Drachten: Edward Gal en Interfloor Next One niet te kloppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Drachten: Edward Gal en Interfloor Next One niet te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 09:47

www.knhs.nl / bokt.nl
Ingezonden door bokker Ketaki

In de Grand Prix Freestyle op het CDI 3* van het ICNN Drachten bleken Edward Gal en de inmiddels 19-jarige Interfloor Next One (v.Jazz) niet te kloppen. Gal scoorde maar liefst 79,325% en dat verleidde hem tot deze uitspraak: "Als Glock's Undercover en Glock's Voice wegvallen kan ik altijd nog met Next One richting WK gaan".

Next One walste door de baan en oogde topfit. "Het was gewoon een hele fijne proef en Next One werkte weer ongelooflijk mee. We kunnen natuurlijk heel ontspannen rijden, want niets moet, alleen kijken wat mogelijk is. Daarnaast staat er in een wedstrijd als deze niet veel op het spel", vertelde Edward. Hij rijdt Next One bijna elke dag. "Next One voelt zich heel erg goed en misschien wel beter dan een jaar geleden. Het is zo leuk om met een zo'n paard naar wedstrijden te gaan. Je merkt aan hem dat hij het echt leuk vind. Dat komt ook omdat ik maar één paard bij me heb en hij dus van onze groom alle aandacht krijgt. Voor mij is het simpel: zo lang Next One het leuk vindt, gaat hij mee. Op het moment dat hij aangeeft dat het niet meer gaat dan zullen we een punt achter zijn loopbaan zetten".

In de kür liet Gal zijn partner Hans Peter Minderhoud achter zich, die met Johnson (v. Jazz) tweede werd. Diederik van Silfhout werd derde met Vorst D (v. Hors la Loi II)

Linnie050

Re: Drachten: Edward Gal en Interfloor Next One niet te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:57

Gaaf hoor hoop dat ze nog een leuke en goede tijd samen zullen hebben.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:02

Heerlijk om een paard van 19 nog met zo veel expressie de baan door ziet rijden! Was echt genieten om te zien en leuk dat Edward hem nog steeds mee wil nemen, hopelijk kan die nog lang genieten van next one!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:57

Terecht gewonnen, maar hij had ook niet echt wat je noemt sterke concurrentie

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:48

Hopelijk gaat die van ook nog steeds zo fit door de baan als hij 19 is, dit vind ik nou echt een voorbeeld!! :) Super!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:50

HorseTimeXL schreef:
Heerlijk om een paard van 19 nog met zo veel expressie de baan door ziet rijden! Was echt genieten om te zien en leuk dat Edward hem nog steeds mee wil nemen, hopelijk kan die nog lang genieten van next one!

Ik vraag me af wanneer hij dit paard eigenlijk meeneemt? Volgens mij zie ik 'm alleen bij rubrieken door Interfloor gesponsord?

Persoonlijk vond ik Johnson een stuk beter. Ondanks de kleine foutjes vond ik het algehele beeld een stuk prettiger.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:04

Niet veel, maar de keren dat die gaat is altijd leuk meegenomen!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:06

Janine1990 schreef:
HorseTimeXL schreef:

Ik vraag me af wanneer hij dit paard eigenlijk meeneemt? Volgens mij zie ik 'm alleen bij rubrieken door Interfloor gesponsord?

Persoonlijk vond ik Johnson een stuk beter. Ondanks de kleine foutjes vond ik het algehele beeld een stuk prettiger.

haha scherp opgemerkt. Dat zal wel ook een van de redenen zijn dat hij next one mee had. Misschien een voorwaarde van zn sponsor of misschien eist glock gewoon dat zijn paarden eerst gaan. Ook niet gek want die zijn ook beter.

Wat betreft Johnson. Die was nog erg groen hoor in de ring. Zijn beentjes bewogen alle kanten op. Nog niet geheel stil in de aanleuning enz. Je zag ook bijv in zn piaffe dat ie gewoon nog sterker moet worden, daar stapte hij steeds rechts achter stukje terug. Johnson is wel een beter paard maar dat komt vanzelf het is eigenlijk nog een puppy

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:09

HorseTimeXL schreef:
Niet veel, maar de keren dat die gaat is altijd leuk meegenomen!

