Ruitersportzaak in Heteren stapt naar Raad van State

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruitersportzaak in Heteren stapt naar Raad van State

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:38

http://www.gelderlander.nl/ / www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Partyflappel

Ruitersportzaak Divoza Horseworld in Heteren stapt naar de Raad van State. De Raad van State is in Nederland een adviesorgaan van de regering en de hoogste bestuursrechter in het land. Divoza voelt zich namelijk in het nauw gedreven door de gemeente Overbetuwe. Dat meldt de Gelderlander op hun website.

Het bedrijf maakt bij de Raad van State bezwaar tegen het nieuwe bestemmingsplan voor het bedrijventerrein Poort van Midden-Gelderland, alwaar Divoza is gevestigd. In het plan wil de gemeente alleen detailhandel zoals de verkoop van auto's, keukens, grote bouwmaterialen en webwinkels zonder showroom toestaan. Ook mag er een kringloopwinkel zich op het terrein vestigen.

Divoza voldoet niet aan deze voorwaarden en vroeg de gemeente tijdens de inspraak om ook paardensportartikelen toe te staan. De gemeente wilde daar echter niet aan. Daarmee zou het bedrijf dus op termijn moeten verhuizen. Divoza zegt dat ze hierdoor klem komen te zitten, omdat vestiging van een paardensportwinkel in reguliere winkelcentra ook niet gewenst of gepast is.

Nessie

Re: Ruitersportzaak in Heteren stapt naar Raad van State

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:42

Hopelijk mag de Divoza blijven, fijn dichtbij zo.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:49

Dit snap ik nu niet. Waarom allemaal zo ingewikkeld.
Heb je een winkel moet je nog kijken waar je wel en niet mag zitten.

Hier een ruitershop in de buurt die graag naar een groter pand wil maar dit met de gemeente niet voorelkaar krijgt, zo vreemd.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:50

Omdat ze in een gemeente zitten die heel graag zijn eigen zin door drijft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:51

Ik snap het probleem ook niet zo. Overal gaan winkels weg door de recessie, ben dan blij dat het bedrijventerrein mooi gevuld is. Zo'n pand heb je volgens mij ook weer niet 1, 2 ,3 verhuurd.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:52

Belachelijk dat een gemeente zomaar maar zeggen sorry je past niet in het nieuwe bestemmingsplan.
Vind maar eens ergens anders een geschikte locatie voor zo'n grote winkel!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:52

Fijn he, Nederland = Regeltjesland en van regeltjes afwijken schijnt niet te kunnen! Belachelijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:54

Wat belachelijk.
Die winkel zit er al zo lang.
Ben als gemeente blij dat niet alles failliet gaat en zulke grote winkel in je gemeente is gevestigd.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:58

Ik hoop echt dat de divoza mag blijven, dit is de enige grote ruitersportzaak bij mij in de buurt...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:00

Ze zullen divoza wel ergens anders in de gemeente willen hebben, maar ja ze hebben daar wel een super mooie zicht locatie vlakbij een afrit van de snelweg.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:01

Hoop dat divoza daar blijft zitten , vind het een fijne winkel zeg!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:04

Inplaats dat ze zich druk maken om dat afgrijselijk oranje op het kruidvatmagazijn :\
Divoza daar loopt onwijs goed,dus snap niet wAarom ze daar niet mogen blijven zitten.
Typisch Overbetuwe weer

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:06

ElCid schreef:
Fijn he, Nederland = Regeltjesland en van regeltjes afwijken schijnt niet te kunnen! Belachelijk.

Jemig, wees blij dat er niet "van regeltjes afgeweken wordt", dat zou een grote teringzooi worden! En gevechten, waarom de ene wel en de andere niet? Je kunt niet álles toelaten. Nee, regels zijn belangrijk en daar mag inderdaad niet van afgeweken worden.
Maar ik denk dat het hier weinig met "regeltjes" te maken heeft. Gemeente veranderd gewoon maar even het bestemmingsplan en foetsie ben je met je ruitersportzaak...

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:14

Ik hoop t toch nog! Het is voor mij heel handig als ik vanuit Brabant naar Apeldoorn rij om even daar wat spullen te halen!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:20

Belachelijk, zeker omdat Divoza zo'n beetje de eerste winkel is die zich vestigde op het bedrijventerrein. De gemeente zou ze dus juist dankbaar moeten zijn!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:25

Ja, stel je voor dat ze mogen blijven zitten. Wie weet wat ze allemaal wel niet zouden kunnen aanrichten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:32

Toch vind ik dit wel een opmerkelijke situatie.
Waarom wordt dat bestemmingsplan aangepast, weet iemand dat? Misschien omdat het zo leeg blijft?

Divoza zit daar nog niet zo lang. Het is een nog altijd behoorlijk leeg bedrijventerrein en volgens mij was divoza een van de eerste bedrijven die zich daar vestigde. Als je als bedrijf wordt gesommeerd om te vertrekken, omdat je opeens niet langer binnen het bestemmingsplan past, dan zou ik mij als bedrijf ook boos maken.
Ik ben nieuwsgierig naar de achtergrondinfo. Vooralsnog komt Heteren op mij over als onbetrouwbaar, star en niet-oplossingsgericht.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:33

Helaas kan een gemeente inderdaad bestemmingsplannen wijzigen, en kan dat betekenen dat je weg moet waar je zit, ook al loopt alles nog zo goed. Ik hoop voor Divoza dat ze niet weg hoeven natuurlijk, maar als ze wel moeten, ik help ze graag een mooi pand hier in Amersfoort Noord te zoeken hihi! Naast de Ikea is nog genoeg ruimte!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:35

Divoza zit daar toch al best wel lang?
Het was zoals andere ook al schreven daar van de eerste op dat industrie terrein.
10 jaar toch al zeker wel, schat ik zo?
Laatst bijgewerkt door little_king op 17-10-13 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:38

Boras, was het niet zo dat eens in de zoveel jaar bestemmingsplan vernieuwd moet worden, in de wet geregeld? Dat betekent niet dat ze alles drastisch om moeten gooien, waar ben je dan aan toe als bedrijf? Dan weet je dat je een aantal jaar goed zit en als je pech hebt wordt je bij een wijziging er zo uitgegooid. Ik vind het belachelijk, vooral omdat die divoza goed loopt, centrale locatie en zie maar weer eens een bedrijf te vinden die dat pand vult! Erg jammer als ze daar weg zouden moeten :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:46

Ik zou graag de reden willen weten waarom divoza er nu niet meer tussen past.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:49

Zou de gemeente dan ook bemiddelen in het vinden van een nieuwe geschikte locatie? Ik hoop dat de Divoza blijft!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:49

Dit slaat echt nergens op, soms word ik zo moe van al die achterlijke regeltjes in Nederland. Laat die winkel lekker daar zitten daar zit hij toch goed.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:50

Wil de gemeente dat bedrijven terrein daar eens vol krijgen zou je juist zeggen dat ze gaan versoepelen in wat zich daar mag vestigen.
Laatst bijgewerkt door little_king op 17-10-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:55

Ik hoop ook dat Divoza er blijft zitten. Hier heeft menig first time rider zijn spullen gehaald in die 10 jaar dat ze er zitten. Ook ik kom er graag. Maar moesten ze nou echt wegmoeten staan er nog grote panden in Nijmegen leeg :D