Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 22:25

http://denhaagfm.nl/

Voor de bouw van een hindoetempel aan de Gaslaan, Den Haag moeten de huurders van de nu nog daar gevestigde percelen een andere plek zoeken.

Huurders van de pakhuizen aan de Gaslaan, die worden gebruikt als paardenstalling, klagen dat daardoor hun dieren op staat worden gezet. “De gemeente heeft in het geheim al jaren onderhandelingen gevoerd om de grond te verkopen”, zegt Regina Meershoek. “De huidige huurders en de omwonenden zijn hiervan in het ongewisse gelaten. In plaats van een nette oplossing te vinden voor de huurders, worden die nu zonder enige vorm van vervangende ruimte op straat gezet. De enige oplossing die de gemeente Den Haag geeft is de dieren naar de slacht te brengen.”

De nieuwe Dew Mandir aan de Gaslaan moet worden gebouwd op de plek naast de huidige kleinere hindoetempel die gevestigd is in een garage. De koopakte van de grond werd op 19 april 2013 getekend, meldt de website van de hindoetempel. In juli 2012 werden de plannen voor het eerst gepresenteerd.

spotterick

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:29

Pfff fijn als je je paard daar hebt staan. Ook fijn dat de gemeente zo weldenkend is....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:52

Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwschierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:47

Hier kan ik iets heel grofs op gaan zeggen maar dan ben ik racistisch. Ik vind het niet kunnen. :n

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:53

KimD schreef:
Hier kan ik iets heel grofs op gaan zeggen maar dan ben ik racistisch. Ik vind het niet kunnen. :n

Ik denk hetzelfde als jou...

Ook heel raar dat de gemeente niet meedenkt, ik vind het gewoon heel belachelijk dat ze de slacht als enige oplossing geven? Kan dit echt zomaar?
Wij huurden ook een wei en die werd ook door de gemeente afgenomen, maar we hebben daarvoor wel een nieuwe wei in de plaats gekregen. Goed, de gemeente kan geen nieuwe stal gaan geven, maar ze hebben dit in het geheim gedaan en ze komen niet met een fatsoenlijke oplossing. Ik vind dat echt niet kunnen en dan zeker voor wat er in de plaats gaat komen, maar daar ga ik verder niet op in... :x

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:05

*houdt racistische opmerkingen in*
Rond uit belachelijk, dat is alles wat ik uit kan brengen. Stelletje piep mensen.
En dan slacht als optie pfft, wij slachten mensen die in een bestemmings plan van een gemeente wonen toch ook niet.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:08

KimD schreef:

Amen...ook ik denk het zelfde!!

Zouden hun het trouwens ook doen als wij naar hun land zouden gaan??
Dit is puur een vraag geen rot opmerking naar het geloof toe hoor!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:10

felicity schreef:
Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwsgierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?

Ben ik ook benieuwd naar, heb ook even gekeken maar zie geen plek waar ik m'n paard zou zetten..
Er staat ook in "pakhuizen die gebrúikt worden als paardenstallen" dus ja, het is geen paardenstal die afgebroken wordt, het zijn (oude) huizen die ruimte moeten maken voor wat nieuws.. Dat daar dan toevallig paarden in staan, kan de gemeente weinig aan doen. Denk dat ze wel meer te doen hebben dan alternatieven zoeken, dat die mensen midden in de stad een paard willen huisvesten is toch niet de verantwoording van de gemeente... Dat van de slacht slaat natuurlijk nergens op, is n.m.m. vooral sensatie-makerij van krant/media :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:13

_Annemiek schreef:
KimD schreef:

Amen...ook ik denk het zelfde!!

Zouden hun het trouwens ook doen als wij naar hun land zouden gaan??
Dit is puur een vraag geen rot opmerking naar het geloof toe hoor!

Ehh denk het niet.... Nederland het land waar alle culturen geaccepteerd worden. Behalve die van ons.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:15

dit heeft niks te maken met de cultuur van die mensen.
de gemeente is hier de schuldige.die verkoopt de grond. of het dan aan hindoes is, of aan mcdonalds, of een particulier, maakt niks uit..
dit wisten ze al vanaf april, en hadden het ook eerder kunnen zeggen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:16

sorry dubbel geplaatst...
Laatst bijgewerkt door nobje op 09-01-14 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:16

Dat ze van verschillende culturen wat willen bouwen dat is natuurlijk prima. Maar dit wel een erg achterbakse manier om het voor elkaar te krijgen.
De gemeente denkt uiteraard weer alleen aan de korte termijn en dat is centen vangen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:17

Ik dacht dat het hindoe geloof altijd zo in de vorm van natuur dacht
en ....?
zorgzaam ???
Ik mag toch hopen dat ze zich hier zelf ook tegen uit zullen spreken... in de vorm het afdwingen bij de gemeente voor vervangende ruimte of een gebaar in die richting...

