Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

bigone schreef:De regering maakt van alles wat op vier benen of banden loopt of rijd een flinke melkkoe. Hoe bezuinig je de handel kapot, zo dus.
bigone schreef:De regering maakt van alles wat op vier benen of banden loopt of rijd een flinke melkkoe. Hoe bezuinig je de handel kapot, zo dus.
charissiej schreef:Het klopt wat je zegt FlyAway, maar het is wel degelijk een groot probleem. Voor een handelstal is de 21% regeling al erg genoeg, en zullen de paarden dus duurder moeten worden, maar in deze tijd is dat eigenlijk niet haalbaar. Nu hadden we nog dat de paarden van 3 en 4 jaar met 6% weg konden, nu gaat dat ook naar 21% en dat zal voor veel stallen echt niet haalbaar zijn.
charissiej schreef:Het klopt wat je zegt FlyAway, maar het is wel degelijk een groot probleem. Voor een handelstal is de 21% regeling al erg genoeg, en zullen de paarden dus duurder moeten worden, maar in deze tijd is dat eigenlijk niet haalbaar. Nu hadden we nog dat de paarden van 3 en 4 jaar met 6% weg konden, nu gaat dat ook naar 21% en dat zal voor veel stallen echt niet haalbaar zijn.
charissiej schreef:Dat klopt Flyaway, maar het gaat natuurlijk niet enkel om de winst per paard, maar ook om het aantal paarden. Als we het bijvoorbeeld hebben over een paard van geen 1000,- Euro maar 10.000,- Euro is dat een enorm berag qua BTW, en als dat nog doorgerekend moet worden naar de klant, dan zal er zeker wel minder verkocht gaan worden, of wij moeten zakken met de prijs waardoor onze winst dus wel zeker lager gaat worden... Maar ach, we zullen wel zien hoe het gaat lopen, blij zijn we er in ieder geval niet mee, en ik denk veel paardenkopers uiteindelijk ook niet.
En ja Annemiek80 daar zeg je wat natuurlijk. Wanneer valt een merrie of hengst onder fok? Eigenlijk is dat nergens duidelijk opgenomen. Dus als een merrie kan fokken, dan is het een fokmerrie en zal de 6% voorlopig nog blijven gelden. Dat mensen er uiteindelik niet mee gaan fokken... dat weet niemand... Dat is dus nog wel een stukje hoop ja
Iris82 schreef:Wat is de definitie van een fokmerrie?
Zo kun je alle merries toch wel als fokmerrie verkopen?
Rianneke schreef:Ik verwacht dat de stallen hun prijzen amper aan hun klanten kunnen doorberekenen, omdat ze anders klanten verliezen...Iris82 schreef:Wat is de definitie van een fokmerrie?
Zo kun je alle merries toch wel als fokmerrie verkopen?
Dat zou kunnen... Maar ik denk dat de belastingdienst het bijv. niet pikt als jij bijv. een z dressuur merrie die volop in de sport loopt verkoopt als fokmerrie...
Annemiek80 schreef:ook niet als je zegt dat z dressuur nodig was voor het sportpredikaat wat weer belangrijk is voor de fok?
Albert schreef:Opvallend dat onze regering altijd regels vanuit "Europa" overneemt om prijzen te verhogen en nooit andersom.

floppy001 schreef:Opvallend dat "paardenmensen" altijd klagen dat alles zo duur is, nu schijnen ze toch graag BTW te betalen, of zie ik dat verkeerd???
Dat vind ik toch best veel extra geld...