In Nederland loopt al enkele maanden een verdachte rond die paarden mishandelt. Inmiddels gaat het om 40 paarden. Om de kans te vergroten deze persoon daadwerkelijk te kunnen pakken looft de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren een beloning van 10.000 euro uit voor de tip die leidt tot de arrestatie van deze persoon.
Hiervoor heeft de Stichting gisteren een facebookpagina geopend, met als titel "10.000 euro voor Limburgse Paardenbeul'. "Weliswaar worden de mishandelingen in het hele land gepleegd maar de grootste concentratie vindt plaatst in Limburg.", aldus Ten Napel. Het betreft meestal merries die met een scherp voorwerp rond de geslachtsorganen worden verminkt.
De kosten komen niet ter rekening van de stichting. Voorzitter Ten Napel heeft aangegeven dat er een donateur bereid is gevonden voor het bedrag garant te staan.
Daarom geeft een donateur het en niet de stichting.
jst_lyske
Geplaatst: 07-01-14 11:07
Goed werk, nu maar hopen dat die pieeeep vent/vrouw gepakt wordt.
Dany94
Geplaatst: 07-01-14 11:20
Werd er vanmorgen mee wakker gemaakt door de radio als wekker. Bah werd er weer helemaal misselijk van.. Wat een gekken lopen er op deze wereld rond, hoop echt dat hij of zij nu snel gepakt wordt!!
Anoniem
Geplaatst: 07-01-14 11:48
Waarom op facebook? Niet iedereen heeft facebook. Is er wel een link van de facebookpagina?
In belgie precies hetzelfde Ook in limburg Een heel jong veulen ook verminkt wel overleefd maar een hele dure operatie
Almighty
Geplaatst: 07-01-14 16:32
Ja daar had ik foto's van gezien van dat veulen. Misselijk van te worden. Ik woon op het randje van Limburg en hoop toch echt dat die groep want denk echt dat het is. En misschien hebben ze zelfs wel een hele pagina besloten op Facebook om zulke mensen bij elkaar te verzamelen. Niets is onmogelijk tegenwoordig met internet. En je hebt altijd een paar gekken die rondlopen om zoiets te organiseren en te gaan doen samen. Bah...hoop echt dat ze de persoon / personen vinden. Of als ik zelf iets verdacht zou vinden zo aan kaarten en ze gepakt worden. En dan mogen ze als stichting het geld van mij houden om te gebruiken voor nog meer gekken te vinden. Niet dat ik het niet zou kunnen gebruiken of op mijn rekening heb. Maar het is gewoon zo dat die gekken gewoon ook zonder geld gepakt zouden moeten kunnen worden. Moet toch niet het geld zijn die de doorslag geeft dat ze gepakt worden nu vind ik. Want dan denk ik waarom meld je het dan niet eerder als je het al wist.
Oh wacht, is dit niet die dader met die zwarte landrover die verdacht werd?
aerdenhout1
Geplaatst: 07-01-14 18:47
Ik zou geen cent willen hebben van die hele beloning... geef mij de persoon die dit op z'n geweten heeft even 10 minuten alleen samen met mijn honden........ is me 10.000 euro waard!!!! Gebeurd niet natuurlijk, maar alsnog zou de voldoening mij de hele beloning waard zijn als dit soort mensen( mag ze zo niet noemen eigenlijk) hun straf kregen. Jammer genoeg is die straf veel te laag, vandaar dat ik de eerste optie leuker zou vinden!