Verbazingwekkend ?
Tegenwoordig heb je dieren politie....
En zie ik een gedumd of verdwaald dood veulen in een bos liggen, via een linkje op bokt en FB
en zie ik daar een tekstje van 112 bij...
Maar de gemeente mag zo maar in het kader van achterhand 's , of sorry informeel overleg
uitspreken dat alle stal bewoners die daar blijkbaar al jaren (gedoogd ?) staan maar
dood moeten ... c.q. naar de slacht moeten.... moeten omdat het meer geld opbrengt... bizar dat ze het zo doen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:29

Ik hoor/lees niets over een bestemmingsplan.. Het kan nl goed zijn dat de gemeente toch in zn recht staat.. Al zal ik nu heel bokt over me heen krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:32

Oooh mijn god, een paar smerige racisten reageren hier ook direct weer hoor. Joehoe jongens, dit staat toch los van cultuur of geloof, de gemeente zit hier fout. Of er nou een hindoetempel of een kerk of een molen of een tulpenveld was gekomen. Maakt helemaal niets uit, staat toch los van de hele situatie verder. Of was een coffeeshop soms wel goed geweest omdat dat zo mooi binnen onze heerlijke Nederlandse cultuur past :7 :D ?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:35

Het gaat toch zeker volgens mij bij de ene stal om zon 10 paarden ook kleintjes. En ze nemen al zon weinig ruimte in er staan meerdere paarden volgens mij in die straat. Maar weet ook niet allemaal waar en een kleine manege die allemaal een algemene bak gebruiken. Vind dit echt heel erg hoe gemeen de gemeente dit weer aanpakt.manege zit een paar straten verder.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 09-01-14 02:38, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:37

Ik hoop dat jullie snel een ander goed plekje vinden

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:57

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 03:08

WildWings schreef:
Oooh mijn god, een paar smerige racisten reageren hier ook direct weer hoor. Joehoe jongens, dit staat toch los van cultuur of geloof, de gemeente zit hier fout. Of er nou een hindoetempel of een kerk of een molen of een tulpenveld was gekomen. Maakt helemaal niets uit, staat toch los van de hele situatie verder. Of was een coffeeshop soms wel goed geweest omdat dat zo mooi binnen onze heerlijke Nederlandse cultuur past :7 :D ?

Nou precies!!! Ik vind het zo walgelijk dat men meteen weer zo moet reageren.. kijk toch is verder dan je neus lang is. Ik kan me daar echt mateloos aan irriteren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 06:24

Net alsof de hindoes daar wat aan kunnen doen?? De gemeente is hier de schuldige,of althans de opmerking van de slacht is nogal grof

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 06:44

Niet om het een of ander, maar is dit überhaupt wel een geschikte plek om je paard neer te zetten?
Ik ben helemaal niet bekend in die omgeving, maar zie alleen bebouwing.. Klopt dit?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 06:53

Het mes snijdt áltijd aan meerdere kanten. De hindoes hebben deze plek uitgekozen (ze wisten dat het gebied bezet was lijkt mij), de gemeente is ermee akkoord gegaan (die wisten het zeker) en afhankelijk van het bestemmingsplan etc. is de paardeneigenaar de dupe omdat zijn paarden nu op straat komen.

Ik snap de eerste reacties dus wel, aangezien dit soort dingen vaker gebeuren (iets moet wijken voor een moskee, tempel etc.). Maar het had inderdaad net zo goed de Mac kunnen zijn.

Hoe dan ook, het bericht suggereert een oneerlijke afhandeling hiervan en ik hoop dat de eigenaar snel onderkomen vindt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 06:56

Gutgutgut, rascisme viert weer hoogtij bij mensen die niet fatsoenlijk na kunnen denken.
Dat het toevallig Hindoes zijn, heeft er niks mee te maken. De gemeente heeft een complex verkocht waar ze blijkbaar vanaf wilden.
Dat daar met de huidige gebruikers niet over gecommuniceerd is lijkt me niet de schuld an de kopers, maar van de verkopers...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:21

Wij hebben onze wei moeten inleveren omdat ze de begraafplaats uit gingen breiden. Daar heb ik ook wel problemen mee gehad. Er liggen daar graven groen van de aanslag... En dan moeten de mensen die nog leven hun lol opgeven voor nog meer graven die niemand ooit bezoekt. Zonde van de ruimte. Die begraafplaats ging over de wei en de rijbak. Dan hielden we alleen een klein paddockje en het stalgebouw over. Veel te weinig ruimte voor 4 paarden.

Inmiddels sta ik al ruim 6 jaar op een andere stal. Ging laatst even kijken in de oude buurt. Nog geen lijk te zien daar, maar de paden zijn wel af. IMO hadden we daar best nog een paar jaar kunnen staan, als ze de begraafplaats niet ineens zo ver hadden uitgebreid, maar eerst de helft hadden gedaan en als daar graven komen de rest ook afmaken...

Nou ja, niets aan te doen en ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe stal. Achteraf is het een betere plek, maar toch jammer dat het zo moet gaan.

Dat het het een hindoe tempel wordt maakt mij niet uit. Ook als het een ziekenhuis ofzo zou worden blijft het balen voor de eigenaren. Hoop dat ze allemaal een alternatief vinden. Zal niet meevallen in die regio.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 07:41

Waarom moeten er overal hindoe tempels komen in Nederland ?
De mensen moeten zich aanpassen aan onze cultuur.
Als wij naar hun land gaan wordt er ook geen kerk gebouwd, nee dan krijg je de kogel of je wordt eruit gezet.
Ik wil niet racistisch zijn ook deze mensen hebben recht op leven maar aanpassen moeten ze zich wel en juist dat doen ze niet.