Nedersaksen: meisje en pony gered uit moeras

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Nedersaksen: meisje en pony gered uit moeras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 10:43

www.st-georg.de / bokt.nl

De schrik zal er nog goed inzitten, maar een dertienjarig meisje uit het Nedersaksische Cloppenburg en haar pony hebben erg veel geluk gehad. Afgelopen zondag keerde het meisje niet op het afgesproken uur terug van een buitenrit.

Volgens de politie was het meisje tijdens de buitenrit van de weg afgedwaald en was ze zo in een diep moeras terechtgekomen. Ze probeerde eerst haar pony te bevrijden, maar kwam daarbij zelf vast te zitten. Het moeras ligt in een afgelegen gebied, dus niemand hoorde haar roepen.

De ouders van het meisje hadden zondagnamiddag al een eigen zoekactie georganiseerd, die echter niets opleverde. 's Avonds verwittigden de ouders de brandweer en de politie. 250 manschappen zochten urenlang naar het kind en de pony. Kort na middernacht werd het meisje gevonden. Volgens de politie zat het meisje tot aan de borst vast in het moeras en kon ze zichzelf niet bevrijden. Ze werd met sterke onderkoelingsverschijnselen overgebracht naar het ziekenhuis en is intussen aan de beterhand. Nog twee uur later werd ook haar pony levend teruggevonden. Het dier was ook in het moeras blijven steken en was zodanig uitgeput dat het niet meer kon lopen.

kaatje77

Re: Nedersaksen: meisje en pony gered uit moeras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:46

Pff, wat een geluk dat ze het beiden hebben overleefd, dat is iets uit een nachtmerrie
Hopelijk knapt de pony ook op.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:47

Wow heftig nieuws! Hopelijk komt alles goed.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:56

en volgende keer maar gewoon onder begeleiding van een volwassenen..
dit liep nu gelukkig goed af.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:03

Ik reed ook uren in bebosde gebieden waar echt nooit iemand zou komen. :n
Nu ik zelf mama ben besef ik pas dat ik eigenlijk best gevaarlijke dingen uit heb gehaald, maar ik wist niet beter. Ging om 6 uur 's ochtends van stal sprong over vaste hekken en reed midden door de bossen. Uiteindelijk kwam ik tegen de middag maar weer eens thuis. :+

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:07

Sjee wat heftig! :oo
Zou dagen niet meer kunnen slapen en op buitenrit durven.... Maar goed dat ze het hebben overleefd zeg!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:08

Ik snap niet dat het kind geen mobieltje bij zich had en dat in deze tijd.
Al zou ze slecht/geen of weinig bereik hebben waar ze zat, GPS werkt normaal wel en dan hadden ze haar rap gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:16

Oh wat moet dat erg zijn geweest voor meisje en pony!! Blij dat ze er beide levend uit zijn gekomen! Ik heb zelf ooit eens hooguit 5 min. vastgelegen en kwam er goddank snel uit omdat ik besefte dat ik languit moest gaan liggen ipv de benen naar beneden en paard een half uur, wel tot aan haar borst aan toe in drijfzand, wat notabene de berm was naast een openbaar weggetje, omringd door huizen en ik heb een stem als een brulboei maar niemand die er voor naar buiten kwam hoor op die koude herfstdag, had brandweer wel gebeld maar paardlief lukte het bij poging nr. 3 om er uit te komen, maar dat gevoel dat je naar beneden gezogen word is echt heel freaky!!

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:17

Dit is bij ons in de buurt, onze dochter kent het meisje...met mobiel bellen gaat wat moeilijk als je vast zit in het moeras :o Gelukkig is alles goed afgelopen, er waren eerst geruchten dat ze ontvoert zou zijn....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:23

zolang je handen nog boven zijn, kun je bellen. :j of voordat je zover inzakt, kun je ook bellen..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:27

Pff wat heftig, wat een angsten zal ze hebben gehad.... ! :( Gelukkig zijn ze gevonden!
Vind het nogal een aanname dat ze geen telefoon mee had? :? Lijkt me idd lastig bellen....
Telefoon in broekzak en je zakt tot je middel weg (bijvoorbeeld...)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:27

Als je zelf al in het moeras vast zit niet nee maar ze is haar pony achterna gegaan begreep ik uit het verhaal dus ze had kunnen bellen om hulp en ze hebben flink moeten zoeken naar haar wat met GPS aan waarschijnlijk sneller was gegaan.

