Anky van Grunsven derde op het NQHA kampioenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Anky van Grunsven derde op het NQHA kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 17:01

http://www.anky.nl / http://www.westerntoday.nl http://www.bokt.nl

Afbeelding
Anky van Grunsven . Foto: McSmit

Gisteren is Anky na enige tijd weer in de ring verschenen met haar westernpaard Whizashiningwalla BB (v. Topsail Whiz). Ze reed mee op het NQHA kampioenschap, het Nederlands Kampioenschap voor de western sport.

Anky: "Ik heb super fijn gereden, we kregen 71 en 71.5 punt wat de 2e en 4e plek waard was. In het eindklassement betekende dit zelfs de bronzen medaille! Helaas mocht ik de medaille niet in ontvangst nemen omdat ik niet lid ben van de NQHA. Dat is dus een leer voor de volgende keer! Ik ben super trots op de prestaties van Whiz, daar gaat het uiteindelijk om."

Vandaag begint overigens de NRHA Breeders Futurity in Kreuth. Op zondag wordt de eerste voorronde van de Open & Non Pro Bit Futurity verreden. Op maandag komen de driejarige paarden aan start in de voorronde van de Open & Non Pro SBH Futurity.

De BIT futurity voor de vierjarige paarden kent twee voorrondes. De eerste is op zondag en de tweede is op dinsdag. De SBH futurity voor driejarige paarden heeft maar 1 voorronde en die is op maandag. Er komen 56 combinaties aan start in de Open SBH 3-jarige Futurity en 38 in de Non Pro SBH 3-jarig Futurity. In de 4-jarige Bit Open Futurity komen er 31 combinaties aan start en in de 4-jarige Bit Non Pro Futurity 44.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:14

Leuk voor Anky en Whiz!
Ze moet trouwens wel weer gewoon dressuur gaan rijden :o
Western ligt haar niet zo goed :p

xx

Tieneke

Re: Anky van Grunsven derde op het NQHA kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:18

Ligt haar niet zo goed? Derde worden is zo slecht toch niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:24

Tieneke schreef:
Ligt haar niet zo goed? Derde worden is zo slecht toch niet hoor...
n

Totaal niet slecht nee!
Maar dressuur ligt haar qua prestatie toch beter lijkt me!
Ze vraagt zelfs op NK's waar de jury op let :')
Aan een mededeelneemster XD En zij moest dat allemaal gaan uitleggen _/-\o_

xx

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:31

Tja, haar resultaten in dressuur evenaren in western lijkt me ook niet dadelijk mogelijk, maar om dan te zeggen dat western haar niet ligt... Vele amazones komen nooit zo ver, noch in dressuur en noch in western, ligt dat hun dan ook allemaal niet?

Als je zo lang dressuur hebt gereden op het allerhoogste niveau en je kan dan toch deftig mee in de westernsport, lijkt het me je net wel te liggen eigenlijk... Ik denk dat er genoeg mensen vastgeroest geraken in het onderdeel waarin ze supergoed presteren, iets nieuws proberen is niet vanzelfsprekend.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:43

Knap dat ze goed mee komt op dat niveau +:)+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:58

Vind ook dat ze gewoon bij dressuur moet blijven.
Maar dat is mijn mening.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:02

Ze MOET helemaal niets. Het is verdorie haar leven....
Ik vind het leuk dat er mensen zijn die zich niet laten weerhouden door het sociaal geaccepteerde beeld.
+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:04

Vind het onwijs stoer dat ze, ondanks alle 'commentaren' gewoon wél western start.
Sorry hoor, lijkt mij dat het d'r prima ligt. Ze rijdt al super lang dressuur, ja dan rijdt ze niet ineens een wereldkampioenschap, logisch toch.
En de opmerking dat ze iets vroeg aan een mede deelnemer vind ik helemaal bijzonder. Sorry hoor, alsof je zelf dan nooit wat vraagt op wedstrijd.. :+ Iedere jury jureert toch anders.. Misschien had die deelnemer wel ervaring met de jury.

Ik vind het een knappe prestatie hoor, petje af!