Oh ja, hartstikke leuk, mooi ook dat zo'n paard op die leeftijd nog mee komt.
Meestal als het deelnemersveld magertjes is qua kwaliteit. Waar opzich niets mis mee is hoor, zou ik natuurlijk ook doen! Maar volgens mij is het een sponsorkwestie :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:12

bliver schreef:
haha scherp opgemerkt. Dat zal wel ook een van de redenen zijn dat hij next one mee had. Misschien een voorwaarde van zn sponsor of misschien eist glock gewoon dat zijn paarden eerst gaan. Ook niet gek want die zijn ook beter.

Wat betreft Johnson. Die was nog erg groen hoor in de ring. Zijn beentjes bewogen alle kanten op. Nog niet geheel stil in de aanleuning enz. Je zag ook bijv in zn piaffe dat ie gewoon nog sterker moet worden, daar stapte hij steeds rechts achter stukje terug. Johnson is wel een beter paard maar dat komt vanzelf het is eigenlijk nog een puppy

Next One is van Interfloor (Nekeman, een Nederlands bedrijf) ;) Daar heeft Glock niets mee te maken.

Johnson is zeker nog groen, maar toonde veel minder strak dan Next One. Dat is wat mij vreselijk blij maakt. Zo zie ik ook heeel erg graag Arlando van Diederik van Silfhout. Beide groen, maar een beeld dat ik vreselijk kan waarderen, die speelsheid.
Maar zoals ik al zei, dat is ook persoonlijk.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:12

Hij heeft Next one toch ook op het NK gereden vorig jaar zomer en winter? Hij pakt hem gewoon als er verder niet veel op het spel staat in de vorm van kwalificaties voor EK, WK of wereld beker. Dan zijn de andere paarden net even beter in staat een goede klassering te lopen. Wat een luxe trouwens!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:15

ankie2013 schreef:
Hij heeft Next one toch ook op het NK gereden vorig jaar zomer en winter? Hij pakt hem gewoon als er verder niet veel op het spel staat in de vorm van kwalificaties voor EK, WK of wereld beker. Dan zijn de andere paarden net even beter in staat een goede klassering te lopen. Wat een luxe trouwens!

Jep, op het NK. Weinig concurrentie want de echte concurrentie reed op dat moment (maart 2013) voor de Wereldbeker. Daar had Edward op dat moment geen paard voor. Althans, niet eentje die de potentie had om te winnen.

Op het NK rijdt de top overigens al een paar jaar de echte top niet meer, omdat het slecht ligt in de planning voor de WBF. ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:15

Is toch ook logisch? Als je een sterk deelnemersveld hebt neem je een sterk paard mee en vice versa.. ;)

Arlando en Johnson zijn beide nog erg jong, en dat is niet erg, maar soms is een constanter beeld en strak gereden oefeningen met een bevestigd en ervaren paard nou eenmaal beter. En dat komt ook wel bij de jonge generatie GP paarden, die worden wellicht weer beter dan Next One nu is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:18

Edward brengt Next One vooral uit omdat hij het gewoon leuk vind en de eigenaren vinden het leuk om het paard af en toe in de ring te zien. Net zoals dat Nelson een projectje is van Anky, is Next One een project van Edward. Een planning heeft hij verder niet met hem.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:23

Plus het lijkt me ook wel lekker voor Edward. Even zonder de druk en lekker voor de fun te rijden!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:24

Janine1990 schreef:
bliver schreef:

Next One is van Interfloor (Nekeman, een Nederlands bedrijf) ;) Daar heeft Glock niets mee te maken.

Johnson is zeker nog groen, maar toonde veel minder strak dan Next One. Dat is wat mij vreselijk blij maakt. Zo zie ik ook heeel erg graag Arlando van Diederik van Silfhout. Beide groen, maar een beeld dat ik vreselijk kan waarderen, die speelsheid.
Maar zoals ik al zei, dat is ook persoonlijk.

