Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LolaCindy schreef:Rollkur verbod? Wat is daar precies zielig aan? Ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd, zijn die regels bedacht door iemand die nooit een paard gezien heeft of zo?
Verdere regels begrijp ik wel, maar deze vind ik wel erg raar.
. En dat ze wel gewoon a hter prikkeldraad mogen staan... Nee dat snap ik echt niet, dat kan toch schadelijker zijn dan rollkur Maybritt90 schreef:LolaCindy schreef:Rollkur verbod? Wat is daar precies zielig aan? Ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd, zijn die regels bedacht door iemand die nooit een paard gezien heeft of zo?
Verdere regels begrijp ik wel, maar deze vind ik wel erg raar.
Persoonlijk vind ik dat paarden die zo in de krul worden gereden wel degelijk zielig zijn. Het is verre van een natuurlijke houding en als ik bij jou kin zo ver mogelijk vast zet onder je hals zou je ook niet fijn vinden. (Om op die manier te moeten lopen)
Als ik paarden op die manier zie lopen heb ik medelijden met het dier
en een ijzeren bit in zijn mond helemaal... Lusitana schreef:Wat betreft de mensen die het niet snappen van het prikkeldraad:
Het verschil is dat paarden normaal gesproken bij draad wegblijven en dat goed onderhouden strak gespannen prikkeldraad eigenlijk ook niet eens snel schade veroorzaakt en als het al gebeurt is het domme pech. Het gaat ook om bepaalde gebieden die zo uitgestrekt zijn dat omheinen op een andere manier gewoon heel kostbaar wordt of slecht haalbaar. Het gaat niet om weitjes van een hectare. Daar mag het niet omdat de kans op beschadiging groter wordt en vervangen met iets veiligers makkelijk is.
Rollkur en de schade daarvan wordt bewust het dier aangedaan.
Het gaat niet om iets dat ze actief gaan checken, alleen is het zo dat als het gesignaleerd wordt, het bestraft kan worden, dat kon voorheen niet omdat er discusie is of het nou wel of niet dierenbeulerij is.