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:43

Ik rij alleen western en doe het haar niet na... 71 punten halen in de reining, daar moet je goed voor oefenen en een aardig paard voor hebben! Staat haar netjes dat ze anderen om een advies vraagt, vind ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:49

Leuk dat er door Anky tenminste af en toe western nieuws op de voorpagina komt.... Maar: wie werden er 1e en tweede?
Begrijp me niet verkeerd, hartstikke knap om derde te worden, maar zou het niet netjes zijn om plaats 1 en twee op zijn minst te vermelden?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:22

in de Senior (paarden ouder dan 6) werd Rieky 1e en Dave 2e.
in den Junior (paarden jonger dan 6) werd Frans van der Meer eerste en Dave 2e.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:25

Let maar op Anky word ook nog een top-springruiter! :D

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:31

Ik word western moe. Je word er mee doodgegooid, maar het getuigd van lef dat Anky ook eens buiten haar comfort zone gaat en so what dat ze een deelneemster wat dingen vraagt..... zegt meer over degene die denken haar hiermee kleiner te maken dan over Anky, want laten we wel wezen....Veel c]van ons zouden willen dat wij minstens even goed konden rijden als Anky

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:56

western moe? ik ben al een tijdje dressuur moe... hoor je ook zoveel over...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:17

Je hoort zoveel over western soraya? Waar dan? De winnaars worden in dit bericht niet eens genoemd... (Tnx quarteth voor je aanvulling)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:17

Omdat het een beetje een hype is

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:22

Ik vind het leuk dat ze is een andere discipline probeert.
In de dressuur heeft Anky de top al bereikt, ik zou in haar geval ook nieuwe dingen gaan proberen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:24

een hype? hahahaahha!!!! we hebben het oudste stamboek ter wereld.... bestaat in nederland al meer dan 20 jaar.... niet echt een hype te noemen denk ik. in ieder geval niet voor de mensen die verder hebben gekeken dan hun neus lang was in de paardensport.

even on topic:
dit was de beste run die ik ooit heb gezien van anky (reining dan). het leek wat gecontroleerder allemaal. er zit dus verbetering in!
en dat ze mensen vraagt hoe het werkt op de show is helemaal prima, dan wil ze het snappen en leren! (alleen heeft ze volgens mij ook een trainer die haar die dingen zou moeten vertellen maar goed).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:26

LadyMadonna schreef:
Leuk dat er door Anky tenminste af en toe western nieuws op de voorpagina komt.... Maar: wie werden er 1e en tweede?
Begrijp me niet verkeerd, hartstikke knap om derde te worden, maar zou het niet netjes zijn om plaats 1 en twee op zijn minst te vermelden?

Dat is inderdaad wel zo netjes als je een berichtje plaatst, goed punt!
Wel knap van Anky en weer erg grappig dat mensen er hier weer een mening over hebben wat zij MOET doen. :')

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:28

Het gaat niet om hoelang het bestaat. Ineens is iedereen into western. Thats all.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:30

Leuk voor dr! :D

Maar waarom zou ze terug moeten naar dressuur? Vind het juist leuk dat ze iets anders doet dan dressuur. :) Als t haar niet zou liggen, was ze echt niet zover gekomen lijkt me :+

Ik hoor toch echt nog meer van engels dan western hoor. Denk niet dat mensen western gaanrijden omdat het een 'hype' is. Iedereen die ik ken (incl mijzelf) is western gaan rijden omdat je veel meer los kan laten.
Ennuh, misschien is het omdat je er zelf op klikt? Hoe kom je anders op dit topic? :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:32

Anky is al sinds 1996 into western (reining) ;) nu nog, dus dat noem ik niet echt meedoen met de hype en het is ook geen bevlieging van haar....

Heel knap wat ze ook in deze tak van sport bereikt +:)+
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 06-10-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:32

Soraya10 schreef:
Het gaat niet om hoelang het bestaat. Ineens is iedereen into western. Thats all.

' ineens ' gebruikt iedereen ook ineens engelse woorden / zinnen overal tussendoor. Ook zo'n irritante hype zeg, nog irritanter dan een anky die western rijdt. Jeutje, moet jij niet het volgende afkraken? Wellicht iedereen een dwerghamster verbieden, die worden nu ook massaal aangeschaft.. :+

Er zijn meer mensen die rijden dus ook meer grote groepen die een bepaalde discipline uitoefenen.. :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:34

Soraya10 schreef:
Omdat het een beetje een hype is

nou zoveel is er over de "hype" anders niet te lezen hoor :')