Als je kijkt hoeveel paarden jaarlijks in de sloot liggen...als er elke keer een DA bij moet komen....wie gaat dat betalen als de eigenaar weigert?
Dus we leven tegenwoordig in een wereld als: "Oh, we hebben net een paard uit een gracht gehaald, en we hebben geen zin om ervoor te betalen ook al heeft het dier wellicht pijn/lijdt het." Er stond toch echt dat het dier volledig uitgeput was, en wie weet wat er mee aan de hand kon zijn.