Ik bedoelde dat glock waarschijnlijk bij andere wedstrijden (belangrijkere) eist dat zijn paarden eerst gaan. De glock paarden zijn van betere kwaliteit dus daar is niks raars aan. Het is ook logisch dat op een "klein"concours als drachten waar interfloor sponsort er word gereden met Next one omdat fam Nekeman daar sponsort.

Ik ben het met je eens hoor dat johnson leuker is om naar te kijken maar next one was op dit moment gewoon nog beter en maakten geen fouten Johnson (nog ) wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:26

bliver schreef:
Ik bedoelde dat glock waarschijnlijk bij andere wedstrijden (belangrijkere) eist dat zijn paarden eerst gaan. De glock paarden zijn van betere kwaliteit dus daar is niks raars aan. Het is ook logisch dat op een "klein"concours als drachten waar interfloor sponsort er word gereden met Next one omdat fam Nekeman daar sponsort.

Ik ben het met je eens hoor dat johnson leuker is om naar te kijken maar next one was op dit moment gewoon nog beter en maakten geen fouten Johnson (nog ) wel.

Ik had al zo'n vermoeden dat ik het verkeerd las :P
We zijn het aardig eens in ieder geval haha ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:27

Cayenne schreef:
Edward brengt Next One vooral uit omdat hij het gewoon leuk vind en de eigenaren vinden het leuk om het paard af en toe in de ring te zien. Net zoals dat Nelson een projectje is van Anky, is Next One een project van Edward. Een planning heeft hij verder niet met hem.

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is hoor :)
Ik zeg zelfs dat ik het zelf ook zou doen.

Maar het is heel simpel 1 en 1 is nog altijd 2 ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:33

die edward is gewoon gruwelijk verwen met al die top grand prix paarden. En als next one dan zn "slechtste" paard is wat ook gewoon ruim in de 70% scoort, dan wil ik ook wel zon slecht paard :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:34

Edward is helemaal niet verwend. Hij moet er keihard voor werken. Die Grand Prix paarden hebben zichzelf niet naar dit niveau gereden hoor :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:39

Ik bedoel met name dat hij verwend is met de kwaliteit van de paarden. Ik wel meer mensen die zich uit de naad werken maar geen sponosr als glock achter zich heeft die tonnen per paard neer telt voor ze. Dus ja edward is verwend wat niet wil zeggen dat ie niet hard werkt of geen talent heeft want dat hij dat heeft staat voorop anders scoren die paarden niet zo hoog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:54

bliver schreef:
Ik bedoel met name dat hij verwend is met de kwaliteit van de paarden. Ik wel meer mensen die zich uit de naad werken maar geen sponosr als glock achter zich heeft die tonnen per paard neer telt voor ze. Dus ja edward is verwend wat niet wil zeggen dat ie niet hard werkt of geen talent heeft want dat hij dat heeft staat voorop anders scoren die paarden niet zo hoog.

Zoals de meeste paardenmensen niet echt verwend zijn.

Zaterdag de Bit Talentenjacht gezien? Wat een aanfluiting zeg...
Reed een meisje bij met een EK pony, dikke petrie laarzen aan, duur jasje en een samshield cap. Maar die was haar pony en haar outfit dubbel en dwars waard. Op die leeftijd zo kunnen rijden en zoveel controle over je eigen lichaam hebben... _/-\o_
En ze was niet eens door naar de halve finale... }:0

Het was in mijn ogen niet echt een talentenjacht... En talent kent ook tekortkomingen en komt verder dan de Olympische spelen als doel..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:34

nope niet gezien, vind al die talenten jachten trouwens onzin

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:44

Edward verwend, nou als er iemand kei hard voor werkt is hij het wel.
Daarbij sponsors zoeken goede ruiters voor hun paarden en dan kom je automatisch bij Edward terecht.
Edward is absoluut niet verwend als iemand zich normaal gedraagt en niet uit de hoogte doet is hij het wel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:51

Misschien dat een van de dochters van Nekeman straks een geweldig leerpaard voor de GP heeft, de paarden die ze rijden zijn al niet mis maar een leermeester op dit niveau is natuurlijk helemaal top.