Natuurlijk een verschrikkelijke ervaring voor meisje en pony :(:)
Mijn dochter van 15 laat ik nog niet alleen buitenrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:29

Tuurlijk... Of je mobiel is al overleden door de modder, voordat jij kans ziet om die uit je zak te trekken, of je hebt geen bereik en GPS zit ook alleen maar op de duurdere mobiels... Het is niet altijd zo makkelijk als dat sommigen hier nu doen voorkomen.
Trouwens, ik zou denk ik ook als 1e reactie geprobeerd hebben mijn paard te redden, dat is bittere paniek hoor als je dit voor je ogen gebeuren ziet...
Ben wel van mening dat ze erg jong is om in dit soort gevaarlijk gebied rond te rijden, want juist op die leeftijd zie je geen gevaar, terwijl wij oude trutten om veel minder al in de stress schieten...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:36

en als je ziet dat je pony weggezogen wordt denk je natuurlijk ook heel helder na...
fijn dat zovelen hier precies weten wat ze moeten doen, maar ben benieuwd hoeveel dat nog weten als ze zelf in die situatie komen.
Het is gewoon een traumatische ervaring voor het arme kind. Beste stuurlui staan altijd aan wal...wees gewoon blij voor het meiske dat het goed afgelopen is.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:38

Heftig. Wat. Heeft dat meisje een angstige periode gehad. Hopelijk komt ze erg goed vanaf en ook haar pony

Almarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:39

Heftig nieuws.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:41

Nee, ik vind het triest dat ouders niet beter nadenken.
Zoals ik al schreef gaat mijn dochter dus niet zonder mij op pad met pony.
Met twee kun je meer en beter overleggen hoe en wat.
Dan hebben al mijn kinderen ook nog van mij een goed mobiel met abbonement, juist omdat ze alledrie voor school ver moeten fietsen door afgelegen stukken.

Voor het meisje is het natuurlijk de grootste nachtmerrie en in paniek of misschien wel niet, heeft ze gehandeld wat haar het beste leek.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:42

Jeetje mina wat een pech voor dit meisje! Maar wat bewonderenswaardig dat zij geprobeerd heeft haar pony te helpen. Niet handig natuurlijk, maar wat een instelling!

Hopelijk zijn ze beide snel weer de oude!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:43

Poeh gelukkig is het voor beiden goed afgelopen. Die zal waarschijnlijk nooit meer alleen op pad gaan.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:17

Bah wat een nare gebeurtenis.
Hoop dat ze beiden goed opknappen!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:26

Ik snap het niet helemaal, ze ging haar pony bevrijden maar de politie heeft nog twee uur moeten zoeken nadat het meisje gevonden was?

Wel heel fijn natuurlijk dat ze beiden dit vreselijke avontuur hebben overleefd!
In het vervolg met twee of meer op pad!

Belle_Siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:28

Fijn dat iedereen zo goed weet hoe het moet!

Een ongeluk kun je nooit voorkomen, moeten we dan voor alles en iedereen bang zijn?
Stop dan maar met leven, want dan is er niets aan.

Ik zwierf ook uren alleen door de velden en bossen toen ik een jaar of 15 was met mijn paard. Er bestond nog geen mobiele telefoon of GPS.
Snapte er niets van dat mijn moeder het niet leuk vond.

Ik hoop dat het meisje en de pony er niets aan over houden, en dat ze vooral kunnen blijven genieten van hun ritjes.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:02

spatter schreef:
Nee, ik vind het triest dat ouders niet beter nadenken.
Zoals ik al schreef gaat mijn dochter dus niet zonder mij op pad met pony.
Met twee kun je meer en beter overleggen hoe en wat.
Dan hebben al mijn kinderen ook nog van mij een goed mobiel met abbonement, juist omdat ze alledrie voor school ver moeten fietsen door afgelegen stukken.

Voor het meisje is het natuurlijk de grootste nachtmerrie en in paniek of misschien wel niet, heeft ze gehandeld wat haar het beste leek.

Misschien hebben de ouders juist wel heel goed nagedacht, maar houden ze er enkel andere normen en waarden op na dan jou. Zijn jouw kinderen nooit ergens waarvan je niet weet wat ze uitspoken? Of zitten ze de hele dag op de bank spelletjes te spelen op hun goede mobiel. Of gebruik je nu dit vreselijk akelige bericht (ongeluk), om even te onderstrepen hoeveel beter jij bent dan de ouders van dit meisje. Ik zou als kind blij zijn als ik de mogelijkheid kreeg om te leven. Vroeger had niemand een mobiel, en moesten kinderen ook hele stukken fietsen. En toch zijn de meesten gewoon gezond groot geworden..goh. Daarbij is het ene 13 jarige kind het andere niet. Laura Dekker zeilde in haar eentje hele stukken op die leeftijd en kon dat ook. Dit meisje is mss ook gewoon heel erg verantwoordelijk voor haar leeftijd, omdat ze wat ruimte krijgt van haar ouders.

Bah, wat een gemoraliseer.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:10

Wat fijn dat het verder goed is afgelopen, wat zal dat meisje bang zijn geweest.
Vastzitten, niet weten waar je pony is en geen hulp kunnen inschakelen, doodeng :(:)

Jammer dat er mensen zijn die meteen de ouders als onverantwoordelijk aanwijzen, zonder de situatie te kennen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:16

jeetje gister opende ik een topic waar ook alleen maar negativiteit uit kwam en nu weer. Wie is bokt om aan te geven hoe de situatie was, zolang je het verhaal niet weet vind ik dat je moet opletten wat je zegt/beweert want sommige beweringen gaan wel erg ver!

Blij dat zowel het meisje als het paard weer heelhuids thuis zijn!